Hoofdsponsor

1/35 M1129 Stryker Mortar Carrier [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Na de bouw van de vorige Stryker recht uit de doos heb ik een beetje terug de smaak te pakken om nog enkele voertuigen te bouwen.
De meeste zullen gewoon recht uit de doos gebouwd worden denk ik, tegenwoordig zijn de meeste dozen goed genoeg van details en onderdelen.
Sky is the limit, ik weet maar ieder volgens zijn goesting en kunnen is voor mij goed genoeg.

De Stryker is van trumpeter en voor mijn kunnen niveau genoeg.
De foto's van de start ben ik vergeten "oud worden" en sommige plannen hebben voor iemand die er een tijdje uit is een vrij eigenzinnige bouwvolgorde.

Het voertuig beschikt over een interieur wat het een beetje moeilijker maakt, vooral wat het verven betreft (voor mij)
Soms hebt ge goede ideeën, soms zijn ze iets minder. Gisteren dus een iets mindere, resulteert in een hoop gepruts vandaag. Het resultaat valt nog mee voor een 1/35 model.

Stand van zaken "de voorbije dagen"

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Nadat ik tot de conclusie ben gekomen dat men tussendoor toch beter enige zaken afwerkt voor men er compleet niet meer aankan

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk, de volgorde van zo'n model tussen lijmen, schilderen en afwerking is idd belangrijk...
 
Ziet er al heel mooi uit
 
Bedankt voor de motivatie,
Ben ondertussen een beetje verder met het interieur, de meeste dingen heb ik nu in groepen gebouwd en geschilderd.

interieur-1.jpg
interieur-1-10.jpg
interieur-1-2.jpg
interieur-1-3.jpg
interieur-1-4.jpg
interieur-1-5.jpg
interieur-1-7.jpg
interieur-1-8.jpg

De bedoeling is om het model met een neergelaten achterklep en een groot aantal luiken open te maken, wat eigenlijk niet voorzien is volgens de plannen.

wordt vervolgt
 
zou zonde zijn om alles dicht te maken. Mooie werken
 
Mooi werk en gelukkig blijf er nog wat van te zien want anders was het zonde geweest van je werk.
 
Hey,

Dju, dat ziet er mij toch ook een serieuze proppenschieter uit.... :)
Niettemin, mooi vooruitgang.
 
Wat een interieur !! Ik sta versteld van het detail van deze kit. Mooi resultaat tot nu toe.
Succes gewenst met de bouw.
Dirk
 
Heel mooi intetrieur geworden, heel veel succes met de voortgang
 
Dank u, heb besloten van toch nog een beetje aan de mortier te prullen aangezien ik toch over een paar goede foto"s beschik van het echte ding.
Ik heb dus de laatste dagen nog een beetje geschilderd en een aantal kleine details aangebracht zoals de kabels voor het vuurleidssysteem en de bediening.

Mortar_120mm_01.jpg

de start toestand

Mortar_120mm_03.jpgMortar_120mm_04.jpgMortar_120mm_02.jpgMortar_120mm_05.jpg

de eerste schilder sessie

Mortar_120mm_06.jpgMortar_120mm_07.jpgMortar_120mm_08.jpgMortar_120mm_09.jpg

De tweede schilder sessie

Mortar_120mm_10.jpgMortar_120mm_11.jpgMortar_120mm_12.jpgMortar_120mm_13.jpg

Het afgewerkte product na aanbrengen van de kabels en de laatste schilder werken.
Nu hopen dat ge er nog iets van ziet als het gemonteerd is.
 
mooi geschilderd in ieder geval en kabels geven toch dat meer .
 
Heb mijn Stryker samengekleefd en heb er nu al spijt van, omdat ik geen extra details meer kan aanbrengen aan de binnenzijde.
Omdat ik alle luiken open heb gemaakt blijft het toch goed zichtbaar.
Voor de rest bevalt hij mij wel, nu nog aan de buitenzijde extra details en bagage materiaal en uitrusting aanbrengen.
En dan nog enkele uurtjes schilderen zeker.
Basic_assembly_01.jpgBasic_assembly_02.jpgBasic_assembly_03.jpgBasic_assembly_04.jpgBasic_assembly_05.jpgBasic_assembly_06.jpg

Uit de helm heb ik het hoofd uitgefreesd en de radiokabel vastgemaakt uit dunne koperdraad.

Basic_assembly_07.jpgBasic_assembly_08.jpgBasic_assembly_09.jpgBasic_assembly_11.jpg

Nu gaat hij enkele dagen op de kast om goed te drogen en dan zien we wel.
 
Mooi werk moet ik zeggen, en dat op vrij korte termijn. Dat de wielen wellicht niet helemaal uitgelijnd staan, is prima te gebruiken in een glooiende dioramasetting, er vanuit gaande dat elk wiel apart geveerd is.
 
Ziet er al goed Jan. Misschien zijn de wielen nog wat te corrigeren met een haardroger/Föhn en dan voorzichtig bij buigen als hij niet in een diorama of ander ondergrondje komt te staan.
 
Mooi werk in elk geval
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan