Hoofdsponsor

1/9 Bit&Pieces [WIP]

Niet echt stil gezeten en tot de conclusie gekomen dat het spatbord iets te grof was dus een verse versie gemaakt die meer naar mijn smaak is. Het verschil is minimaal maar voor het totaal plaatje een hele verbetering, het zit hem soms in de kleine dingen :)
acf2b6e09c64557f5d697c3d794fb402.jpg

59df36f748a03b82a9720355d30d6fea.jpg

Toen maar een start gemaakt voor de primaire aandrijflijn.
Eerst met een tekenmal de juiste mat rondjes afgetekend en zo krap mogelijk langs de lijn op maat geknipt.
Daarna in de Proxxon gezet en door middel van schrapen en schuren rond gemaakt.
Toen alles in elkaar geplakt, de voorste pully heeft nog wat schuurwerk nodig omdat de ring nog niet helemaal rond is.

eae676849fd957bff82bcfa2eb7d78d8.jpg

9e38f99d2a0301b811a2a8a45a5eed9c.jpg

114a2dc7f82598927d02aef3541f0bce.jpg

En een dryfit om te kijken hoe alles eruit komt te zien.
bbd20d7b8b02c07b23e7968e417c6986.jpg

Tot nu is alles nog grof werk en moet nog verder afgewerkt en gedetailleerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Jawadde das precies nen echte
Tof
Marc
 
een open primaire aandrijving ? dát is gaaf !!
Het maakt de bike meteen spannender, want zo'n open drive is best riskant voor het been, zeker met een losse broekspijp...

Ben benieuwd hoe je de aandrijfriem gaat maken (met tanden ?)

have fun :D
 
Bedankt mannen.

Beetje spanning tijdens het rijden hoort erbij Peter :) Maar laarzen help wel een beetje ;) De Primaire aandrijving (was ff de naam kwijt) word uitgevoerd zoals het origineel, dus hoe het zat toentertijd bij deze uitvoeringen met een ketting dus. Ik vond er een foto van en vond het weer eens wat anders dan een belt.
 
ziet er goed uit zo, spatbord is een ganse verbetering, ook de hoek langs achter vind ik goed zo...
 
Ja ben hier ook een stuk gelukkig mee Silenoz nu vind ik het meer in balans met de tank.
 
Dat is gewoon knap wat je daar aan het doen bent Ron.
Je moet geen motorfanaat zijn om dit knap te vinden top.
 
Dat is gewoon knap wat je daar aan het doen bent Ron.
Je moet geen motorfanaat zijn om dit knap te vinden top.

Volledig met eens en tegelijkertijd wat aan het bijleren door naar de door jouw gebruikte technieken te kijken.
 
Bedankt Pascal voor het volgen als niet motorfanaat.

Erwin uiteraard ook bedankt, Op zich zijn dit toch wel oudere technieken die verstofd zijn onder het geweld van de hoeveelheid aftermarket producten en nieuwe kits die er door de jaren zijn gekomen. Ik zelf vind het leuk om te doen een soort van back to my roots deed het vroeger toen ik nog wat meer haar had met regelmaat het scratchbuilden en ga daar weer meer tijd aan besteden een soort van back to the basics.
 
Weer eens een kleine update.

Had eerst de tank en spatbord zwart gespoten en daarna geschuurd om te kijken waar er nog wat putty mag komen.
14fc74b726a0854ff3b3ac647d4b563b.jpg

Toen een nieuwe koplamp-gemaakt uit de kit onderdelen nummer 56/55 en het glaswerk van de originele koplamp passend gemaakt. In de inzet de lamp na een uurtje schuren, ik moet nog wel het uitdrukpunt weg werken zag ik.
2523dccbc2b958c6fd62ec924ebd3272.jpg

Ook een nieuw stuur gemaakt uit koperen staaf Incl. risers.
c5d1941ad11bf43b0c9168a044b7fe72.jpg

En weer een overzichtje :mrgreen:
6b330b2eaad8a982d02b84beb38e031a.jpg
 
Mooi... in plaats van het uitdrukpunt weg te werken, gewoon gebruiken als template om een lampglaasje te lijmen...

Benieuwd naar de handvatten op het stuur, maar wordt wel wat zo..
 
Blijft knap om te zien hoe je dit doet
 
very nice !!

ik zie dat je het stuur van een stuk buis hebt gemaakt.
Hoe heb je het gebogen ? met vaste kern erin of met zand misschien ?
 
Thnks mannen,

@Silenoz, Is wel een idee om dat uitdrukpunt als template te gebruiken.

@Peter, Ik een vaste kern gebruikt voor het buigwerk omdat ik met zand nooit echt succes heb gehad.

Nu nog een of twee dingen maken en dan gaan we denken aan de afwerken (details)
 
Na een maand van stilte weer eens een update.
De plannen zijn veranderd omdat ik de tank en spatbord op een of andere manier niet goed samen vond gaan dus na lang nadenken geen oplossing ervoor gevonden dus treed plan B in werking :)
Het gaat nu een project worden van hobbyist die een Harley wilde bouwen uit diversen onderdelen maar onderhand een tijdje stilstaat wat de bouw betreft (klinkt bekend)

e974873ef990c0edd433e86baef1704f.jpg
 
Ja blijf moeite houden met OOTB bouwen :)
 
Vandaag eens zin gehad om eens met de luchtkwast te spetteren :)

b92d1a3637c69420611478dbbf5ef37d.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan