Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
***Santa Maria 1492, Artesania Latina*** [wip] - Pagina 12
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Weergegeven resultaten: 166 t/m 174 van 174

Discussie: ***Santa Maria 1492, Artesania Latina*** [wip]

Standaard

Dank u heren, dank u. Ik heb er een beetje tegenop gezien met al die knoopjes...

Standaard

**It's a fiddling process...**

Hallo allemaal,

In de vorige update stonden mijn stagen en was er gestart met het staande want. Ik heb afgelopen weekend niet heel veel kunnen bouwen, maar heb toch nog wat touwtjes kunnen knopen en dat is een heel gepriegel...
    Ik ben nog steeds van mening dat het niet mijn sterkste kant van het bouwproces is, maar stiekem begint het toch een beetje te groeien.
    Het geeft voldoening om na, enige confrontatie met jezelf, toch weer resultaat te boeken...

We gaan dus verder met het staande want. Ik heb een proef gedaan om een uiteinde te splitsen en te verbinden met zichzelf. zie bovenste touwtje. Dit is best tijdrovend en arbeidsintensief...Uiteindelijk ben ik tot een compromis met mijzelf te gekomen door toch een mastworp op een uiteinde te maken en uiteindelijk het reststukje van het touw terug om de staag te slaan en daarna te omwinden met dun garen. Dit geeft hetzelfde "effect" en is nog steeds tijdrovend en arbeidsintensief.

Goed, test geslaagd door om de rest van de touwen te knopen.

Een mastworp wordt getoond op de volgende serie foto's:

en zo gaat het verder tot bovenaan...

Zo...we zijn bovenaan gekomen, nu moet ik alle uiteindes nog gaan afwerken zoals ik in de proef eerder heb gerealiseerd.
    Dat begint met het omslaan van het uiteinde (rode pijl). Daarna met een dun garen een stukje omwikkelen. (zie groene pijlen)
    Met als resultaat (de blauwe pijl).

En dan alle uiteindes af....

En als dat dan eindelijk gelukt is, ziet het er als volgt uit... Alle talrepen geknoopt en vastgezet. Ook het stuk hout is vastgeknoopt en is het verder afgewerkt!

En dat was het weer voor deze update! We priegelen gewoon verder en gaan starten aan de andere kant om daar het proces te herhalen.

Stay tuned!

groet,
    Peter

Standaard

Mooi en geduldig werkje... voegt wel heel wat toe...

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooi hoor en ook bijzonder netjes uitgelegd!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Wauw , een zeer geduldig en fijn werkje .... die zeer zeker z'n vruchten heeft afgeworpen , je bent heel goed bezig zo te zien aan de mooie foto's !
    Echte kunstenaars ....die houtsnuivers

Standaard

Ik heb het al gezegd dat ik de kriebels krijg van al dat touwwerk maar ik kan dergelijk werk enorm appreciëren. Mooie en deftige uitleg ook!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Je steekt er heel wat extra werk in wat ook tijd en moeite kost maar het resultaat is meer dan "mag gezien worden", het is gewoon subliem!
    Je bent meteen ook bijna halfweg met touw spannen en knopen. Hopelijk niet veel pijn in de vingers....

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Ik kom hier gewoon kijken en leren hoe het moet.
    Zo kan ik makkelijk na-apen

Standaard

Hoi mannen,

Bedankt voor jullie leuke reacties. Of dat onder "kunst" verstaat zoals Filip dat zo beschrijft, dat is een te groot compliment hoor. Als ik soms zie wat er allemaal met plastic en PE gemaakt wordt, al die details, dat is misschien nog wel veel moeilijker en dan nog niet gesproken over alle airbrush kunsten die vertoond worden. Heel knap. Dan voel ik me maar een eenvoudige houtbewerker...

Zoals Erwin de kriebels krijgt van alle touwtjes en knoopjes, heb ik dat ook hoor! Ik heb niet uitgekeken naar de tuigage en toch af en toe wakker gelegen hoe ik dat ga aanpakken. Zo ervaren met tuigage ben ik namelijk niet! Toch elke keer weer een touwtje erbij zorgt er langzaam aan voor dat het meer en meer completer wordt. Gewoon doorgaan is het beste devies.

Dat extra werk waar Marc het over heeft, dat doe ik bewust zodat iedereen er van kan leren of ideeën van kan opdoen. Het schrijven van een verslag met veel foto's en met name de stapjes hoe iets gemaakt wordt i.p.v. alleen het eindresultaat vind ik belangrijk. Het kost heel veel tijd. Ik probeer hier veel tijd in te steken zodat een "waardevol" verslag ontstaat die voor iedereen leuk is om te volgen. Voor mij is dat de kracht van een forum! Delen van informatie, leren en inspiratie opdoen zodat het uitoefenen van de hobby leuker wordt!

Hierbij hoop ik dat er veel wordt "na-geaapt" zoals Beyond schrijft, want een groter compliment dan dat kan ik niet krijgen!

nogmaals dank voor jullie enthousiasme en interesse!

Peter

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten