Hoofdsponsor

1/24 Revell Shelby Mustang GT350 H [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Goeie avond,na de maandbouw kriebelt het dus inderdaad weer.
Deze keer ga ik de wagentoer op en stel jullie voor aan volgend model.
attachment.jpg
DeShelby Mustang gebouwd door Carrol Shelby kreeg een geupgrade motor van liefst 4.700 cc en had een 306 pk in deze krachtbron.
Deze zeer krachtige V8 motor deed de Ford industrie veel faam aan en al snel werden er 680.000 modellen van verkocht inslechts zes maanden ten jare 1965. Dit model was uiteraard de GT 350.Een werknemer bij Shelby american,deed een voorstel aan hertz dertijd om op hun beurt de "racing cars" zoals ze werden geheten te gaan verhuren aan hun clientele,welke werden toegeleverd in het jaar 166 en dit in het traditionele house livery of black bodywork with gold trim,Hertz was hier zeer enthousiast over dit model en bestelden een duizend wagens met bovengenoemde kleur en trim. Deze GT 350 Hs welke in zulke grote getallen gegeerd waren voor verhuur in 1966 zijn nu ten dage een van de meest gegeerde verzamel wagen aller tijden.
attachment.jpg
Enkele foto's met de bijhorende spreu's of gietramen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Uiteraard worden deze eerst netjes gewassen en gedroogd vooraleer ik begin aan de bouw.
Wat ik ook nog ben vergeten is het vel met de transfers te tonen,later deze avond een eerste post met daarin bij gesloten de transfers ;).
Tot later dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Ford Mustang... ik zet mijn stoel op de eerste rij zodat ik goed kan volgen. Succes en veel plezier ermee!!
 
Vind de Mustang één der mooiste sportwagens ooit gebouwd en deze zwart met goud combinatie is prachtig.
Veel succes Patje.
 
Hmmzz nu ik eraan denk... nicolas cage ... gone in 60 seconds .... een shelby op de lijst waarvoor hij schrik van heeft. hij had een codewoord voor maar kan mij niet herinneren...

a very nice car !!
 
Eleanor Was de naam Gonsken. Mooi model Doomwad
 
Patje & auto's , dat komt zeker goed ! Alvast veel plezier en succes :)
 
Patje , veel plezier aan deze mooie kit heb deze ook al eens gebouwd maar een andere versie best aangenaam om te bouwen
Marc
 
Heel veel plezier met deze kit
 
Bedankt ieder voor de aanmoedigingen.
Zoals beloofd de beelden van de decals/transfers en een kleine update al qua bouw.

attachment.jpg
Excuus voor het wat minder goede licht,de decals zien er goed uit.
attachment.jpg
3 Keuze's qua nummerplaten,mijn keuze staat al vast welke ik ga gebruiken.
attachment.jpg
Mooie wijzerplaatjes voor het dashboard.
attachment.jpg
De twee helften van de motor zijn gebouwd.
attachment.jpg

attachment.jpg
Voor ik deze chroomdelen ga plaatsen word de motor geverfd.
attachment.jpg
De voorste suspentie zit op het chassis,Ok dat is het voor vandaag,slaapwel mensen en tot een dezer.
 
De oude sprues in combinatie met de bescheiden kwaliteit van het merk Revell in die dagen, zullen deze kit waarschijnlijk tot een uitdaging maken.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat je die uitdaging aankunt.
 
Eentje van mijn lievelingen,veel plezier ermee.
Marc S
 
Goede middag,een kleine update van de Mustang hier tussen de werken door ;)
@ iedereen bedankt voor de reacties en ik doe mijn best deze tot een goed eind te brengen.

attachment.jpg
Eerst even het chassis ter handen genomen en geverfd. Revell nr9 als kleur en nr90 metal colour als kleur voor de brandstoftank alvast.
attachment.jpg

attachment.jpg
Deze chassis plaat krijgt een zeer lichte verwering nog.
attachment.jpg
Ik verfde de binnenzijde tot voorbij de motor draagbalk,later als de gehele interieur console erop komt te zitten word dit netje overlapt daardoor.
Dus het is onnodig de plaat helemaal te gaan verven.
attachment.jpg
Daar waar de wielen komen te zitten liet ik het blanco dus daarom de witte kleur nog steeds.
De stangen aan de besturing komen uiteraard nog in de juiste kleur te zitten.
attachment.jpg
Het verings- gestel achteraan al klaar en enkel nog de aandrijfstang verven,het uitlaat systeem geverfd voor de eerste laag in 91 alu voor de demper en 90 metal voor de buizen,moeilijk te onderscheiden vind ik zo.Groene pijltjes duiden op gietnaadje,foei dat is niet goed dus eerst recht zetten :p
attachment.jpg
En dan uiteindelijk de motor,Blauw 52 revell op de motor Block en aluminium voor de cilinders en de versnellingsbak.
De ventilatir revell zwart7 en de riem in nr9. Er is nog verfwerk aan en er komt nog een kleinnood op te zitten.
Deze motor ondanks het erg kleine formaat in deze schaal zal worden voorzien van bougie kabeltjes welke ik zal
maken uit koperdraadjes die ik al heb liggen,wellicht beter dan de vinyl soort die men soms hanteerd.
attachment.jpg
Olie filtertje in glossred nr7,later deze avond of morgen verf ik de kleppendeksels zoals het hoort en daarom ook nog de lijmvlakken op de cilinders vrij gelaten.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het is echt een heel kleintje dus doordacht handelen en zo netjes mogelijk afbouwen is de boodschap ;)
Zo dat is het voor nu even,ik moet weer aan de slag voor de andere werken hier dus ik zie wel wanneer ik kan verder bouwen aan dit icoon.
Alvast dank om te volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan