Hoofdsponsor

1/35 sdkfz 251 ausf c command vehicle [wip]

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dag iedereen,

omdat ik niet zo veel tijd heb om te bouwen en mijn tiger I project veel tijd vergt per onderdeel (door het scratch werk) heb ik besloten een doos open te trekken die ik al lang heb liggen en deze aan een sneller tempo OOB te bouwen.
Het gaat hem om een oude dragon doos, de SDKFZ 251 Ausf. C Command Vehicle, die ik al meer dan 10 jaar heb liggen, ik kocht deze indertijd nog in de winkel van De Grenadiers in Roeselare omdat ik graag een halftrack had willen maken.

Lang verhaal kort, dit is de doos

DDPvsEv.png

Na een uur of zo knutselwerk zat het onderstel al in elkaar en de wielen. Deze heb ik mbv een tandenstoker, een handboormachine en een schuur papiertje mooi glad gekregen.

ckMPsj6.jpg

Ik merkte even later dat Dragen het vroeger niet al te nauw nam met de handleiding. Boven het model zie je de handleiding die een hoop gaten weergeeft in de onderplaat van het model, echter zijn deze niet aanwezig. Even later heb ik hetzelfde gemerkt bij het proberen monteren van een radio op het dashboard.

EzqsyRy.jpg

Daarnaast heeft de doos ook wel veel last van sinkholes. Gelukkig kan ik nu met perfect plastic putty aan de slag, wat de gaatjes makkelijk opvult en nadien met een scherp mes en een fijn schuurpapiertje is het probleem opgelost

QEoClTO.jpg

529zGqo.jpg

nog meer sinkholes

WhrEpyw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste Steven sorry beste vriend maar ik zie geen beelden
Marc
 
dank u. Ik voorzie dat ik de bouw eind dit weekend af heb, gezien er niet meteen andere grote zaken op de to-do list staan (voor een keer). Dan kan ik aan de slag met de volgende zaken om te testen:

- one shot primer
- AK real color (in de airbrush)
- scratches / heavy chipping fluids van Ammo - ik wil hiermee de basis camouflage verweren.
- clever putty of incredible masking putty (ben er nog niet uit welke camouflage ik ga spuiten)
- chrome stift van molotow

Wat de ondergrond betreft denk ik van iets eenvoudig in elkaar te steken, om eens met de diorama producten van AK en Ammo aan de slag te kunnen. Daar ben ik nog niet aan uit.
 
Laatst bewerkt:
Veel suc6 bij deze bouw , ondanks het vele werk dat op uw schouders rust denk ik wel dat het toch weeral goed gaat komen
Marc
 
Deze ga ik met plezier en interesse volgen :)
 
Succes Steven en volg in stilte.
 
Veel plezier Steven , ook deze volg ik met volle aandacht :)

Inderdaad netjes aangepakt met je putty , heerlijk materiaal :)
 
Dank u. Ik denk trouwens van eens een demo te geven van die putty, ik heb al opgevangen dat er mensen zijn die niet goed weten hoe ze het moeten aanpakken om ze te gebruiken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan