Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Russische sneeuwscoot [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 23 van 23

Discussie: Russische sneeuwscoot [wip]

Standaard

Dit ziet er een leuk projectje uit
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Pascal en Rudi dankjewel,

Het ondergrondje is zo goed als gereed en staat in de blanke lak. De scooter en aanhanger heb ik vandaag in de hoofd kleuren gespoten en om een idee te geven, hoe het geheel wordt, deze dry-fit. Ik heb met Ammo gespoten en het rood droogt heel traag. Als gedroogd is verwijder ik de tape en zien wat het wit heeft gedaan. Daarna nog enige detail kleuren zoals de rupsen, de loop wielen en de zitting. Als dit gebeurd is start ik met een lichte verwering.
    Alleen nu nog bedenken, hoe en met welke lijm, ik het windschild op de motorkap plaats en de nodige ronding verkrijg.

Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Mooi, maar zie je nu de sporen van deze scoot in de sneeuw? Ergens mis ik ook de voetsporen van de chauffeur.

Welke ronding bedoel je? Voor het licht? Heb je geen zo'n pijpbeugel om rondjes te slaan in die maat, of een perforator met een beetje geluk...

Standaard

Silenoz een 3 tal foto's de eerste 2 met sporen in de sneeuw, van de scoot en van een voetganger. Was heel lastig om op de foto te krijgen. Om de sporen maken heb ik een mal gemat, op de breedte van de scoot tracks en de aanhanger schuivers. De mal erin gezet, gedrukt en geschoven behalve 2 ophogingen aan de buitenzijde, heb ik ook een middenspoor gekregen op natuurlijke wijze.

Wat ik bedoel met het windscherm, deze moet ik uitknippen, uit een stukje plastic, dat is afgetekend, maar dan met een bepaalde ronding op de motorkap vast kleven, waarbij ik een heel smal lijm randje heb. Ik denk dat ik op het uiterste puntje links ga beginnen, op de foto nu onder, en als de houtlijm droog is steeds een millimeter verder buigen, of iets verzinnen, om te buigen op een stuk rond met dezelfde straal, maar blijven houden daarvan, weet ik nog geen oplossing voor

Groet Aris.

Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ik weet niet hoe flexibel alles is, maar kan je die folie niet warmen en voorvormen, zodat de spanning op de lijm minder wordt? Dan in het midden beginnen en zo naar buiten werken. Normaal gezien laat CA geen sporen achter op deze kunststof, maar best wel testen.

Standaard

Mooi gedaan al en sneeuw lijkt me zeer moeilijk te doen.
    Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aris5 Bekijk bericht
    ...

Wat ik bedoel met het windscherm, deze moet ik uitknippen, uit een stukje plastic, dat is afgetekend, maar dan met een bepaalde ronding op de motorkap vast kleven, waarbij ik een heel smal lijm randje heb. Ik denk dat ik op het uiterste puntje links ga beginnen, op de foto nu onder, en als de houtlijm droog is steeds een millimeter verder buigen, of iets verzinnen, om te buigen op een stuk rond met dezelfde straal, maar blijven houden daarvan, weet ik nog geen oplossing voor

http://www.modelbouwen.be/attachment...hmentid=114325
    Het makkelijkste lijkt mij om het windscherm aan de uiteinden met stukjes naald / spijkertjes of rivetjes vast te zetten.

Als het kan, maak dan wat fotocopies van het windscherm, de copies kan je als mal gebruiken.

Boor de 2 buitenste gaatjes uit, gebruik de mal om de gaatjes af te tekenen op de motorkap en boor daar ook gaatjes in.

Lijm het stukje naald in het ene gat, bevestig het windscherm, buig het windscherm zodat het de juiste ronding heeft en maak het vast met het tweede stukje naald.

Groeten

Pascal

Standaard

Silenoz, wet sellery/Pascal, dank voor de tips. Soortgelijk glas of van het zelfde soort materiaal en papier met kopieen wat als mal kan dienen, zijn gemaakt, ik ga de oplossingen uitproberen.

Pascal, de sneeuw is net als alle andere dio's laagje voor laagje opbouwen, en heel veel vloeibare houtlijm en blanke lak vernevelen
    Groet Aris.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten