Hoofdsponsor

1/35 MRC AH-1 W NTS Cobra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Droop, details zijn inderdaad prachtig, maar wat een arghh om aan te brengen. Heb vandaag nog wat kunnen voortwerken. Ongeveer een tweetal uur bezig geweest om één van de twee skids te 'updaten' met PE wacko

1_skids.jpg

1_skids1.jpg

Tot de aanpassingen behoren een versteviging op de onderkant van de landingskid. Vervangen van de 'lugs' waar de grondwielen voor de Cobra aan worden bevestigd en het vernieuwen van de 'opstapjes' voor de piloten. Die opstapjes bestaan uit 3 stukken wacko

Momenteel staat deze dame er zo bij en zowaar, ze begint op een Cobra te lijken.

2_overview.jpg

1_overview2.jpg

Dit wordt een verschrikkelijk trage build, maar ik hoop dat ie jullie wat bevalt.

groeten,

G.
 
Traag, traag, ... ik vind dadde gelijk een speer vooruit gaat, zeker met al die extra details die je aanbrengt.
Schitterend bezig Geert. 't Is weer een plezier om je verslag te lezen en te bekijken. 'k Kijk er al naar uit om hem live te kunnen bewonderen.

Heligroeten,

Nick
 
Mooi werk en ik kan het best geloven dat het even duurt als ik de grote van sommige onderdelen bekijk.
De skids zien er toch beter uit met die pe.
De details komen beter uit.

Mark
 
Hey gang :)

gisteren nog wat verder gedaan aan de Whiskey. Ik had niet veel zin om met de PE te werken en heb besloten dan maar wat 'slasherwork' te doen.

Deze foto heeft me heel wat kopzorgen gegeven (bron : www.defencetalk.com; auteur op de foto :sleep: ) :
1_echterding.jpg

Zoals je omcirkelt ziet is er een luchthapper achter de doghouse die de MRC kit niet heeft. Deze dient om koude lucht te mengen met de warme uitlaatgassen en op deze manier het IR signaal van de Whiskey naar beneden te brengen.
Dit is uiteraard iets wat te veel opvalt om niet aan te passen.

Met de uitermate nauwkeurige 'losse pols' tekenen we af waar we deze gaan maken :

1_Begin.jpg

Om uiteindelijk deze ruimte vrij te maken voor de aanpassing :

1_gezaagd.jpg

Daarna zijn de uitlaattunnels aangebracht om de boel terug wat stevig te kunnen verlijmen. Door dit stuk uit te zagen vreesde ik een beetje voor de stevigheid van de rug van deze dame. Daarom heb ik nog eene xtra versteviging verlijmd tussen de wtee tunnels waar de luchthapper kan op steunen.

Met een klodder klassieke lijm zijn de aangepaste 'geardoors' van een oude kit verlijmd als basis en opgevuld met een stukje evergreen :

1_opbouw.jpg

Om daarna de afwerking te maken met een stripje evergreen met dit als resultaat :

1_afgewerkt.jpg

1_afgewerkt2.jpg

groeten,

G.
 
1_echterding.jpg

Ja hallo, je moet ne keer kijken welk nen pitch die kerel trekt...
Die komt ook uit een serieus duikvluchtje.
'k Wou da'k erbij was geweest om die bladen te horen klapperen.

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nick, ja jong...dees wil ik ooit eens in het echt zien ^^

Helaas is de aanpassing niet goed uitgevoerd, getuige deze foto uit een net ontvangen boek (Salamnder Books, Modern Fighting Aircraft AH-1 door Doug Richardson):angry:

1_salamander_books.jpg

Zoals je kan zien op deze 1st generation Whiskey is deze luchthapper ter breedte van de romp en worden de uitlaattunnels afgevlakt.

Resultaat is dat we met een fijne drillbit deze hebben uitgeslepen :

1_retouch.jpg

Ondertussen is ook de tweede skid klaargemaakt end e rest van de PE op de romp verlijmd. Hopelijk straks nog een uurtje verder doen en nog een kleine update,

groeten,

G.
 
En nadat de putty gedroogd en afgeschuurd is ziet de luchthapper er zo uit :

1_luchthapper.jpg

Ondertussen verder gewerkt aan de cockpit onderdelen. De TSU van de gunner is volledig klaar evenals de console van de gunner. Deze kan pas ingebouwd worden als de gunner seat is afgewerkt.

De Eduard set voorziet in een volledig nieuw harnas en correctie van de gunner/pilot seats :

1_zetel.jpg

en om jullie een idee te geven van de omvang :

1_scaling.jpg
 
Hoi Geert,


Wat een verschil met die upgrade-kit van Eduard! :O
Het geheel ziet er nu wel véél realistischer uit.

Hieruit blijkt dat het soms wel eens de moeite loont om met after market sets te gaan werken.

Nice job!! Applaus




Droop
 
Ja halo, azo klein...
de uren werk die je hierin hebt gestoken zijn de moeite waard.
Voor de Alouettestoelen zijn we ook iets gelijkaardigs aan het priemelen, maar dan een beetje groter ^^

Ijverig verder bouwen Geert zodat je tegen de volgende IPMS-vergadering onze oogen weer kunt strelen.

Heligroeten,

Nick
 
Mooi werk aan die stoel ben benieuwd hoe die er uit komt te zien eens deze klaar is.

Mark
 
Droop, die PEstes zijn zeker de moeite. Je hebt wel wat tijd nodig om ze te bewerken (de belts op zich zijn minstens 5 stukjes per riem^^) maar zijn zeer mooi.

Blue bird, ach het helpt een beetje veel als je wat gek bent om dit te doen.

Markske, helaas, te laat voor een degelijke foto. De flash overbelicht het geheel te veel :dry: zal voor morgen zijn.

groeten,

G.
 
:dry: dat is dus nog niet simpel zo een stoeltje trekken:dry: Anyway, hierbij een fotoke van de WIP :

1_stoeldaglicht.jpg

Mss dat ik hier of daar nog een drybrushje loslaat of een klein beetje accentueren, maar dit is het zowat.

groeten,

G.
 
JFG,
Dat ziet er zeer mooi gemaakt uit, zeker als je weet hoe klein dit wel is...
Fijne details.

Zal zeker een schoon model worden, kan niet anders...

Grtz,
Beyond
 
Prachtige stoel dat je hier neer zet.
Persoonlijk zou ik er niet te veel meer aan doen.
Enkel hier en daar aan het zwart wat chippen eventuweel.

Mark
 
We hebben rustig verder gedaan aan de tweede stoel, zodoende de cockpit volledig is afgewerkt nu. Een volledig zwarte pit op foto krijgen is neit zo evident :dry: maar hier toch een paar pogingen :

file.php


file.php


Ondertussen zijn we ook gestart met de werkzaamheden aan de flirpod. Zo komt hij uit de doos :

file.php


En dit zou het moeten zijn :ohmy:

image002.jpg


Inderdaad, niet echt correct. Academy heeft nagelaten om de aanpassingen door te voeren op de flirpod, dus doien we die maar zelf :

Stukje plastiek :

file.php


Beetje inschuren :

file.php


en dit is het resultaat :
file.php


Voila, weer een kleine update, maar een grote stap verder in het proces nu de cockpit is afgewerkt.

groeten,

G.
 
Ook ne vruchtbare modelbouwzondagvoormiddag gehad zo te merken cute

Schoon... schoon... schoon...
hééééééééééééééél schoon...

Dinsdag 3/02 aanstaande is het IPMS-Gent-meeting.
Kom je af? Dan zou ik wel ne keer een plastiek helimodelleke (da bijna af is) durven meebrengen waar ik hier nog nooit iets over verteld heb...
't Thema is WIP (vandaar). De vliegtuigpresentatie is uitgesteld...

Heligroeten,

Nick
 
Mooi werk aan de Cobra :)

De cockpit ziet er heel erg goed uit.

Groeten, Pascal
 
De pit ziet er prachtig uit hoor mooi werk.
Wel jammer dat ze zo een fout in de doos steken maar je hebt het mooi opgelost natuurlijk.

Mark
 
Bedankt jongens :D

Om eerlijk te zijn begin ik wat last te krijgen van AMS met deze kit. Er zijn zoveel 'kemels' als je de kit vergelijkt met een echte NTS Cobra dat het eigenlijk huilen met de pet op is:angry:

De grootste kemel is wel de canopy. Academy heeft zijn eerste Whiskey al een fout gemaakt met de vorm van de canopy. Op deze NTS uitvoering is een nog zwaardere fout doorgevoerd.

Hoe dat je het draait of keert, dit ding wordt nooit accuraat :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan