Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ferrari 348 TB - Le Mans 1994 - Repsol [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30

Discussie: Ferrari 348 TB - Le Mans 1994 - Repsol [wip]

Standaard

Wel beste mensen heel eenvoudig als de decals wat ouderdom hebben doe ik dat altijd na de zever met de " Jagermeister " affaire gelukkig heb ik er nieuwe gekregen
    En zoals vuurwolf het hier komt te vertellen hebben ze misschien al wat ouderdom en hebben ze misschien ( ? ) in een vitrine ergens ten toon gelegen men weet nooit he
    en de kwaliteit van namaak is toch nooit zo goed ( soms wel beter maar daar moet je dan weer geluk mee hebben ) en zo heb ik al menig decal kunnen redden zeker de oudjes zelfs mijn op papier gedrukte zaken seal ik met die spray het schaad niet en het kan geen kwaad
    grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Het kan inderdaad gebeuren (zeker bij oudere decalsheets) dat een decal begint te brokkelen eenmaal je het 'te water' laat.
    Indien dat het geval is kan je dit oplossen door het decal-vel te sealen en is het probleem daarmee opgelost voor de verdere decals.

Om te weten of dit welbepaalde decalvel dit probleem mogelijk vertoont, gewoon even een test doen.
    Bijvoorbeeld het 'UMI' logo onderdaan het vel uitknippen en proberen aan te brengen op een stuk scrap plastic.
    Je zal snel weten of het OK is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coachke Bekijk bericht
    ...hebben ze misschien al wat ouderdom en hebben ze misschien ( ? ) in een vitrine ergens ten toon gelegen men weet nooit he
    en de kwaliteit van namaak is toch nooit zo goed
    Marc, hier heb je inderdaad wel een goed punt. Had ik niet zo direct bij stilgestaan. De decals zijn voorlopig nog niet aan de orde maar ik ga alleszins al eens uitkijken naar zo'n decal bonder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leysend Bekijk bericht
    Om te weten of dit welbepaalde decalvel dit probleem mogelijk vertoont, gewoon even een test doen. Bijvoorbeeld het 'UMI' logo onderdaan het vel uitknippen en proberen aan te brengen op een stuk scrap plastic. Je zal snel weten of het OK is.
    Prima tip. Bedankt.
    "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Het zou zonde zijn na zoveel moeite dat ze zouden barsten of stukgaan
    Wel even opletten als ze geseald zijn ligt er een soort film over dus zal je de decals moeten uitsnijden zo kort mogelijk naast het gewenste
    grt
    marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

De onderdelen in hun badje gelegd.

"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

De racewagen heeft geen opklapbare koplampen meer. Er is dus carrosseriewerk nodig.

Copyright: Cymon Taylor ©2017 Courtesy of RM Sotheby's
    Source: https://rmsothebys.com/en/auctions/F...-gtc-lm/430514

De oorspronkelijk motorkap met koplampen. Rond één van de lampen beetje gekrast om aan te geven wat minstens al verwijderd moet worden.

Het voorlopige resultaat met de gebruikte tools.

Standaard

Vandaag opnieuw wat bodywerk gedaan.

De straatversie heeft vinnen in zijn luchthappers. De raceversie niet.

Copyright: Cymon Taylor ©2017 Courtesy of RM Sotheby's
    Source: https://rmsothebys.com/en/auctions/F...-gtc-lm/430514

De oorspronkelijke onderdelen. Zijpanelen met vinnen.

De gebruikte tools. Het Dremel freesje met het bolletje blijkt zeer handig om plastic materiaal weg te halen.

Een wasknijper blijkt exact de breedte te hebben van het te schuren oppervlak. Dan maar de goeie ouwe Pattex bovengehaald en er een schuurblokje van gemaakt.

Het voorlopig resultaat. Zijpanelen zonder vinnen.

Standaard

Tussendoor even een sfeerbeeld van de wagen.

Standaard

veel succes zou ik zeggen. ga je binnenkant ook compleet verbouwen mss... vb. rolbeugels en zo ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gonsken Bekijk bericht
    veel succes zou ik zeggen. ga je binnenkant ook compleet verbouwen mss... vb. rolbeugels en zo ?
    Dat is de bedoeling, ja. Ik wil de Repsol raceversie zo dicht mogelijk benaderen. Bedoeling is om eens een bouwdoos als basis te gebruiken voor "iets" anders. Dus oefenen op deze Ferrari; wil daar nog geen "Ford" aan opofferen...

Werkzaamheden aan de motor ook opgestart.

Een motor uit de straatversie als referentie. Dezelfde motor werd gebruikt in de raceversie.

Source: http://www.clubscuderia.co.uk/forum/...nd-restoration

Het bouwplan:

De onderkant:

Het motorblok en de versnellingsbak:

Standaard

De volgende sets zijn ook toegekomen.

Een setje Sparco race seats. Normaal zouden het OMP race seats moeten zijn, maar die vind ik niet. Deze van Sparco benaderen echter zeer goed de vorm die ik nodig heb.

Een setje Brembo remmen. Hier moet ik nog een 2e setje van zien te vinden. De shop had er maar eentje meer in stock.

Standaard

Leuk project. Maar waarom heb je een tweede setje Brembo remmen nodig ? In dat ene setje zitten voldoende onderdelen voor deze wagen.

Standaard

Met dit setje kan ik maar 2 wielen van Brembo remmen voorzien.

Ik moet de 4 wielen voorzien. Zie ook mijn referentiefoto in mijn post van 31/07.
    http://www.modelbouwen.be/threads/16...l=1#post351222

Standaard

Ok, nu snap ik het, er zitten maar 2 stuks van de resin-onderdelen in het setje.

Domino heeft het setje dat gij hebt op voorraad, ze hebben ook losse remklauwen (al dan niet met PE logo).

Standaard

Ja, ik ben van plan volgende week bij Domino te bestellen. Zij hebben ook de seat belt set en de velgen die ik nog nodig heb. En dan gaan we bouwen...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten