Hoofdsponsor

1/24 Chevrolet Impala '66 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden omdat de Trabant niet zo goed wil vlotten ( het gaat niet zoals ik het wil ) daarom start ik iets nieuws
Ik heb 2 van deze wagens overgenomen van een bekende modelbouwer onder ons
Nu eerst een kleine rare ondervinding met name tussen 1/24 en 1/25 is geen mm verschil ik heb beide modellen tegen elkaar gehouden de deze 1/25 en de andere een ander merk maar op 1/24 en wat blijkt ze zijn juist tot op de mm even groot
Ok terug naar deze mooie Impala het gaat hier over een auto gebouwd in 1966 met een legendarische V8 motor van 6480cc en heeft maar 325 pktjes onder de motorkap
Ik wil hier een " Low Rider " versie van maken dat zijn die wagens die elektrisch hun rijhoogte kunnen veranderen door een ingewikkeld systeem zware accu's en componenten die vanuit de cabine kunnen bediend worden
Zo kan de auto plat op zijn buik liggen of heel hoog op zijn poten staan of nog meer gewoon met zijn gat ( achtersteven ) op de grond en in deze versie wil ik hem bouwen met tamelijk veel bling bling

Hier gaan we
De boxart

attachment.jpg

De inhoud ( zit niet veel in deze kit )

attachment.jpg

attachment.jpg

De body staat al in de grijze alclad primer

attachment.jpg

Word vervolgd
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bouwproject dat ik zeker zal volgen.
Benieuwd naar het kleurenpallet. Low riders zijn gekend voor hun extravagante kleurcombinaties.
:D:D
 
Komt me bekend voor.
Veel bouwplezier
 
Veel plezier met deze Marc.
 
Zal weer iets typisch Marc worden, veel succes en plezier er mee!
 
Inderdaad zoiets gaat het worden machtige foto van deze Impala
 
Beetje saai die van de foto, beter zoiets als dit,

chevy_impala_lowrider_by_anrandap-d535yaz.jpg

En als dat niet lukt kan dit altijd nog :)

286aab9dfee8a5ea144fcffde9077f27.jpg
 
Een shorty (Smartje ) zie ik hier nu wel niet zitten
Ik heb al wel een ideetje of het makkelijk zal worden is nog de vraag , we zien wel he er is nog altijd remvloeistof he
Marc


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Troost u vrienden de Impala ligt ondertussen al in bad , ik had er een special paint op gemaakt op zich knap maar kleurkeuze trok op niks omdat de kleur anders uitkwam dan in het potje
Dat komt omdat het maar een dunne mistlaag moest zijn maar dan kwam de body kleur er nog te veel in naar boven , dus de remvloeistof in en dan ga ik een andere kleur proberen
Sorry maar het zwart metaalkleur was anders wel mooi , komt wel goed hoor
Marc
 
Volgens mij had je een brons kleurige onderlaag afgaande op de foto's. Maar ben wel nieuwsgierig wat voor een speciale verf je wilde gebruiken op de basislaag?
 
Ron deze verf ( body kleur ) had ik zelf gemaakt alles van Vallejo ik had zwart genomen daar copper bij gedaan en aluminium kleur en kwam tot dit prachtige resultaat
Daarna had ik delen afgeplakt en mooi alles afgemeten om schubben te spuiten zo uitgewaaid om de halve centimeter , dat was goed gelukt op sommige plaatsen was het wat te dun , maar de kleur die ik voor ogen had contrasteerde niet zo goed , maar dat viel al bij al nog mee maar ik legde mijn eerst laag vernis en ik kreeg direct " visogen " dat verwees naar siliconen of iets dus snel voor de vernis droogde in de remolie gesmeten
Is niks we beginnen opnieuw ik heb tijd aan mijn zijde he
Thanks voor de getoonde interesse en word zeker vervolgt
Marc
 
Ok ik dacht even dat je met Candy kleuren aan de slag was gegaan.
Klinkt goed wat je wil doen en is ook wel te doen het enigste lastige ervan is om overal de juiste dekking te krijgen maar dat had je al gemerkt. En ik zeker volgen.
 
candy kleuren daar wil ik me ooit eens aan wagen
 
Heb zelf iets geprobeerd met verf van " Pro Color " deep purple gemengd met parelmoer en kreeg deze fantastische kleur ( in mijn ogen toch ) oordeel zelf maar
Nu heb ik juist te heren gekregen van onze Noorderburen dat het niet een Chevy van 66 is maar een 65 het is te zien aan de achterlichten
hier al wat teaser fotokes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan