Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Sapeurs Pompiers Sourdeval"[DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Nog altijd te warm om met plastiek bezig te zijn, hou het met moeite een uurtje vol op mijn hobbykamer.
Dus verder met papier en vermits alles heel droog is gaan we eens een brandweerwagen maken.
Dit type voertuig was hoofdzakelijk bestemd als materiaalwagen en was meestal uitgerust met een imperiaal ofte porte-bagage en het is deze die ik beschouw als nieuwe uitdaging.

attachment.jpg

Heeft echt rondgereden in Sourdeval, een gemeente aanpalend aan de grens tussen de departementen Manche en Calvados. Het maakt deel uit van het arrondissement Avranches.

attachment.jpg

Speciaal aan deze bouw is dus de porte-bagage, een ladder gemonteerd aan de achterzijde van de carrosserie en een haakladder die op de porte-bagage zal getransporteerd worden.

attachment.jpg

in tegenstelling tot alle logica ben ik maar al gestart met het uitsnijden en lijmen van de porte-bagage en de kleine ladder.
Moet nog bijgekleurd worden maar ben hier al tevreden over niettegenstaande het veel snijwerk was.
 
Weeral een nieuwe uitdaging Erwin. Succes met deze brandweer wagen.

Fedd
 
Veel plezier. Nu ik zelf ook eens geproefd heb van zo'n papieren auto ga ik extra volgen.
 
Erwin succes met de auto.
 
Idd te warm om te bouwen Erwin en al zeker voor mij ook om figuurtjes te schilderen....de verf is al droog voor ze het figuurtje raakt...nog maaf weinig gedaan de laatstd tijd😧😧
Alvast veel suc6 met de bouw van de brandweerwagen.😉
 
Jammer genoeg niet veel kunnen verder werken maar heb toch al de ladders uitgesneden:

attachment.jpg

Zijn tere dingen, zal nog eens moeten kijken of ik de haken kan verstevigen.
 
Een druppeltje secondelijm erop laten lopen Erwin en ze zijn super sterk ;)

Fred
 
We hebben niet volledig stilgelegen maar echt veel is er niet gebeurd.

Chassis en romp werden verlijmd en het zag er goed uit...

attachment.jpg

tot na de verhuis naar het kleine vakantiehuis waar hij blijkbaar een deuk in het dak opliep.

attachment.jpg

De achterwand moet nog verlijmd worden en het geheel wat bijgekleurd.
 
Was ik bijna vergeten dat deze ook nog niet afgewerkt was.

Terwijl hier veel ander materiaal ligt te drogen deze ook maar eens aanpakken.

attachment.jpg

Zwaailicht geplaatst en straks het bagagerek verlijmen.
 
Deze maar meteen afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Niet direct mijn beste model maar toch blij dat ie afgewerkt is.
Het speciale in dit model betrof een eerste ervaring met een bagagerek en een ladder zowel deze op het rek als deze achteraan het voertuig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goe he ? Ben ook nog bezig met mijn Pink Floyd busje hoor , doe ik alleen als ik boven blijf en als b.v. familie opstaat of een of ander k.. programma op staat dat de dames (3 ) graag zien
Weeral eentje af hoeveel heb je er nog te doen Erwin ?
Marc
 
@ Coachke: nog een paar honderd Marc maar nu toch eerst nog wat plastiek snuiven.
 
Ziet er weer netjes uit en zal mooi staan in je collectie.
Ik heb wel het idee dat deze een beetje scheef staat, of ligt dat aan de foto?

Fred
 
Hey,

Inderdaad, een pracht model geworden, je begint het in de vingers te krijgen he.....
Misschien eens kijken, ik dacht dat de rechter opstap vooraan wat omhoog staat. ;)
 
Bedankt voor de reacties.

@ Fred: 4 wielen mooi op de grond maar de voorste staan inderdaad een beetje schuin. Zoals gezegd niet bepaald mijn beste werk met name de wielen die niet rond te krijgen waren.

@ Swaken: rechter opstap aangepast, goed opgemerkt.

Is ondertussen de 15de Citroën H type, begint een collectie te worden. :D
 
Mooi gemaakt Erwin, hij staat bij afgewerkte modellen.
 
Vind dit een van de mooiste die je gemaakt heeft Erwin, bravo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan