Hoofdsponsor

Anders / onbekend Weer een andere deur [DONE]

Waaw, wat een gevel :O
Heb je geen groter kader liggen zodat je de rest ook er bij kan scratshen?
Knap gedaan, chapeau :amish:
 
Echt super Ron, zou je handelsmerk moeten worden.
 
Bedankt Ron ,enne dit blijft onder ons ik zal dit ook geheim houden :You_Rock_Emoticon:
 
Thnks mannen.

Beyond een groter kader zal wel lukken maar dan ga ik snel naar een een meter dat iets te groot voor mij :)

Erwin iets van heb u een deur nodig bel ron LOL

Pascal bedankt en het forum is om kennis te delen ;)

Roy bedankt voor de foto`s helpt weer met de kleuren voor het glas en het blijf mooi dat glas in lood ook al geef ik me hier wat meer vrijheid,
 
Vandaag de eerste basiskleuren aangebracht na een gevecht om die krul in het midden van de foto te maken, het was wel een eenvoudige vorm maar zag even niet hoe het te maken :)

7890f8170a0cbb72c143b7ae90f075a6.jpg
 
Toch knap hoor Ron.
Even vragen: als ik de foto van de echte deur met jouw deur vergelijk dan zie ik een verschil in hoogte van de 3 bogen boven de deur waarbij jouw bogen smaller zijn dan de echte. Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat je de deur precies na bouwt maar moet de onderste boog ook niet voorzien zijn van een steen tekening net zoals de middelste en bovenste boog?
 
Bedankt voor de reacties.

Erwin je heb gelijk de bogen zijn niet helemaal correct (ik ook niet :) )wat de tekening oftewel de voeg tussen de blokken betreft daar komt de voeg nog, had deze nog bijgewerkt naderhand en je kan het wel raden wat ik vergeten was :). Dus nog een voeg maken zodat het weer een beetje klopt.

Beide materialen materialen waren nieuw voor mij om mee te werken met als resultaat dat het niet zo strak is geworden als ik het wilde en vooral het blauwe spul is een ramp als je er na kijkt is het al beschadigd maar al doende leert men zeggen ze.
 
Ola Ron ben wat traag in deze maar blauwe spul is dat foam ?
 
Dat is Styrofoam Pascal verkrijgbaar in de diktes van 1mm tot 15mm alleen vind ik het wel zeer gevoelig een beetje druk erop en je een deuk of beschadeging maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik niet zo zachtthandig ben :unsure:
 
Gisteren een lichtere kleur vermengd met glansvernis aangebracht voor de verdere behandelingen.
Vandaag wat moed verzameld en de de eerste stap gezet om wat leven in de muur aan te brengen. Dit is gedaan door middel van sterk verdunde Vallejoverf en gelijk er achteraan met een vochtige tot natte kwast geblend. Rechts op de foto zit nog een gedeelte wat nog gedaan moet worden.
De glansvernis zorg er voor dat de verdunde verf niet direct in de basislaas trekt wat bij een matte laag wel het geval is.

b576088ffc7d4b2158f243f28f758464.jpg

Dank zij het ietwat slechte weer is de foto wat donker uitgevallen :(
 
Vind het toch een mooie foto en de kleur zit al in de goede richting.
Echt knap Ron.
 
Mooitje, Komt direct meer leven in zo...

wel een beetje grote louvres ;-)
 
Thnks mannen :) Maarrrrr hij word over gespoten ik ben niet tevreden over de kleur, deze zit er compleet naast zag er wel goed uit zo op het eerste gezicht maar vandaag met een zonnetje kon ik het pas goed zien. Niet dat ik zo ben dat alles correct moet wat onderhand wel bekend is maar met deze kleur :|


@ Silenoz, zat even te denken waar heb je het over toen zag ik het :laugh::laugh:
 
Na een mixje van Buff, Wit, puntje Rood en panzer yellow vind ik het een stuk beter.
Ik denk dat dat de kleur nu dichter bij de werkelijke zandkleur van de gevel komt, de kleur is wel gemixt om de geprinte versie redelijk te benaderen maar heb wel rekening gehouden dat de kleuren van de print/foto altijd wel wat afwijken van de werkelijkheid.

46586791325721d443327bb58053a879.jpg

d9ecd857640c60669a7eda45b4bbb0a9.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan