Hoofdsponsor

1/35 Russische sneeuwscoot [wip]

...

Wat ik bedoel met het windscherm, deze moet ik uitknippen, uit een stukje plastic, dat is afgetekend, maar dan met een bepaalde ronding op de motorkap vast kleven, waarbij ik een heel smal lijm randje heb. Ik denk dat ik op het uiterste puntje links ga beginnen, op de foto nu onder, en als de houtlijm droog is steeds een millimeter verder buigen, of iets verzinnen, om te buigen op een stuk rond met dezelfde straal, maar blijven houden daarvan, weet ik nog geen oplossing voor

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=114325

Het makkelijkste lijkt mij om het windscherm aan de uiteinden met stukjes naald / spijkertjes of rivetjes vast te zetten.

Als het kan, maak dan wat fotocopies van het windscherm, de copies kan je als mal gebruiken.

Boor de 2 buitenste gaatjes uit, gebruik de mal om de gaatjes af te tekenen op de motorkap en boor daar ook gaatjes in.

Lijm het stukje naald in het ene gat, bevestig het windscherm, buig het windscherm zodat het de juiste ronding heeft en maak het vast met het tweede stukje naald.

Groeten

Pascal
 
Silenoz, wet sellery/Pascal, dank voor de tips. Soortgelijk glas of van het zelfde soort materiaal en papier met kopieen wat als mal kan dienen, zijn gemaakt, ik ga de oplossingen uitproberen.

Pascal, de sneeuw is net als alle andere dio's laagje voor laagje opbouwen, en heel veel vloeibare houtlijm en blanke lak vernevelen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan