Hoofdsponsor

1/35 Btr-80[wip]

Boeiend geworden en verteld een beleving.
 
Bedankt voor de mooie reacties. Er is nu sneeuwpoeder van Joefix op het diorama gestrooid. Daarna is het met glanzend vernis bespoten. Dit is zo een nachtje blijven drogen, en de morgen daarna heb ik hier met de stofzuiger over geweest. Er kwam nauwelijks iets los, dus deze sneeuw zit al goed vast op de ondergrond.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb de BTR al wat matter gespoten, maar dit zal uiteindelijk met de airbrush moeten. De spuitbus van Vallejo geeft nooit een volledige dekking.
 
Deze update is meteen de laatste, want ik heb deze week vooral de BTR afgewerkt voor de wedstrijd van Plastic and Steel dit weekend. Ik heb zelfs nog niet op voorhand ingeschreven, hopelijk is er nog een plekje straks.

attachment.jpg

Eens het voertuig op het dio vastgezet was met contactlijm, kon er Vallejo Still Water toegevoegd worden. Dit werd gemengd met bruine verf. Al meteen was er nog maar weinig te zien van de groene kleur van de Swamp Gel, dus die zie je nu alleen door de ijsplaten en aan de zijkanten.

attachment.jpg

Dit product moet je in laagjes aanleggen, als je te snel gaat, komen er putten. Het resultaat is een glanzende laag die de dag erna hard is. Ik heb het ook op de wielen gedruppeld.

attachment.jpg

De figuren zitten hier al wat in de verf, maar ik was er nog niet tevreden mee. Als ik er een wash op zou doen, zou er nog meer kleur in komen.

attachment.jpg

Hier zit de wash er al op en is er een matte laag vernis van Vallejo op gespoten. Daardoor zijn ze nog glanzender geworden, dus moest er nog iets anders op gevonden worden. een van de kerels had zijn vuist helemaal gesloten, dus kon ik niet anders dan hier een gat in boren en de sleepkabel in twee te knippen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu was het voertuig dus al iets bleker gespoten, maar er ontbrak toch nog sneeuw op de BTR zelf.

attachment.jpg

Daarom is er met Vallejo Foam and Snow op het voertuig gedruppeld, waarna er meteen Joefix sneeuwpoeder over gestrooid werd.

attachment.jpg

Dit ziet er nu wel heel realistisch uit, maar ik heb toch liefst dat de sneeuw vast ligt op het voertuig, anders kan hij er zo vanaf geblazen worden. Dit is dus met de airbrush schoon gespoten, waardoor de sneeuwhopen wel weer erg afgelijnd worden. Ik heb daarom het deel van de vlekken dat naar achter ligt, met P+ beschilderd en hier nog eens spaarzaam met het poeder gestrooid. Ook wilde ik met Tamiya witte verf wat bijspuiten, maar ik kreeg om een of andere reden een wat vervuilde nozzle die begon te spetteren. Normaal gezien is dit vervelend en wil je die zo snel mogelijk schoonmaken. Ik wilde van dit spettereffect gebruik maken om verse sneeuwvlokken over het diorama te verspreiden. Ik heb ze ook op de figuren gespoten, waardoor die tegelijk matter werden door een kleine hoeveelheid verf en vol met sneeuwvlokken geblazen werden. Misschien vindt niet iedereen dat attractief, maar ik vind het wel leuk zo, ik had het niet op een normale manier kunnen bereiken. Ik heb ook een antenne uit ijzerdraad gemaakt en die gun metal gespoten, plus een kabeltje aan het luik zoals op een van de volgende foto's. Er is net nog een laatste, doorschijnend laagje Still Water gelegd, dit moet nog uitharden waardoor je een witachtige kleur ziet. En nu hou ik het voorlopig bij de eindfoto's. Overmorgen lees je waarschijnlijk hoe het de BTR in de wedstrijd vergaan is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

[photo data-id="487442"]https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/40/7e/407e6858fd3d298938d56c1ae0ac3cf8.jpg[/photo]
(Russian Ministry of Defense. BTR82A)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Op zich een mooi tafereel met mooi grondwerk attachment.gif

Voertuig ook geslaagd al vind ik de aangebrachte sneeuw niet overtuigen. De sneeuw spikkels vind ik echter wel wat hebben, ook op de figuren.
Leuk dat het haperen van de AB een bruikbaar effect oplevert :)

De actie van de voorste man met de sleepkabel overtuigd me niet.

Veel plezier op de show ! :)
 
Aangezien ik na de wedstrijd in Affligem een kleine herstelling heb moeten uitvoeren aan een van de figuren, heb ik daar gebruik van gemaakt om de sneeuwlaag nog eens onder handen te nemen, wegens de kritiek die ik er op heb gekregen. Ik besloot om nog meer sneeuwpoeder toe te voegen over een paar lagen matte lak. De figuur staat nu niet meer volledig op de boomstam, maar half op de kade, met pinnetjes zodat hij niet meer los kan komen. Ik heb nu ook foto's van de derde man. Morgen gaat de BTR mee naar Artevelde Challenge en doet hij het hopelijk beter.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen in Artevelde Steven.

De sneeuw is heel wat beter zo ! De actie tussen de twee mannen vooraan oogt voor mij nog steeds beetje eigenaardig..

Ben benieuwd naar de uitslag en zal het leuk vinden wanneer ik je dan kan feliciteren...
 
Steven,

Mooi diorama. Ben ook benieuwd hoe uw Btr-80 het er vanaf brengt op de wedstrijdtafel.
Succes.

Mvg
airbus56
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan