Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 F-86D Sabre Dog [DONE] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38

Discussie: F-86D Sabre Dog [DONE]

Standaard

Toppertje!

Standaard

Allez vooruit, zal ik dan degene wezen die wat kritisch gaat zijn

Niet je beste model Steven. Vooral de foutjes in de laklaag vallen op. Ik weet niet of je dikwijls spuitbussen gebruikt, maar kijk eens naar de modellen van Iceracer. Die gebruikte vroeger uitsluitend spuitbussen, met een super-strak resultaat.

Door de hoeveelheid verf die uit een spuitbus komt, is het onmogelijk om met één laag een strak resultaat te krijgen. Opbouwen van dunne laagjes is zeker met metaalverf een must.

Groeten

Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de complimenten en de goede raad. Ik gebruik eigenlijk elke keer spuitbussen, hoor. Ik vraag me af of je met deze verf zelfs kan spuiten zonder dat het meteen dekt, tenzij je van zo ver spuit dat een groot deel van de verf verloren gaat. De nozzle schoonhouden voor een goede verneveling is ook moeilijk. Al bij al ga ik toch met deze techniek verder, want als ik met de airbrush werkte, moest er overal nog gepolijst worden en kreeg ik toch maar een doffe aluminiumglans. P+ kan echter niet gebruikt worden zonder de zaak een stuk doffer te maken, dat blijft dus nog een probleem.

Standaard

Ken te weinig om te beoordelen maar vind hem wel mooi.
    Pascal

Standaard

De spuitbus methode die Iceracer gebruikt (heb ik ook op mijn Lotus en Ferrari F430 toegepast), is van links naar rechts "swipen". Hou de spuitbus naast het model, druk de knop in en beweeg dan snel van links naar rechts en weer terug. Hierdoor krijg je bij elke passage een fijne mistlaag. Deze laagjes kan je opbouwen tot je het gewenste resultaat hebt.
    Laatst gewijzigd door wet sellery; 06-11-18 om 12:36

Standaard

Mooi model geworden.....
    kantekening van mijn kant (al hoewel ik weet hoe lastig dit goed te krijgen is) de naden aan de boven en onderkant van de romp zijn nog zichtbaar, Volgende model misschien nog iets meer aandacht aan schenken.

Verder ziet hij/zij er prima uit hoor.

Gr Ed

Standaard

Ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met bepaalde spuitbussen. Bij sommige merken komt er inderdaad een groot volume uit en is controle zeer moeilijk. Vaak zorgt dat ook voor een 'grainy' effect wat dan weer gepolijst moet worden. Dat gezegd zijnde vind ik het resultaat dat je hebt bereikt best goed hoor. Om dit met een spuitbus beter te doen is niet eenvoudig denk ik.

Mijn voorkeur gaat uit naar Alclad via de airbrush maar dit is natuurlijk een duurdere oplossing dan de spuitbussen van Sencsys.

Toch mooi eindresultaat uiteindelijk.

Dirk

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten