Hoofdsponsor

1/35 Russische sneeuwscoot [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Een nieuw Winterproject starten.
De Buran Sneeuwscooter met aanhangslee.
Gebruikt door de Russische Grenswachten, en ingezet bij andere doelen.

Foto 1 de doos.
Foto 2 de inhoud

Foto 3,4,5 Het bouwplan..

Foto 6 De kit

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit had ik nog nergens gezien, Aris! Ga je er ook geen zakje kunstsneeuw bij kopen? Dan komt hij in zijn element.
 
Weer een specialeke he Aris , en zoals Steven juist schreef ook nog nooit gezien
Ziet er wel een leuk kitje uit
Suc6 ermee
Marc
 
Inderdaad opnieuw iets speciaals, jij weet ze er wel uit te halen Aris.
Veel succes!
 
Steven, Marc en Erwin dank je wel. Hij komt op een stukje sneeuw te staan gewoon op tafel ofzo doe hem geen recht en is vrijwel niet herkenbaar als sneeuwscooter
 
Dit beloofd weer en ik volg.
Pascal
 
ziet er mij een specialleke uit. ben benieuwd!
 
Pascal, Silenoz en Steven dank voor de aanmoedigingen
 
De sneeuwscooter is klaar om gespoten te worden. Hier en daar waren enkele resin delen al wat gebroken in de kit. Opgelost met Ca lijm en resin afval. Bij de motorkap met de louvres, was geen beschrijving hoe te monteren, aan de hand van internet, een poging die heel dicht bij de werkelijkheid is.
De trekbeugel van de aanhangslee is bewegend. omdat ik nog hier overdenk in welke opstelling in een sneeuwlandschap.
Als extra toevoeging, heb ik op het stuur, met 0,25 mm koperdraad, 4 kabels toegevoegd, samen met 2 extra handels op het stuur.

De 2 laatste foto's, hier ligt de cilinderkop nog los, die spuit ik in een metaalkleur en daarna monteren.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooi werkje en ben benieuwd naar vervolg.
 
Mooi, benieuwd wat het gaat geven na de primer... Laat je het voorlicht zo, of ga je deze nog iets verder detailleren?
 
Pascal en Silenoz dank voor de reacties.

De koplamp ga ik nog iets verder detailleren, de rand een zilverkleur, die russen waren niet zo in het chrome en dan pogen er diepte in aan te brengen en iets van glas ervoor. Naar het idee van het plaatje.


attachment.jpg
 
De sneeuwscooter staat in de primer, klaar om geverfd te worden.
Voor het diorama heb ik een stuk verpakkings materiaal genomen en dit op een harde ondergrond gekleefd. Alles in een dikke laag (kunstschilders) primer gezet. Met de vlinderstruiken snoeien in april had ik al een aantal takken opzij gehouden en 1 daarvan in stukken, geknipt. Deze heb ik met houtlijm erop en erin gekleefd. EEn tjdje laten drogen en daarna wat van mijn sneeuwstrooisel aangebracht.
Dit zijn enige testfoto's, waar de lijmen e.d nog verder in moeten drogen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ben benieuwd naar geheel en sneeuw ziet er goed uit .
 
Pascal en Rudi dankjewel,


Het ondergrondje is zo goed als gereed en staat in de blanke lak. De scooter en aanhanger heb ik vandaag in de hoofd kleuren gespoten en om een idee te geven, hoe het geheel wordt, deze dry-fit. Ik heb met Ammo gespoten en het rood droogt heel traag. Als gedroogd is verwijder ik de tape en zien wat het wit heeft gedaan. Daarna nog enige detail kleuren zoals de rupsen, de loop wielen en de zitting. Als dit gebeurd is start ik met een lichte verwering.
Alleen nu nog bedenken, hoe en met welke lijm, ik het windschild op de motorkap plaats en de nodige ronding verkrijg.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Mooi, maar zie je nu de sporen van deze scoot in de sneeuw? Ergens mis ik ook de voetsporen van de chauffeur.

Welke ronding bedoel je? Voor het licht? Heb je geen zo'n pijpbeugel om rondjes te slaan in die maat, of een perforator met een beetje geluk...
 
Silenoz een 3 tal foto's de eerste 2 met sporen in de sneeuw, van de scoot en van een voetganger. Was heel lastig om op de foto te krijgen. Om de sporen maken heb ik een mal gemat, op de breedte van de scoot tracks en de aanhanger schuivers. De mal erin gezet, gedrukt en geschoven behalve 2 ophogingen aan de buitenzijde, heb ik ook een middenspoor gekregen op natuurlijke wijze.

Wat ik bedoel met het windscherm, deze moet ik uitknippen, uit een stukje plastic, dat is afgetekend, maar dan met een bepaalde ronding op de motorkap vast kleven, waarbij ik een heel smal lijm randje heb. Ik denk dat ik op het uiterste puntje links ga beginnen, op de foto nu onder, en als de houtlijm droog is steeds een millimeter verder buigen, of iets verzinnen, om te buigen op een stuk rond met dezelfde straal, maar blijven houden daarvan, weet ik nog geen oplossing voor

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik weet niet hoe flexibel alles is, maar kan je die folie niet warmen en voorvormen, zodat de spanning op de lijm minder wordt? Dan in het midden beginnen en zo naar buiten werken. Normaal gezien laat CA geen sporen achter op deze kunststof, maar best wel testen.
 
Mooi gedaan al en sneeuw lijkt me zeer moeilijk te doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan