Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet Impala '66 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
heel mooi ! vooral dat kleur effect tussen blauw en paars vind ik erg goed uitzien !!
 
Thanks Peter , het is eindelijk d
het effect dat ik wilde een diepe mooie kleur en het is nog geen candy color
Marc
 
Apart kleurtje zo en word er niet echt wijs uit welke kleur het nu echt is is het blauw of paars of paars blauw hahahaha apart dus :)
 
Dank u gasten eindelijk eens een kleurtje goe he
Marc
 
Niet alleen een leuke maar ook een sjieke kleur. Proper werk Marc!
 
Ja volg de andere hierin speciaal kleurtje en mooi .
 
Idd interessant kleurtje; naar gelang het licht erop speelt, zie je soms blauwe soms paarse schakeringen.
Nu nog een dikke velg eronder om de lowrider te vervolledigen.
 
De mislukking van de maand , niks maar ook niks ging normaal
Ten eerste de verf droogt langs geen kanten ook niet met vernis er op , ze blijft steeds plakkerig aanvoelen bij de minste aanraking staat er een vinger afdruk in , gaat er wel makkelijk af
Ten tweede de chrome stift lijkt niet te werken de chrome slaat steeds mat uit net of het geschilderd is met alu verf
Ten derde de glas partijen kleefde zonder problemen tot twee dagen later werd de linker kant helemaal mat aangeslagen , ze zijn allemaal terzelfder tijd en op dezelfde manier gekleefd
Ten vierde de voor en achter bumper passen niet zoals het hoort
De slechtste kit van Hasegawa die ik ooit gebouwd heb , nu ga ik de Chevy een paar dagen goed laten rusten en kijken of het niet beter word
Zo op foto lijkt hij mooi hoor maar in het echt dat is wat anders , gelukkig heb ik nog eentje van Revell die zal wel stukken beter passen
Men heeft mij verteld dat deze in principe gemaakt waren voor om te bouwen naar een Slot racer en dat zou wel eens kunnen kloppen want aan de binnen zijde van de body staan 4 lange pinnen om vast te schroeven op een chassis
Maar als statisch model neen niet mooi
Ok hij staat in elkaar en laat hem zo , het was mij vooral om te doen om eens een speciaal kleurke te doen en een " Low Rider " te maken
Hier wat fotokes als afsluiter

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wees niet te streng ik weet het wel wat er allemaal aan scheelt
Sorry Guys
Marc

P.s. het stof krijg je er ook nog bij , maar durf er niet te veel over wrijven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marc,

Zo te lezen ben je niet tevreden,toch iets aparts, ik zet haar bij de afgewerkte modellen.
 
Dank u Bart
Zo op het eerste zicht is hij wel prachtig maar bij nadere controle zie je de foutjes
Marc
 
Het niet uitharden van de verf is meestal een teken van OF een mengeling van 2 niet-compatibele verven. OF het gebruik van een niet geschikte verdunner.

Zelf kleurtjes mengen is leuk, maar test altijd eerst hoe het mengsel reageert door het op een oude body (of zelfs een plastic fles) te spuiten.
 
Pascal , ik weet en ken dat allemaal wel , maar ik heb dezelfde verf ( merk ) gebruikt verdunnen is bij "pro color " helemaal niet nodig die verf is zo dun als water
Ik heb ze in het verleden nogal gebruikt en toch zo geen problemen mee gehad , het enige wat ik gedaan heb na het lange wachten omdat de verf niet wilde verharden of drogen er hoogglans vernis over gespoten nu na bijna twee weken is ze dan toch wat gedroogd alhoewel je het toch nog voelt aan de verf , daarom zet ik hem voor een tijdje weg en zal binnen afzienbare tijd hem verder afwerken , b.v. antennes plaatsen , de chrome herdoen , retouchskes hier en daar
Verder vind hem wel gelukt voor hetgeen ik er van wilde maken
De kit zelf is of was een dikke flop , in feite is deze kit bedoeld als om te bouwen naar een " slot racer " schaal 1/24 wat ik in een vorig leven nog gedaan heb ,,ikhad zelfs een koersbaan op schaal 1/24 om te oefenen thuis omdat in Antwerpen twee grote racetracks lagen waar men daar kon wedstrijd rijden
Ik heb er zelfs mee in het magazine " Panorama " gestaan
Ok genoeg gezeverd naast de kwestie
Deze verf zal ik dus niet meer gebruiken ik houd me voortaan aan de goede verf merken
grt
Marc
 
Pro color is een goed merk hoor. Maar ze hebben verschillende types verf, en - hoewel het allemaal acrylverf is - deze types zijn niet zomaar mengbaar.

De opaque pro color, de transparante pro color en de metallic pro color hebben verschillende diktes pigment (meestal is ook de samenstelling verschillend). Ze zijn wel overschilderbaar maar niet altijd mengbaar.
 
ik heb daar geen problemen mee gehad hoor , ok de kleur op zich is geweldig een mooie diepe bijna candy effect dat wel
Maar ik heb nu in Mol de echte Candy's gekocht van Alclad het zal nu wel beter gaan zeker
Dit was een probeersel
grt
Marc
 
Altijd spijtig als je met volle goesting en veel inspiratie aan een project begint en dan merkt dat alles tegen slaat.
Heb er zo ook al gehad en die komen dan zelfs niet in mijn vitrine te staan.
Op naar een nieuw project zou ik zeggen ……..
 
Ik vind het heel spijtig dat het tegengevallen is want ik vind het anders een mooi model.Ik begrijp echt niet hoe het kan dat na het plaatsen van de ruiten deze mat worden.
Marc S
 
Ik vind het heel spijtig dat het tegengevallen is want ik vind het anders een mooi model.Ik begrijp echt niet hoe het kan dat na het plaatsen van de ruiten deze mat worden.
Marc S

Waarschijnlijk, en dit is maar een veronderstelling, dat er nog bepaalde "gassen" van de verf overgebleven waren m.a.w. dat de body niet voldoende lang gedroogd en uitgelucht was. Heb dit heel lang geleden ook al eens meegemaakt, toevallig ook op een kit waarvan de verf precies niet wou drogen. Het is ook niet zo dat, wanneer een verf aan de buitenzijde droog aanvoelt, deze dat op de bodem of binnenzijde ook is. Bij speciale verven is een droogtijd van een week dan ook soms aangeraden, beetje vergelijkbaar met olieverf.
 
Ken er niets van maar ziet er toch goed uit Marc.
Maar jij kan dit het best beoordelen .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan