Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Btr-80[wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 56 van 56

Discussie: Btr-80[wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, ik had de bumpers er al op zitten en die hebben al wel plooilijntjes van over de templates gedrukt te worden. Deze keer had er eigenlijk alleen nog wat afwerking op het programma moeten staan, want ik was metalen handgrepen aan het plooien. Toen ontdekte ik iets onplezierigs waardoor het vandaag toch nog spannend zou worden. Trumpeter heeft de vorm van de front hull blijkbaar fout overgenomen van de BTR-60. Misschien had ik hier vroeger al eens iets over gelezen, maar vond ik toen het probleem niet. Bij het plaatsen van de lange handgrepen op de zijkant, zag ik dat er een facet te weinig gemaakt was in de uitkijkpost van de bestuurder, zoals te zien is in het groene kader.

Dit facet had moeten zitten waar het rode kadertje getrokken is, met een extra kijkglas er in. Om het verschil duidelijker te maken, hier een vergelijkingsfoto tussen de BTR-70 en de BTR-80a. Waarschijnlijk heeft Trumpeter dit gedeelte zonder na te denken overgekopieerd van hun BTR-60 of 70.

Er zat niets anders op dan de zaag boven te halen. Ik moest wel opletten dat ik de lasnaden op de onderste rand niet mee weghaalde.

Voor het nieuwe kijkvenstertje heb ik geen binnenwerk zoals voor de andere voorzien waren. Gelukkig zie je dit stuk ook niet meer door de zijluiken eens de koepel op het dak zit.

Ik heb hier al twee stukjes uit de kit gerecupereerd en de nieuwe vorm van de panterplaat er in uitgesneden en gevijld. Ik heb er de plastic fenders voor genomen, hier zal al een handige afschuining aan. De bobbeltjes schaaf ik er nog wel af. Ik hoop dat dit niet nog ergens nodig is, want er zijn nu al twee stukjes PE losgesprongen die in de buurt vastgekleefd waren. Ik moet ook nog een extra afscherming scratchen voor het kijkblok dat hierin komt. Aangezien dit al de tweede BTR-80 kit van Trumpeter betreft, zou dit toch al geremedieerd moeten geweest zijn. Gelukkig kunnen we volgende week dan gewoon verder met de details.

Standaard

Modern militair spul loop ik niet vaak warm voor, maar de categorie gepantserde wielvoeruigen is een uitzondering.
    Vooral AFV's zoals deze mag ik graag zien.

Je maakt er weer iets moois van Steven ! ik geniet van het detailleren en het lekker uitgebreide verslag.

groetski
    Laatst gewijzigd door Peter van Dijk; 16-06-19 om 03:20 Reden: edit
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Het detailleren is een lust voor het oog Steven.
    Pascal

Standaard

Da's wel een zogezegde bummer, maar komt goed zo te zien

Standaard

Ben van mening dat je voorste Episcoop ook wat groter diende te zijn dan al de rest. Ook pas nu dat me dat eigenlijk opvalt bij de echte voertuigen.

Knap dat je het ziet zitten om aan te passen, ik denk dat ik er nooit aan zou durven beginnen.
    Moest je de foto uit het bericht in originele grootte willen als referentie geef je maar even een seintje, dan stuur ik ze je door.
    Laatst gewijzigd door baenske; 23-06-19 om 09:40
    If you don't stand behind our troops, feel free to stand in front of them

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de leuke reacties, hierbij nog twee plaatjes van het bijgeplamuurde dak en van de toegevoegde kijker. Er zat blijkbaar nog steeds een glaasje op de sprue en ik heb het afdakje van het voorste exemplaar naar opzij verhuisd omdat hier een speciale afscherming voor nodig is. Die ga ik scratchen. De getoonde link van Baenske kan ik niet bekijken door een "ongeldige link". Ik denk wel dat ik de kijker van foto's zal kunnen namaken.

Ik heb ook een pakketje ontvangen uit China, dat ik minder dan twee weken eerder besteld had. Het gaat ook over Russisch spul dat ik in de toekomst wil maken. Iemand had 6 nieuwe sets van de upgrade voor het Russische atoomkanon achtergehouden en had er daar al drie van verkocht. De levering was zelfs goedkoper dan dat ik het uit Duitsland zou besteld hebben.

Ik heb nu nog wel de keuze uit drie verschillende merken van tracks als ik die van de kit wil vervangen, wat blijkbaar verschillende mensen toch doen. Waarschijnlijk omdat je link per link vast moet kleven, want aan detail ontbreekt het niet. Ik ga proberen aan Masterclub T10M tracks te raken, maar er bestaat ook Spade Ace en Friul. Verder vraag ik me af of het de moeite is om het Osprey boek over de T10 te kopen. Zelfs al wordt het goed beoordeeld, ik kan niet terugvinden of er veel over de 2A3 in staat.

https://ospreypublishing.com/soviet-...k-and-variants

Standaard

Heb de link naar de foto aangepast, zou nu zichtbaar moeten zijn denk ik.
    If you don't stand behind our troops, feel free to stand in front of them

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik heb nu in de Hubo een nieuw gereedschapskistje gekocht, want alles lag voordien in een open doosje en de scalpels lagen zomaar tussen de penselen en de lijmtubes. Dat kan nu afgezonderd weggezet worden.

Ik heb het voorste vizier van de BTR-80A in metaalfolie gescratcht en geplooid. Het glaasje is er nog van het oude vizier.

Een deflector achter de koepel brak na het verwijderen van de sprue door en is vervangen door 0,6mm koperdraad.

Ik heb ook de sleepkabels gemaakt, eenvoudig met de meegeleverde gevlochten stroomdraad. Nog even die twee ontbrekende luiken afwerken en dan kan de BTR geschilderd worden. Ik heb de wielen er nu ook onder gezet. Wat me wel opvalt, is dat de banden niet zo strak rond de velgen blijven zitten. Gelukkig is dit vaak maar aan een zijde, zodat het mogelijk is om de slappe kant aan de binnenkant te steken. Nota: de wielen kunnen er nog af, want ze staan ook nog niet volgens rijrichting; iets waar Trumpeter wel degelijk aandacht aan besteed heeft.

We kunnen al aan een setting gaan denken. Als ik de bemanning er naast zet, krijg je dit:

Standaard

Strakke bouw Steven !
    Het ziet er puik uit met al dat toegevoegd detail.
    Menig "Naked Class" fan verschiet van kleur bij het idee dat dit geverfd gaat worden...

Leuke figuren maar wat staan ze eigenlijk te doen ? ochtend gymnastiek ?

veel plezier met inkleuren !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, Peter. De voorste op de foto krijgt nog een MG, dat kleur ik liever apart in. Er zijn ook nog wat tools aan te brengen waar die anderen zich mee kunnen amuseren. Een hamerke en een zaagske ofzo.

Standaard

Zeer mooi en ben benieuwd naar volledig resultaat.
    Pascal

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten