Hoofdsponsor

1/72 Hawker Hurricane MK I Revell[wip]

W0lly

Member
Registered
Lid geworden
9 sep 2018
Berichten
20
Hallo mede bouwers,

Eindelijk aan mijn model begonnen. Enkele weken terug deze nog op een rommelmarkt op de kop kunnen tikken en kon het niet laten om hem na al die jaren mee te nemen om opnieuw te beginnen.
Het gaat om de Hawker Hurricane MK I van Revell. Eerste model van Revell dat ik maak, voorheen altijd Tamiya dat ik gebouwd heb.
attachment.jpg

Eerst hem in een sopje gestoken
attachment.jpg

Daarna de stukjes beginnen lijmen.
attachment.jpg
Ik heb het vliegtuig volledig gelijmd buiten de onderste wielen.

Daarna al in de primer gezet (is gespoten met spuitbus van Tamiya)
attachment.jpg
Wat ik gezien heb is dat er op de 2 vleugels precies belletjes op komen te staan, iemand enig idee hoe dit komt? Komt dit door er een keer teveel over te gaan?
Hoe kan ik dit oplossen? Door als het gedroogd is er over te gaan met schuurpapier?
En hoe lang moet deze primer drogen?

Dan voor in de toekomst zou ik me toch nog opvulsel willen halen (voor de volgende modellen) want er zitten toch wel een kleine opening in. Kunnen jullie me iets aanraden wat hier goed voor is? Alsook voor de lijmnaden weg te werken?

Alvast bedankt voor alle tips en info!
 
Laatst bewerkt:
Dat kan een druppel primer zijn die soms al eens mee uit het spuitkopje komen ( heel af en toe ) wacht tot de primer goed droog is minstens een dag of zo en schuur voorzichtig op die plaats met een zeer fijn schuurpapiertje 1000 grid of hoger het blaasje weg
Je kan daarna als je moest door de primer geschuurd hebben er lichtjes op de gekwetste deeltjes een laagje over spuiten maar denkelijk zal dat niet nodig zijn
Marc
 
@Wolly: altijd tof van die rommelmarktdoosjes. Veel plezier met de bouw. Staat goed in de primer zo te zien.

@ Beyond: is de perfect plastic putty schuurbaar? Het lijkt precies op vallejo putty (...maar die korrelt als je grotere stukken schuurt). Een putty die niet krimpt staat hoog op m'n verlanglijstje...
 
..
@ Beyond: is de perfect plastic putty schuurbaar? Het lijkt precies op vallejo putty (...maar die korrelt als je grotere stukken schuurt). Een putty die niet krimpt staat hoog op m'n verlanglijstje...

Het is zodanig precies aan te brengen dat er niet veel schuurwerk aan te pas komt.
Ook is het te verdunnen met water, wat zeer aangenaam werkt.
Op het laatst gebruik ik een natte cocktailprikker, een natte mespunt, een natte verfborstel, een natte siliconen "borstel",... om alles strak te maken.
In de meeste gevallen is schuren dan overbodig (toch op kleine schaal...)
Ik geloof dat Burglar ergens geschreven heeft om eens een SBS (Step By Step) te maken over dit product???
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan