Hoofdsponsor

1/24 Ferrari 348 TB - Le Mans 1994 - Repsol [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Gaat hier echt de goede kant uit.Zoals eerder gezegd dit is pas modelbouw.Knap werk.
Marc S.
 
Toch knap als je dat allemaal goed kunt met die scratch build onderdelen.
Het ziet er veelbelovend uit.
 
Bedankt voor de mooie reacties.

Vandaag wat kleine aanpassingen gedaan aan de achterbumper.

De originele gaatjes gedicht met putty. Ben in dit project Perfect Plastic Putty van Deluxe Materials aan het testen/gebruiken.

En centraal een nieuw gaatje bijgemaakt.

48432923847_43e13529ed_c.jpg
 
Ik neem aan dat je de gaatjes aan de achterkant hebt geblokkeerd alvorens te vullen ?

Hoe bevalt de DM putty ?
 
Dat ziet er hier weer een zeer interessante topic uit , volgen is de boodschap
Knap bezig
Marc
 
Ik neem aan dat je de gaatjes aan de achterkant hebt geblokkeerd alvorens te vullen ?

Hoe bevalt de DM putty ?

Hmm, ik vond het al verdacht dat er zoveel putty in die kleine gaatjes ging... ;)
Heb de putty voorlopig 2x gebruikt voor kleine correcties. Laat zich goed behandelen en ik heb de indruk dat hij niet krimpt na drogen.

Vandaag de remschijven geassembleerd. Elke remschijf bestaat uit 1 resin onderdeel en 3 PE onderdelen. De resin onderdelen heb ik geprimerd en vervolgens aluminium gespoten. Voor zover ik referentiemateriaal van de Brembo systemen voor de Ferrari 348 vond, leek me die kleur het best.

48445413887_73aface1d9_c.jpg

48445413842_6aa85bc345_c.jpg
 
Heel mooi die remschijven , alleen jammer dat je er na de montage van de wielen eigenlijk nog zeer weinig van ziet.

Greetzzzzz Modest
 
Vandaag had ik zin om aan de koplampen te werken. De opklapbare koplampen zijn op de Le Mans versie vervangen door vaste koplampen in een houder.

Met behulp van 1mm dik Evergreen sheet de stukjes uitgesneden. Na lijmen met veel passen, snijden, schuren en vijlen tot mooi passende houders gekomen.
Ik ga ze nog niet inbouwen omdat ik eerst nog op één of andere manier de koplampen zelf in clear plastic moet maken. En ook omdat ze een andere kleur dan de body moeten krijgen. Apart spuiten dus.

48625545613_a5b23f97e6_c.jpg

48625544468_d195720713_c.jpg
 
Interessante aanpassing.

Over koplampen gesproken, ik neem aan dat het je vooral gaat om de lenzen ?
Indien ze rond moeten zijn heb ik hier een SBS gepost.

groet ;)
 
Hoe groot moeten ze zijn , misschien kan ik u helpen , heb een hele hoop onderdeeltjes in lege plastic doosjes van Cox salades gesorteerd dus laat het me maar weten , de rest handelen we in een P.B. af he
Grt
Marc
 
Coachke, alvast bedankt voor het aanbod. Maar ik wou toch eerst zelf eens iets uitproberen. Het is tenslotte een scratch build project.

Toen ik op mijn referentiemateriaal begon te meten en te vergelijken, verschoot ik eigenlijk zelf van de nodige afmetingen. Ik heb 4 lenzen van 3 mm x 4 mm nodig.

Ik heb een stukje clear sprue genomen. Opgewarmd boven een kaarsvlam. Als het begon te smelten eerst tot een bolletje geduwd. Zo kreeg ik meer materiaal om een groter plat vlak te krijgen. Vervolgens terug opgewarmd en platgedrukt tussen een rij nietjes en een ander plat metalen voorwerp. Op dit manier kreeg ik een mooi plat clear plaatje van ongeveer 1 mm dik. De nietjes zorgen voor de ribbeltjes. Dan een mesje opwarmen boven de vlam en hiermee de nodige stukje uitsnijden; met een heet mes snijdt dat als boter.
Op die manier heb ik nu 6 stukjes die ik verder kan schuren en de beste 4 overhouden.

48631139378_e804847c3b_c.jpg
 
Mooi gevonden ! :) ook voor deze geldt : Niet moeilijk, niet duur, great effect !!

carry on oNYSjg.gif
 
Goed gevonden,je moet er maar opkomen.
Marc S.
 
Interessant die glaasjes , maar zijn die echt clear , zoals die uit de doos ?

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan