Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang Shelby GT500 1968[wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Firewolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
398
Ben al geruime tijd met veel bewondering een aantal van de papier modelbouw projecten op dit forum aan het volgen.
Toen ik enkele weken geleden toevallig op een modelbouwsite de Ford Mustang in papier tegenkwam, was ik verkocht om ook eens een dergelijk project te proberen. Onmiddellijk de plannen gezocht en gedownload.

Wordt alleszins eentje voor op mijn bureau op het werk.

Vandaag de onderdelen op de printer gegooid.

42924794275_7589087e66_c.jpg

En de eerste onderdelen al eens uitgesneden en geplooid.

43780451952_3eb6ec2c64_c.jpg
 
Cool man,nog een Mustang Shelby weliswaar in papier maar toch ;) eentje om te volgen,benieuwd naar je volgende update :)
 
Hola, nog een papierbouwer er bij.
Knap begin met net snijwerk, geeft de indruk dat je dit nog al gedaan hebt.
Van welke site heb je deze gedownload? Welke schaal is deze?
 
Heb dat verleden jaar eens geprobeerd maar niet mijn ding alles ligt al lang in de vuilbak
Bekijken doe ik wel graag
Suc6 makker
 
jawadde .. vuurwolf gaat ook eens iets anders proberen :eek:)
Begrijpelijk dat uw kot te klein gaat worden hahaha

Mss had je best een groepsbouw daaromtrent opgestart, en dan kon iedereen het ook eens proberen ? :P
 
jawadde .. vuurwolf gaat ook eens iets anders proberen :eek:)
Begrijpelijk dat uw kot te klein gaat worden hahaha

Mss had je best een groepsbouw daaromtrent opgestart, en dan kon iedereen het ook eens proberen ? :P

Tsja, zo zit mijn leven een beetje in mekaar. Regelmatig eens iets nieuws proberen. Mijn kot is sowieso al te klein. Ga deze ook meenemen naar kantoor; daar de boel ook wat voller zetten... ;)

Groepsbouw had gekund ja. Maar laat u vooral gaan, Gonsken...


Een eerste lijmactie van een eenvoudig onderdeel... ergens beginnen natuurlijk.

42938077105_def0f342a7_c.jpg


Een lijmactie van een iets moeilijker onderdeel...

42033182420_8873a37037_c.jpg


En dan alle stukken alvast uitgeneden... hier moet je blijkbaar goed opletten op kleine stukjes. Tijdens het snijden las ik in de mini-handleiding iets van spiegels aanbrengen. "Spiegels? Heb geen spiegels gezien. Oeps, spiegels liggen al op het afvalstapeltje." :huh:

42938077695_5c4e011cae_c.jpg
 
Dit ziet er weer een hele uitdaging uit, succes en veel lijm plezier.
vgr Marc
 
De connectie linksachter (die je met de wasknijper hebt gezekerd) zit niet helemaal goed en kan je model doen ‘mislukken’ als je haar niet aanpast. Het wit van de lipjes hoor je niet meer te kunnen zien.

Nu corrigeren zal je latere ellende besparen.

Dit geldt voor zowel bovenaan als onderaan de carrosserie.
 
Ik denk dat de hoekpuntjes aangewezen door de twee pijlen, tegen elkaar aan zouden moeten zitten.

42036432800_ef87a0f084_o.jpg
 
Om de randen van de uitgesneden stukken papier niet zo wit te laten kan je ze kleuren met een viltstift van het passende kleur.
 
Vergeet er niet bij te zeggen dat te doen naast de door mij beschreven ingreep.
 
Bedankt voor de tips. Veel corrigeerwerk is er niet als dat eenmaal plakt.

Dit is ook een prototype om eens te proeven van dit soort modelbouw. Wou hier zeker ook niet een heel weekend aan spenderen.
Ik denk dat ik ondertussen op een heleboel puntjes kan verbeteren:
- foutjes bij het uitsnijden (had een bepaald lipje zelfs weggesneden)
- foutjes bij het plooien (wit zichtbaar)
- foutjes bij het kleven (heb nog niet de goei klemmetjes voor dit soort werk waardoor onderdelen verschuiven)
- foutjes bij het inkleuren met een stift (heb nog onvoldoende kleurtjes in mijn assortiment; heb enkel rood en had meer oranje moeten zijn)

Maar wel veel geleerd. En me eigenlijk goed geamuseerd met dit projectje. Ik ga dit soort modelbouw zeker nog opnemen. Waarschijnlijk zelfs eerst deze Mustang nog eens opnieuw maken.

Nog enkele sfeerfoto's. Finale foto's zijn voor morgen.


Het eerste bandje dat ik in papier maak...

42037722700_0fa3b45ff1_c.jpg


Het dak ligt te drogen en de voorbumper ligt klaar.

43128869674_aa35b47a13_c.jpg


Het dak zit er voorlopig op. Moet nog iets strakker aangetrokken worden met de binnenste lipjes.

29976409838_e8fc13a06a_c.jpg


De binnenste lipjes...

43128870224_6c9436de06_c.jpg


Zicht op het chassis...

29976410118_2a49d1cc41_c.jpg


Een eerste snelle fotoshoot...

43797857012_1fdfbc9ed3_c.jpg
 
Toen ik foto's wou nemen, merkte ik dat ik toch nog de spiegels vergeten was. Toch maar snel in orde gebracht.

Alvast een foto van het afgewerkt model naast een andere 1/24 die-cast. Om even de schaal mee te geven.

43857565951_ea8f6e5ee1_c.jpg
 
Mooie onderneming en voor eerste keer zeer goed gedaan en doe dit zeker niet beter knap.
 
Ik heb deze, als fervent papierbouwer, helemaal over het hoofd gezien:@:@

Voor een eerste papier model mag je trots zijn wat je gemaakt hebt.
Dat er foutjes in zitten kan ook niet anders, je hebt het in ieder geval geprobeerd, lol aan gehad én er wat van geleerd.
En dan ook nog een resultaat om trots op te zijn.

Natuurlijk zie ik foutjes en dingen die beter kunnen maar ook ik ben ooit zo begonnen.
Bij een volgend papiermodel zal ik gelijk inspringen en je van tips en tricks voorzien!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan