Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Dodge WC-54 Ambulance[wip]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Dodge WC-54 Ambulance[wip]

Standaard Dodge WC-54 Ambulance[wip]

In het kader van het afwerken van reeds opgestarte projecten ga ik verder met een Dodge WC-54 Ambulance.
    Kit Italeri nr 226, schaal 1/35 en ooit opgestart tijdens een beurs enkele jaren geleden.

De alom gekende box-art

Behoudens de vele Dodge boeken in mijn bezit hier in het bijzonder een TM over de ambulance.

een typisch bouwplan van Italeri

Geen foto van de onderdelen maar dit is hoever we op de beurs gekomen waren; het chassis stak in elkaar.

Een zicht op de eerste thuis verrichtingen met een opkuis van de zijkanten van de cabine, het verschil tussen reeds gedaan en niet is duidelijk te zien.

Wordt vervolgd.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

weer een droom van een kitje en zeker om te volgen als het maar rijd ben ik tevreden
    Suc6 Erwin
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Weer eentje om te volgen.
    Pascal

Standaard

veel plezier Erwin, lijkt me iets waar je helemaal je ding kan in vinden.

Ik zie anders duidelijk het verschil op het rechter stukje van de cabine, zijn er zo veel van die sink holes op te ruimen in de kit?
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burglar Bekijk bericht
    veel plezier Erwin, lijkt me iets waar je helemaal je ding kan in vinden.

Ik zie anders duidelijk het verschil op het rechter stukje van de cabine, zijn er zo veel van die sink holes op te ruimen in de kit?
    Bedankt Steven en ja, er zijn heel veel sinkholes.
    De moules van de meeste klassieke Italeri kits zijn ouder dan veel leden van het forum want zij zijn origineel nog van Peerless/Max. Het wordt hoog tijd dat er eens een nieuwe versie uitkomt (liefst een "late") maar voorlopig zijn we nog niet zover.
    Idem van de Italeri GMC en de andere Dodge types, ook allemaal ex Peerless/Max, maar niettegenstaande hun leeftijd zijn ze toch redelijk goed gedetailleerd.

Standaard

altijd wat jammer dat ook nieuwe merken niet eens de tijd nemen om dergelijke outdated kits eens onder de loepe nemen, ipv nogmaals een tiger II of panther uit te brengen waarvan al tig kits bestaan..
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Hoog tijd om hier ook eens een update te brengen.

Het chassis steekt volledig in elkaar, werd geschilderd en voorzien van washes zoals ik het graaf doe op mijn trucks.

Verder werd een aanvang genomen met het samenstellen van de body onderdelen waarbij er rekening mag/moet gehouden worden met het feit dat we hier te doen hebben met een vroeg type ambulance. Dit houdt ondermeer in dat de zetels in de cabine nog overtrokken waren met een soort bruin simili leder en niet met het groene canvas zoals bij de latere modellen.

Zij zien er nu nog te proper uit en zullen dus nog wat bijgewerkt worden.
    Een punt waaraan ik mij aanvankelijk liet vangen is dat het interieur van de ambulance vooraan in olijfgroen is doch dit was ook achteraan het geval en niet in het wit zoals vele foto's tonen of laten uitschijnen.
    Italeri voorziet gelukkig de binnenpanelen afzonderlijk van deze van de carrosserie en zo zit je dus met een dubbele wand waarbij het niet nodig is de vele uitwerppunten te verwijderen.

Even een dryfit van het geheel, de radiator heeft fijne details en mag best gezien worden.

Heb wel vastgesteld dat de in de kit voorziene draagberrie langs geen kanten past in de voorziene haken. Even deze van Milicast er bij gehaald en deze kloppen ook niet maar de steunen staan wel op de goede plaats. Mysterie....
    Bij vergelijking van foto's blijkt dat de draagberries voorzien om op de bovenste steunen aangebracht te worden en dus gedeeltelijk opgehangen werden, van een ander type zijn dan de gewone draagberries. Daar waar de gewone draagberries handvatten hebben, zijn deze van de ambulance slechts gewone buizen welke dus korter zijn.
    We gaan eens moeten kijken hoe we dat gaan oplossen, ben er echter nog niet aan uit of ik de ambulance open of gesloten ga bouwen.
    De optie van de decals staat wel al vast: 82 AB - 307M zoals gebruikt in Normandië.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten