Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 F-86D Sabre Dog [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27

Discussie: F-86D Sabre Dog [wip]

Standaard

Serieus spuitwerkje dat je daar geleverd hebt maar met een heel mooi resultaat.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de aanmoediging. Ondertussen zijn we bij het bare metal gekomen. Ik heb eerst de gekleurde vlakken afgeplakt. Daarvoor heb ik zo weinig mogelijk tape gebruikt, de decal kon immers losgescheurd worden. Ik heb dus aluminiumfolie rond de staart gewikkeld en alleen de randen daarvan afgetaped. Vooraan kon er wel tape, want dat was helemaal gespoten en vernist.

Ik zag dat een deel van de vleugelonderkant in Revell 91 moest. Ik heb daarom de vleugels onderaan in Armypainter Gun Metal gezet, wat eigenlijk meer overeenkomt met ijzerkleur. Dan is dit afgeplakt.

Toen kon de metallic lak er op. Ik was al lang van plan om hier Sencys zilverglans voor te gebruiken, een spuitbus uit de Brico. Dit spuit verbluffend goed, met een chroomglans als resultaat.

De enige plekken die minder geslaagd waren, bevonden zich op de vleugels. Daar was de laag ietsje oneffen, dat was waarschijnlijk alleen te zien omdat het spiegelglans was. Ik heb dit toch maar met een Dremel polijstkussentje bewerkt. Daarna is er een tweede laagje gelegd.

Als dit droog is, kunnen in feite de andere decals er ook al op. Ik ga wel eerst nog wat attributen spuiten zoals de brandstoftanks en de wieldeksels.

Standaard

Altijd leuk te lezen dat zogenaamde simpele spuitbussen ook een goed resultaat kunnen leveren.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

zeer goede verf ,ik gebruik ze al ook heel lang maar er is een probleem je vind ze tegenwoordig bijna niet meer ze zijn bij brico overgestapt naar een ander merk
    de overschotjes kan je nog vinden
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder

Standaard

Er was wel een serieus probleem opgedoken. Ik zal beginnen met de foto's van gisteren, toen hij uit de maskering kwam.

Iemand op Modelbrouwers had vastgesteld dat de vortex generators aan de onderkant moeten zitten. Na het facepalm-moment ging ik op zoek naar een manier om dat nog te corrigeren. Ik had er geen Uhu Hart lijm voor gebruikt, maar wel Tamiya lijm. De staartvlakken konden niet meer naar voren losgeklikt worden, er zitten stevige pluggen aan. Ze braken wel gemakkelijk af als je op en neer bewoog. Ik had eerst met een swivel knife de laklaag doorgesneden op de naad om geen verfschade te krijgen.

Om het teruglijmen niet tot een onhandige klus te maken, moesten de hoogteroeren terug voorzien worden van paspinnen.

Die pasten nauw genoeg in gaten die ik in de romp geboord had om het gebruik van lijm te minimaliseren.

Nu zitten de vectordinges aan de juiste kant. Dat betekent dat we aan het decallen kunnen gaan.

Standaard

Het is toch weer ok gekomen , ben er blij om , zou zonde geweest zijn
    Tof
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Mooi opgelost weeral.
    Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de geruststellingen, hier weer een update. Ik heb nu op enkele na alle decals gekleefd, ik moet alleen nog even de straalpijp opnieuw in burnt metal zetten, want daar komen ook 2 decals op.

De decals zijn prima, maar het blad is ergens wat geplooid geraakt en dus waren er een paar geknakt toen het vocht in het vloeipapier drong en het zich verder krom trok. De langwerpige decals zijn dus in een paar keer geplaatst. Ik heb momenteel ook alleen Sol om het wat aan te passen en dat doet meestal weinig aan het opkrullen hier en daar.

Het is een erg glanzende finish dus wilde ik zoveel mogelijk voorkomen dat transparante decals een ander uitzicht konden geven. De letterdecals werden dus waar mogelijk uitgesneden.

De regenboogdecal zet je normaal gezien voor de bliksemdecal op de zijkant, maar het geel daarvan bleek in die mate transparant dat ik de regenboog heb moeten onderbreken ter hoogte van de zwarte scheidingslijn. Dit is misschien de aanleiding geweest voor Revell om het gele gebied van de decal aan te duiden met een verfinstructie.

Na het uitsnijden van een van de twee decals moet je de originele tussenafstanden wel controleren.

De decals op de ingekleurde delen hoefden niet uitgesneden te worden, die onderscheiden zich daar veel minder.

Het levert wel al een fraai plaatje op, zelfs nu de canopy er nog niet op staat.

Vandaag ben ik dan begonnen aan de wheelbays, die ik in een groen kleurtje van Gunze steek.

Standaard

Veel werk maar het loont de moeite precies, Steven!

Standaard

Mooi, nu pas op de laatste foto's valt wel een naadje op de rug op...

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat zit er inderdaad, maar schuurwerk op dit plastic is onmogelijk visueel te beoordelen. Bij andere kleuren kan je zichtbare oneffenheden helemaal weg krijgen, hier blijven er donkere vlekken over. Wat ook spijtig is, zijn de deellijnen in het plastic van de vleugels die door de verf te zien zijn.

Standaard

Dan heb je nog steeds primer en dergelijke, maar blijft wel een opvallende verschijning. Bij mijn osa heb ik die windshield in 5 iteraties of zo heb gedaan, met telkens primer om te controleren...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten