Hoofdsponsor

1/35 British Universal carrier MkII[wip]

Hey Gonsken, heb eens uw laatste pasprobleem bekeken,ik denk dat je die spijler gewoon moet wegsnijden(foto 3)bij mij was dat niet het geval,daar was er maar één waar ik de tussenplaat moest tegenlijme.
attachment.jpg

attachment.jpg

Die 2de spijler heeft dus geen nut..

Grtz yves,
 
Vanmiddag verder eraan gewerkt. Spijlers aan elke kant (4 in totaal) volledig afgesneden. Niet bepaald gemakkelijk op vlak van vrijheid om te kunnen snijden, vijlen en schuren maar heb toch een poging gedaan. Hier en daar zal ik een beetje moeten fatsoeneren maar denk geen inbreuk op model omdat er in het echt er ook altijd wat ermee gebeurd zoals gooien van spullen waardoor er deuken ontstaan :eek:)

attachment.jpg
 
Fraaie reparatie Gonsken..!!

Grtz yves,
 
Binnenkort ga ik alles airbrushen. zal blijven hopen dat ik niet ga over-airbrushen met zoveel onderdelen in een kleine ruimte .

Nu over iets anders. Normaal moeten de meters van de instrumentenpaneel en radio "zwart" geverfd worden maar zijn er betere manieren om instrumenten te weergeven ? ik dacht aan decals ?? Merk ? dry of wet decals ?
 
Lijkt me grijze kunststof? Eventueel kan je doen zoals bij mijn Spitfire en Fouga:

3af5ebcb014f5a55c3c267584b7b89f9.jpg

22ba33204e0a117ba39f7e74177766a6.jpg

Gewoon zwart spuiten, en dan inkrassen met een naald.

Vervolgens een beetje houtlijm of blinkende vernis erover en klaar. Daarna kan je de randen evt nog een drybrush geven met heel donkergrijs om deze te accentueren.
 
Decals voor instrumenten bestaan, zo zijn er o.a. deze van Archer Decals maar ze zijn niet voor de Bren Carrier.
Komt er bij dat deze Brits is en dus zal je bij Britse voertuigen moeten zoeken. Niet dat het erg zal opvallen als er eens een verkeerde tussen staat natuurlijk maar dat hangt af van je eigen graad van perfectie dat je wil nastreven.
Als je er geen vind kan je altijd nog de wijzerplaat zwart schilderen en een heel fijn wit lijntje aanbrengen waar de wijzer zou moeten staan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan