Hoofdsponsor

1/200 Hrad Svihov schaal 1:200[wip]

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
Zoals een paar van jullie al weten ben ik vorige week getroffen door wat er veel op leek een hartaanval.
Gelukkig is er na onderzoek, ik heb 6 uur aan de hartbewaking gelegen, gebleken dat het niet van mijn hart kwam.
Het hart is gezond gelukkig! Na nog meer onderzoeken blijk ik een zeldzaam syndroom te hebben waarvan de symptomen erg op een hartkwaal lijken.
Daarom ben ik momenteel veel moe en door de medicatie die ik krijg gaat concentreren niet zo makkelijk.
Ik mag niet werken of auto rijden.....
Ik heb geprobeerd wat te werken aan de Hindenburg maar dat ging niet zo lekker.
Om toch in de vele vrije tijd die ik nu ineens heb me niet te gaan vervelen een simpel model uit mijn stapel getrokken.

Vorig jaar heb ik een bezoek gebracht aan de uitgever Betexa in Brno, Tsjechië.
Uit de grote stapel kastelen die ik daar gekocht heb een eenvoudige gekozen:
CcVKkwq.jpg

Het gaat om Hrad Svihov in schaal 1:200;
MCTeZqb.jpg

Het kasteel dateert uit 1480 - 1489 en ligt in de provincie Plzen in Tsjechië.
Voor meer data zie: https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0vihov_Castle

Ik ben begonnen om het boek in handelbare pagina's te snijden en dat zijn er slecht 6:
uBJCa3y.jpg

En 2 pagina's voor de basis. De basis heb ik op stevig karton geplakt en uitgesneden:
Rc7ZzNH.jpg

VC0xuyy.jpg

Ik ga hier de komende week rustig aan verder werken.

Fred
 
Laatst bewerkt:
Fredje beste kerel ik wens uit het diepst van mijn hart enorm veel beterschap want ik weet wat het is heb juist ook een TIA gedaan en mocht een half jaar niet meer autorijden ,Oldieman heeft toen voor mij chaufeurke gespeeld
Verzorg je goed en dat we snel mogelijk uw kunstwerkjes mogen terug mogen bewonderen
Grt
Marc
 
Veel beterschap Fred!

Ter compensatie heb je een leuk project uitgekozen.
 
Niet leuk dit te vernemen Fred maar wel goed te lezen dat het je hart zelf niet is.
Rust is een must en een simpele bouw zal je daar wel in vooruit helpen.
Alvast veel beterschap gewenst en bouwplezier met dit kasteel.
 
Veel beterschap, Fred! En veel plezier met het kasteel.
 
Fred, beterschap, doe het rustig aan en succes met de bouw van de Hrad Svihov
 
Veel beterschap Fred , en veel plezier aan zo'n kleinere projectje .

Alvast begonnen met de verstevigde basis , de ondergrond ... btw, mooie collectie kastelen zo te zien ;)
 
Fred heel veel beterschap.
Succes met het kasteel
 
Beterschap en vermits ik van burchten en kastelen hou volg ik graag succes.
 
auwch, hopelijk komt alles in orde... sowieso veel sterkte van ons ook.

geniet van dit project
 
Veel beterschap Fred en geniet van je project het ziet er alvast leuk uit.
 
Bedankt mannen, vandaag bij de arts geweest en weer nieuwe medicatie gekregen.....

Ik ben begonnen om de eerste muren en daken uit te snijden:
GKHDfSz.jpg

En om het model meer diepgang te geven ook begonnen om de ramen wat dieper te leggen.
Eerst worden de ramen uitgesneden:
eA3J4Ui.jpg

Vervolgens neem ik 2 blaadjes papier van 160 gram en op 1 ervan neem ik de ramen over:
9D3hxnw.jpg

Ook die worden uitgesneden:
Mq5e20k.jpg

De 2 blaadjes van 160 gram worden op elkaar geplakt en in de uitsparingen worden de ramen geplakt.
wzXFz6x.jpg

Dit werkt gelijk als versteviging van de muren en de ramen zitten net wat dieper:
ndYi5qP.jpg

En zo is de eerste muur klaar:
kjZo2lD.jpg

Fred
 
Je maakt er een mooi project van Fred.
 
Hopen dat het snel aanslaat,

Mooie vooruitgang met je muur
 
Fred dat is een opmerkelijke verbetering die ramen , deze methode werd een tijdje geleden ook toegepast met tekeningen van Anton Piek ( merkwaardige man ) daar werden getekende postkaartjes ook verschillende malen uitgeknipt en ook op elkaar gekleefd gaf een driedimensionaal effect
Prachtig gedaan Fred
Marc
 
Hey,

Fredje, eerst en vooral beterschap makker, gezondheid gaat voor.
Nu je toch wat rustiger moet aandoen is deze bouw een goed ding om je gedachten wat te verzetten. Mooi hoe je de ramen in 3D zet, geeft een realistisch effect op die schaal. ;)
 
Fred dat is een opmerkelijke verbetering die ramen , deze methode werd een tijdje geleden ook toegepast met tekeningen van Anton Piek ( merkwaardige man ) daar werden getekende postkaartjes ook verschillende malen uitgeknipt en ook op elkaar gekleefd gaf een driedimensionaal effect
Prachtig gedaan Fred
Marc

Mijn vrouw doet dit voor haar hobby Marc, wat daar mee mogelijk is is net zo breed als mijn papiermodelbouw.

Fred
 
Nog wat verder gewerkt aan het kasteel, de eerste daken werden gemaakt:
dz5aD4m.jpg

En in verband met het warme weer werden er nog meer ramen open gezet:
YBWP0ah.jpg

alle raampjes weer terug geplakt:
oqyN6Ki.jpg

En zo zijn de onderdelen van het eerste gebouw klaar:
qT7jCDv.jpg

In elkaar geplakt ziet dat er zo uit:
WSLRo0f.jpg

A7btWgZ.jpg

jjkviJE.jpg

Hier zit nog een doorgang, zodra het gebouw vastgezet wordt maak ik daar nog een gang in:
rcNSqMx.jpg

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan