Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
***Santa Maria 1492, Artesania Latina*** [wip] - Pagina 5
Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 72 van 72

Discussie: ***Santa Maria 1492, Artesania Latina*** [wip]

Standaard

Je doet je best er iets moois van te maken, en je slaagt er voortreffelijk in.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Coachke, Debart en Marc, bedankt voor jullie lovende woorden. Ik moet oppassen niet naast mijn schoenen te gaan lopen met al die complimenten van jullie... Bedankt hoor ik vind het leuk om te lezen allemaal!

Vandaag wil ik de voortgang met de huidplanken tonen. Echter eerst nog een foto van de mastvoet van de grote mast, aangezien ik die de vorige keer vergeten was te maken.

Hierna wat progressie foto's van de voortgang met het beplankingsproces.

Op onderstaande foto is goed te zien hoe ik het stroken van de huidgangen anders heb gedaan dan bij de eerste laag. De lijn die ik aanhoud met de tweede laag beplanking is beduidend anders. Dit zorgt ervoor dat ik mijn huidlatjes wat meer moet manipuleren in de juiste lijn.

Onderstaande foto is op de kop of boeg genomen. Hierbij let ik op dat zowel links (bakboord) als rechts (stuurboord) aan elkaar gelijk zijn wat betreft de latjes en hoe ze bij de boeg uitkomen.

Volgende week zal deze romp wel gereed komen denk ik. Ik ben tot de laatste 5 stroken aangekomen. Na de laatste foto heb ik nog een aantal latjes gelegd.

Fijne avond,
    Pter

Standaard

***Chapter 10 - Hullplanking finished***

Hallo allemaal!

Vanavond heb ik de laatste latjes gelegd op de romp en daarmee het beplankingsproces afgerond.
    Het is geen eenvoudige klus, gelukkig een redelijk eenvoudige romp. Zowel bakboord als stuurboord zijn symmetrisch en ben ik gelijk uitgekomen. Het voorbereidende werk heeft dus zijn vruchten afgeworpen.

Ik zeg, sit back and hopefully enjoy!

Op de zandstrook na, helemaal dicht....en nu de zandstrook...

Hierna volgen de foto's van een voltooide rompbeplanking. Ik hoop dat mijn uitleg, een aantal posts terug, hieromtrent voor iedereen een hulp biedt.

Hierna gaan we weer verder met de opbouw aan de bovenkant van het schip, maar dat is voor de volgende update.

fijne avond!
    Pter

Standaard

mooi in beeld gebracht, netjes afgewerkt, PRACHTIG eind resultaat betreffende de romp beplanking.
    ik kijk al uit naar het vervolg.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Een bouwverslag om U tegen te zeggen !

Prachtig in beeld gebracht met haarscherpe foto's en duidelijk uitgelegd in verstaanbare taal.

Ik ken je werk al heel wat jaren Ptèr, maar het blijft telkens volop genieten van je bouwkunsten.

Puik werk man, petje af.

Groeten

Pascal

Standaard

Dank u allen voor de mooie complimenten.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooi bouwverslag hoor, en daarbij ook nog een mooi schip!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Kan dit enkel maar bijtreden.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Ik zit hier met mijn mond open naar te kijken! Wat een mooi resultaat al dat je hebt. Erg mooie details ook, die ramen vooral! Ik blijf dit volgen

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten