Hoofdsponsor

1/35 MRC AH-1 W NTS Cobra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad een groot probleem.
Als ik dat zo hoor de laatste tijd zijn er veel fabrikanten die niet echt acurat werken of gewoon de oude mallen gebruiken en een paar updates door voeren.

Kijk bevoorbeeld maar naar trumeter die maken de ene fout na de andere.
Maar niet veel aan te doen en gewoon het beste er van proberen te maken maar dat zal wel lukken als ik het resultaat al bekijk.

Mark
 
Hoi Jadefalconguard, gelukkig heb je je link meegegeven in je reply op mijn C-47. Wat een mooi topic is dit. Ik heb groot respect voor mensen die heli's in mekaar knutselen (understatement, dat "knutselen" !). Volgens mij is het nog moeilijker dan vliegtuigen ?
Vijf keer zo moeilijk als voertuigen...

Die instrumentenpanelen zien er geweldig goed uit. Dit gaat wat geven eens het hele beest af is. GUnit.
 
GUnit, bedankt voor het compliment. Ik heb hetzelfde met voertuigen om eerlijk te zijn ;) Eens je een bepalde tak onder de knie tracht te krijgen vlot het allemaal wat beter.

Deze gaat zeer langzaam verder, zal dringend eens de foto's moeten zetten.
 
Ach, de meeste kits zijn helemaal niet acccuraat, daarom heb ik onlangs besloten om helemaal niet meer 100% accuraat te willen werken, in het vervolg, volg ik gewoon de handleiding van de kit, eventueel metwat toevoegingen, ik heb al genoeg aan men stomme kop om die over dat soort dingen ook nog eens te breken.
 
Ach, de meeste kits zijn helemaal niet acccuraat, daarom heb ik onlangs besloten om helemaal niet meer 100% accuraat te willen werken, in het vervolg, volg ik gewoon de handleiding van de kit, eventueel met wat toevoegingen, ik heb al genoeg aan men stomme kop om die over dat soort dingen ook nog eens te breken.

Ik begrijp Dancooper, hoewel ik toch enigzins wat extra detail probeer aan te brengen, gewoon omdat ik dat het leukste aan de hobby vindt, het bouwen....

Jadefalconguard, ik kan niet veel raad geven over heli's, maar het ziet er wel mooi uit hoor ;)

Grtz,
Beyond
 
Aangezien de airbrush gesneuveld is en ik niet kan verven (Duuuh :8) hebben we deze dame nog maar eens van stal gehaald. Straks foto's :):
 
Zoals beloofd, wat foto's. Ik heb na 6 maanden er eindelijk vrede mee dat deze Cobra kl*te verkeerd is wat betreft de cockpit kap. Ik krijg het niet over mijn hart om al het werk teniet te doen, dus zetten we maar door :8

Als eerste op de agenda vandaag de uitlaat van de motor. 5 stukjes PE lijmen en wat UTP bekabeling geven een totaal ander beeld :)

1_Engine.jpg

Nadat ik weer wat was opgewarmd om met PE te werken, de staart van de NTS op de korrel genomen. Zo komt ie uit de doos :

1_originele_staart.jpg

En nadat er een hele hoop priegelwerk aan te pas kwam voor de PE te plooien, een GSP antenne werd geplooid en alle andere onderdeeltjes kwam dit er uit als resultaat :

1_opdute_staart.jpg

Er dient nog wel een olieleiding geplaatst te worden, maar dat komt later.

En omdat we er nog niet genoeg van hadden, ook maar begonnen aan de stubwings. Deze hebben geen enkele aerodynamische functie, dienen enkel om weapon load out mogelijk te maken.

De NTS upgrade had oa als doel om nachtvliegen veiliger te maken. Daartoe werden doorheen de casco van de AH1 verschillende strips met NVG formatielichten voorzien. Op het einde van de stubwings werd dit voorzien dmv een klein lampje, dat uiteraard niet aanwezig was op het model, nu wel:laugh:

1_stubwings.jpg

Daarna de wapenpylon onder handen genomen en wat kleine details.

Eerst de details :

Onderkant van de Stubwings werden voorzien van de aansluitingen voor de bewapening en eventueel externe brandstoftank. Dit werd bekomen mbv overschotjes PE. Het witte 'tjoepje' vooraan is de aansluiting van de electrische leiding voor de vuurcommando's door te geven aan de binnenste wapenpylon. De koperen plaat moeten nog voorzien worden van brandstofaansluitingen indien een exteren brandstoftank wordt vervoerd (wat tegenwoordig standaard praktijk is op de AH-1).

1_stubwingsonder.jpg

Om dan wat details bovenaan aan te pakken en eht begin van de nieuwe pylon mogelijk te maken. Oja, rechts zijn de kitonderdelen;) :

1_stubwingsdetails.jpg

En aan het einde van de middag bekom je dan dit als resultaat van de noeste arbeid :

1_stubwingafgewrkt.jpg

Voila, ik hoop dat ik de motivatie hoog kan houden, want het doet verdomde zeer om die constant met die kap geconfronteerd te worden .... maar man, wat een plezier die PE :)
 
Eindelijk opnieuw wat Cobra-actie op dit forum.
Ik vreesde al da'k cavalier seul was.
Schitterende opdate... installeer alvast maar een hotline tussen Waregem en Melle tegen da'k volgende zomer aan mijn bakske begin...

Heligroeten en blijven bouwen,

Nick

PS. En ja,... ik heb het Cobravirus en geraak het niet meer kwijt,... integendeel, het bijt elke dag harder...
 
PS. En ja,... ik heb het Cobravirus en geraak het niet meer kwijt,... integendeel, het bijt elke dag harder...

Heel graag gedaan mijn waarde, heeeeel graag gedaan :): En voor die hulplijn, laat maar weten wanneer, ik kan hier anders wel een werkbankje maken voor je beestje :):

Edit : heb net de pylon wat beter geschikt, want op die laatste foto staat het nogal wat uit de haak !
 
prachtig werk dat je hier laat zien man. zeer fijn met die stukken van Eduard. ik ben fan !
 
Man, man, man... blijkt dat niet alleen de cockpitkap verkeerd gedimensioneerd is, maar ook nog eens de stubwings. Nadat ik de tweede had afgewerkt hebben we de bewapening even gedryfit.

Als je de pylons plaatst zoals op de echte (ongeveer midwing) komt de bewapening net voor de buitenste pylon te hangen en dus in de weg van de Hellfires/TOW :( Dus afbreken die handel en opnieuw positioneren... Is ondertussen gedaan en ligt te drogen, foto's later op de avond

@ SteveB, bedankt, ik kan je de PE sets van Eduard sterk aanraden, niet de makkelijkste maar wel zeer mooi
 
:wub: De beide stubwings zijn aangepast en de pylonen zijn herzet. Een werkje dat wat schade heeft aangericht, maar perfect opt e vangen is met at putty.

Dryfit van de stubwings :

1_stubwingA.jpg

1_stubwingB.jpg

En de dame staat er nu zo bij :

1_Huidige_stand.jpg

Omdat ik eventjes de boel de boel wou laten ben ik van start gegaan aan de Hellfire launcher. De Eduard Set voorziet in nieuwe hendels, maar een deel van de vuurgeleidingskabels ontbreekt op de launch installatie, met een stukje sprue en wat kabel kon dit snel gemaakt worden. Een stukje Evergreen strip zorgt voor een beschermend kapje

2_launcher.jpg

1_launcherc.jpg

Om daarna de tweede uitlaat te maken :

1_exhaust.jpg
Deze moet nog drie stripjes bij krijgen, maar ik kon me toch neit houden :): Dryfitje :

1_exhastinplace.jpg

Nog eventjes en ik kan aand e binnenkant vand e cockpitkap gaan beginnen:)
 
Geertje, ge zijt weer zéér inspirerend bezig...
meer van dat.

Heligroeten,

Nick
 
Heli's zijn toch mooie dingen é, Geert. gij hebt nogal courage!
heb hier juist eens je topic overlopen en om eerlijk te zijn, als ik hier lees wat er allemaal verkeerd of bijna verkeerd is aan dit model, dan had ik hem al lang vertikaal geklaseerd in de vuilbak.
Maar zoals je het allemaal bereddert , zeg ik : Chapeau ! ;)
 
Dit is een typîsche horrorkit om eerlijk te zijn. Hoe meer je kijkt hoe meer fouten er zijn.... wacht maar tot straks als de cockpit wordt getoond:ph34r:

Als er een likje verf zal opliggen zal het wel in orde komen.....hoop ik
 
Bon courage, mon amie !!
 
Merci, Famo, het zal nodig zijn :):

We zijn dan maar gestart met de rotorhub en bladen. Deze zijn vrij summier en simplistisch voorgesteld door MRC :

1_Kitonderdelen.jpg

De Eduardset brengt hier wel een en ander soelaas, maar toch dient de rotorhub zwaar te worden aangepakt. Het zwart aangeduide geheel is eigenlijk een inkeping in de hub, dus deze dienen we nog te maken :

1_Rotorhub.jpg

Beetje slijpen en schuren, wat snijden en meten :

1_Rotorhub_bijgerwerkt_zij.jpg

En ook de vorm dient een beetje aangepast :

1_Rotorhub_bijgerwerkt_boven.jpg

Om daarna de rotorbladen zelf ook wat op te leuken met metaal :

1_Bladen_update.jpg

En na enkele tijd zie je dit als resultaat :

1_tussenstand.jpg

Om jullie een idee te geven van een deel van het bronmateriaal, de odnerdelen op een afgedrkte A4 foto....altijd handig om te werken
1_mlet_echt_voorbeeld.jpg

En terug een klein stapje verder :)
 
Mooi werk dat je laat zien.
Ben blij dat er terug verder aan gewerkt wordt.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan