Hoofdsponsor

1/24 Ford f-150 xlt '97 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

oldieman

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
1.343
Hier dan mijn volgende bouw.Het gaat hier over de ford f-150.Het is een kit van Revell skill 2.Ik ga hem standaard bouwen,dus geen verlaging of zo maar ik zou hem graag wel een speciaal kleurtje geven maar daar ben ik nog niet uit.Hier dan de eerste foto van de kit.

attachment.jpg
Marc S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goe he , ge vliegt er nogal in knap hoor ik volg u hier en thuis
Marc
 
Heel veel succes met deze kit
 
Veel plezier met deze Marc
 
Hey Marc, leuk te zien dat je deze gaat open trekken.
Kan mij niet meer herinneren waar ik die gezien heb maar heb een tijd geleden er zo één zien rijden in een diep oranje brons kleur en deze kwam heel goed over.
Denk zelfs dat Ford momenteel zo een kleur heeft in zijn Kuga gamma.
 
Na alle flash en gietnaden verwijderd te hebben heeft alles een badje gekregen en daarna is alles in de primer gezet.Ik ben dan met de motor begonnen die volgens het bouwplan in het zwart moet.Ik heb de motor wel voorzien van bekabeling.De verdelerkap is gemaakt uit een stukje spreu.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het dan voorlopig.Tot de volgende post.
Marc S
 
Nice work Marc
ben nieuwsgierig naar het vervolg
Marc
 
Nu is het interieur aan de beurt gekomen.Er waren wel wat problemen om het daschboard op zijn plaats te krijgen maar het is dan toch gelukt.Ik heb het gespoten met een zelfvervaardigd kleurtje,dit samen met zwart en zilver.Hier dan de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga wel trachten om de zetels terug los te maken want ik heb me er zelf op betrapt dat de zetels beter kunnen.Ik hoop dat dit lukt want alles is vastgekleefd met secondenlijm.
Marc S
 
Leuk interieur Marc, washje er op om te accentueren in de diepere delen en lichte drybrush op de bolle vlakken en is prima.
 
De voorste zetels in het interieur waren niet naar mijn zin maar die zijn ondertussen opgeknapt.Dan ben ik verder gegaan met de body.Dit is in verschillende stappen gebeurd hetgeen ik jullie nu ga laten zien.Eerst natuurlijk de primer die daarna geschuurd is met korrel 3000(waarvan geen foto)
Dan nu de verdere stappen.
stap 1
zilver spuiten
attachment.jpg
Dit is gebeurd om de tweede stap te doen lukken.
stap 2
geel spuiten
attachment.jpg
Eerst is het zilver gespoten omdat geel een moeilijk dekkende kleur is.
stap 3
transparant rood spuiten
attachment.jpg
Dit gebeurt in verschillende lagen tot het gewenste resultaat is bereikt(hoe meer lagen hoe donkerder)
Dan nu wat grotere foto's van het eindresultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles is ook nog met hoogglansvernis gespoten.Zo ik hoop dat jullie het iets vinden anders hoor ik het wel.
Marc S
 
Ik vind dat je wel al behoorlijke vooruitgang hebt geboekt sinds je op het forum actief bent.

Nu ga je de lak (vernis) nog polijsten, neem ik aan?
 
Hola dat is even slikken wat ik hier zie ongelooflijk wat gij hier presteert
Geweldig Marc heb hem gisteren in levende lijve mogen bekijken
Marc
 
Ziet er strak uit alleen snap ik de de volgorde van werken niet zo en welk effect je wilde bereiken?
Waarom zilver als basis, neem gewoon een mat geel met zilver kan je een klein risico lopen dat het zilver oplos in de volgende laag, wat ook kan is een witte primer gebruiken en deze mengen met wat geel.
Geel als ondergrond voor rood is uitstekend krijg je een mooie heldere kleur door. Alleen raak ik nu de weg kwijt met die transparante rood over het geel, welk effect wil je hier mee bereiken?
 
@Roy.Leuk dit te horen.Hij word inderdaad gepolijst maar ik ga hem eerst een weekje laten uitharden.Ook twijfel ik nog of ik de decals op de flanken ga plaatsen.
@Coachke.Jij bent inderdaad de eerste die hem in het echt gezien hebt.Leuk dat je hem mooi vind.
@Ron.Het zit zo dat ik graag zo mijn eigen kleuren maak.Bezie het als experiment.Mijn bedoeling was om een apart effect te krijgen maar dat is wel anders uitgedraaid.Ik dacht een mooi diep rood te bekomen maar als ik dat wou moest ik nog meer transparant spuiten en er ligt nu al redelijk wat op.Nu wat het geel betreft.Ik heb in het verleden al gemerkt dat geel moeilijk dekt op een grijze primer.Bij het experimenteren had ik ondervonden als je eerst zilver spuit dat het geel dan makkelijk dekt.Ik zou inderdaad een witte primer kunnen gebruiken maar ik denk dat er meerdere mensen enkel grijze primer gebruiken.Je zal inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben dat ik het deze maal wel wat te ver gezocht heb.Toch bedankt voor de belangstelling.
Marc S
 
Een week laten uitharden lijkt mij een uitstekend idee. Zorg dat je straks niet door de vernislaag heen schuurt, dat zou erg zonde zijn en het wordt moeilijk om dan dezelfde kleur te reproduceren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan