Hoofdsponsor

Anders / onbekend Weer een andere deur [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Even geen zin in de H-D en het panzertje (teveel afleiding van andere projecten die ik dit/volgend jaar wil doen :) ) ben ik weer even aan de slag gegaan met een andere deur. Ik zit nu alleen de te denken om de bakstenen gewoon hun steenkleur te geven.

77d1c2ef4ea3540bbe495f5ab552897f.jpg

882616752d41aa002abde0bb3b740d89.jpg

35b6ca8239ca0e878cc32a9d6443e440.jpg

a3684d615c34ac4250e85e5ad63338dc.jpg

d7904d89f8781d220b59acdbd34f14a2.jpg

Nog een lange weg te gaan :huh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder om te zien, alleen een deur.
Maar na de vorige smaakt deze weer naar meer hoor Ron.

Succes.

Fred
 
Ben sprakeloos , het zit toch in uw bloed he zulke projecten , gewoon geweldig
Kijk al uit naar het vervolg
Grt
Marc
 
Bedankt mannen.


Fred ik ben ook bijzonder :laugh:

Coachke het is gewoon leuk om te doen iets totaal anders en je kan gelijk weer wat zin maken om met de lopende projecten door te gaan, althans voor mij werkt het wel.
 
Nu heb je mijn interesse Ron, een deur in art nouveau-stijl. Ik volg aandachtig.
 
't is weer eens wat anders... maar wel een speciaaltje (zelfs qua voordeur)

Veel succes met deze, maar de start ziet er veelbelovend uit...
 
Fraai stukje" model-art" Ron,knap...!!!

Grtz yves,
 
Dik in orde Ron en word knap zo te zien. (ook ik ben fan van zo'n modelbouw en volg)
 
als je hier voor nog een steam punk figuurtje voor zou poseren .....
maar de deur alleen is vast al de moeite om te volgen.
 
Zo'n project'tje architectuur hou ik ook wel van , volgertje bij :)

Alvast prachtige basis !
 
Ik volg ook mee, heel interessant, wat je er van maakt.
Het stukje de stenen hun originele steenkleur te geven, ben ik heel benieuwd welk gebouw of steen je als voorbeeld gebruikt.
 
Bedankt voor de reacties mannen blij dat jullie ook een afwijkend stukje modelbouw kunnen waarderen.

Roy de art nouveau-stijl spreek mij ook aan hou wel van de vormen die werden gebruikt vandaar mijn keuze voor deze deur.

Pascal ik had niet anders verwacht van je.

Marc had gekund maar alleen de deur is al 13cm hoog en de meeste steampunk figuren zijn 75mm maar buiten dat had het toch niet gekund omdat deze in een lijst komt zoals mijn vorige deur.

Maar nog aardig wat werk te doen zoals de glas in lood ramen :ohmy:
 
Heel mooi project Ron en prachtige deur ook trouwens, goede keuze.
Architectuur en model- of maquettebouw heeft altijd samengegaan en deze deur zal zeker een blikvanger worden.
 
Heel origineel project. Knap hoe je die verschillende rondingen en hoeken hebt gemaakt.
 
Na drie middagen modelbouw SM en wat artistieke vrijheid is het raamwerk gereed. Het koperdraad is vastgezet door middel van vernis wat ook gelijk een effect gaf van byzantijn glas (met al die bobbeltjes) Geen idee of dit ook in deze echte deur zit.

a0aeaf9c2bd8403cc1728b97b555cd14.jpg

En heel toevallig kwam ik nog een foto tegen waar een groot deel van de gevel opstaat.
0f82c32d0cbceb3147c7ea185180100c.jpg
 
Schitterend resultaat om zo met de deur in huis te vallen... dat glaswerk is enorm geslaagd qua opbouw...
 
(Het koperdraad is vastgezet door middel van vernis.)
Ron, ik ben niet mee maar kan je dit eens uitleggen want resultaat is geweldig .
Dank bij voorbaat
 
Bedankt voor de reacties.

Het was een best kl*te werkje door het vele passen van al die stukjes koperdraad maar het werk eraan word hopelijk beloond als de transparante kleuren erop zitten , ben benieuwd :)

Pascal dat is een familie geheim hoe het is gedaan met de vernis maar als je het niet door verteld:laugh: is gewoon simpel draadje op je werk leggen en met een kwastje/borstel gewoon de vernis aanbrengen, na droging nog een een dun laagje erover. Als je kleine vlakken heb zoals in de bloemen heb ik eerst de complete bloem gelegd en er druppel vernis erin laten lopen.
 
Een echt "wauw" effect Ron, kan ik best geloven dat dit een zéér fijn en geduldig werkje is ..................zie je zeker al aan het resultaat , knap staaltje modelbouw !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan