Hoofdsponsor

1/24 Rare Trabant [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vriendenik hoop dat jullie me niet gaan uitlachen of zeggen daar is hem weer met zijne zever modelbouw
Luister ik leg het even uit een paar leden dagen terug heb ik twee Trabantjes gekocht en daar wilde ik er eentje van maken
Bij het openen van de doos zag ik direct dat er iets mis was de dak stijlen stonden allemaal schuin ( in de slechte zin ) het dak was veel te groot
Want deze kit is zo gemaakt dat het dak er los bij zat en daarom waren die dak stijltjes wat onderhevig aan de temperatuur schommelingen
Daarom heb ik besloten er iets anders van te maken
Eerst kennismaken
De box art

attachment.jpg

het bouwjaar

attachment.jpg

de inhoud

attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg

er zit wel een mooie gepakdrager bij

attachment.jpg

het bewuste dak

attachment.jpg


Weggooien doe ik niet graag ( heb in het verleden al te veel mooie zaken weggesmeten ) en een normale kan ik er niet van maken
Dus wat ik er van ga maken weet ik nog niet een Custom in de blinkende lak met bling bling
Een verweerde of een rat uitvoering roesten kan in principe niet want het zou een soort karton zijn die carrosserie
Op dit ogenblik zijn de stijlen al ingekort en het dak in twee gezaagd en een stuk tussen gezet en niet vergeten het dak staat er nu achterste voor op een raar zicht maar wel een gemene uitstraling
De eerste laag primer is ook al gespoten om eventuele oneffenheden en foutjes er nog uit te halen
Dat is het voor nu
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is hem weer met zijne... hehe, neenee... toch niet...

Mogen we richtingen geven? Iets sci-fi? Een steampunk Trabant?
Hebben ze daar ook geen varende dingen mee gemaakt?
 
Heel veel succes met deze
 
Ok Firewolf ik zou dat graag kunnen Steampunk maar ik heb ten eerste daar geen materiaal voor en ten tweede ken ik daar niet genoeg van , ik ga me er wel op verdiepen om dat ook eens gedaan te hebben , thanks
Sci-Fi neen alhoewel ik er een enorme fan van ben maar die richting ligt me niet zo zeker niet voor voertuigen maar het zijn toffe ideeën
Marc
 
Veel succes met de bouw

Gelieve deze regels nog eens na te lezen, vooral puntje 3
 
Sorry macht der gewoonte doe dit al 4jaar mijn excuses
Marc
 
Die imperiaal ofte porte-bagage in 't schoon Vlaams kan je altijd houden voor een ander project.
Je had er ook een cabrio van kunnen maken maar het steampunk idee met 1 of ander raar opgekleed figuurtje in lijkt me ook wel iets. Steampunk zou tevens een heel goede schilderoefening kunnen zijn met diverse felle maar verweerde panelen en metaalkleuren. Rivetten of bouten niet vergeten.

Zomaar een wild idee voor jouw steampunk Trabbi:
- wielen horizontaal monteren zodat het lijkt dat hij zweeft of
- wielen buiten de carrosserie, grotere diameter, speciale ophanging.
- bepaalde panelen bekleden met metaal als vorm van herstelling. Je zou hiervoor bv. metaal van een cola blikje kunnen gebruiken, kost niets, recyclage en je moet het niet meer schilderen, enkel verweren.
- zetels mooi capitoneren zodat het dure lederen zetels lijken,
- voertuig bijwerken met diverse onderdelen uit de sparesbox of uurwerk radertjes en dergelijke.

Je kan deze dingen ook zelf maken uit papier/karton waar je ondertussen al wat ondervinding met hebt.
Maar onderschat het werk niet, steampunk is redelijk arbeidsintensief.
 
Erwin het idee met de metalen platen speelt al een hele tijd in mijn achterhoofd en zou wel eens werkelijkheid kunnen worden , ik heb er verleden week op YouTube nog een filmpje van bekeken en in mijn ogen was dat indrukwekkend
Wie weet
Marc
 
Als je toch aan de stijlen en dak moet gaan wijzigen, kun je er ook een pick-up versie van maken. Die bestaan van de Trabant zelfs in het echt ook.
 
Ik ben nu echt wel nieuwsgierig hoe deze gaat worden,veel succes ermee.
Marc S
 
Beste makkers vermits dit toch een verloren model was of is heb ik iets geprobeerd omdat ik toch in de richting van Steampunk wilde gaan , ik weet niet of het goed gaat lukken heb ik toch na veel sukkelen iets voor mekaar gekregen
Ik ben er voor een eerste x redelijk tevreden over natuurlijk weeral een kwestie van smaak

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rest komt stilletjes aan naar boven hoe ik het doen verwacht er niet te veel van









grt
Marc
 
Heel speciaal moet ik zeggen.
Marc S
 
Haha! Dat is al een verdienstelijk begin! :yes(1):
Wel op letten Marc, en jij uit de autobranche moet dit weten, dat als je werkt met bouten of dergelijke dat deze er aan de andere kant ook moeten uitkomen. Die dingen dienen om platen aan elkaar te zetten en er moet dus een steun zijn aan de onderkant van je dak. Met andere woorden, je zal aan de binnenzijde een plat frame moeten voorzien waar die boutjes ook zichtbaar zijn.

Je schilderwerk van het dak vind ik heel mooi, misschien later nog een licht groene wash op aanbrengen, de vert-de-gris dat ze zeggen.
 
Erwin , Oldieman bedankt voor jullie reactie
@Erwin ook als er een binnenhemel in zit ?
 
Da's een goede vraag Marc maar binnenhemel bij steampunk? Ook een nadenkertje hé :$ :)
 
Ok Erwin maar veel zal je er toch niet van zien hoor
 
Jouw bouw hé Marc, ik zeg je enkel hoe het in werkelijkheid zou zijn. Binnenwerk of niet, het ziet er in ieder geval goed uit.
 
Ben benieuwd naar vervolg.
 
Ziet er geslaagd uit Coachke. Zelf had ik de zwarte lijnen wat dunner gehouden om de naden tussen de zogenaamde platen te imiteren, maar dit kan ook als een stukje huisvlijt van de eigenaar :)
 
Ron ik weet het , het is ten eerste een probeersel
De manier hoe het echt moet is anders zoals ik het gedaan heb , maar daar is het te klein voor , normaal leg je gewoon een recht karton en nevel je naast de rand en dan leg er juist tegenover hetzelfde en nevel weer zo kan je de breedte bepalen
Ik had eerst zwart gespoten en dan de vierkanten afgeplakt en mijn tape was niet smaller zal in de toekomst wel nog beter worden
Bedankt voor je toelichting
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan