Hoofdsponsor

1/9 Bit&Pieces [WIP]

Bedankt mannen voor de reacties.

Erwin de tank is nog niet gereed ik wilde hem eerst zo strak mogelijk passend in het frame hebben. De bedoeling is dat hij nog iets bol word weet wel hoe het te doen maar zit nog te denken in welke mate. Wat de bies betreft ja zal hem zeker niet mistaan en misschien komt die erop maar heb nu een ander idee gedachte maar moet die eerst uitproberen op een test stukje.
 
Bewondering Ron , voor het werk dat je in deze bezine-tank steekt , kan niet anders dan helemaal goed komen.
 
Knap werkje , ziet er mooi uit
Marc
 
Bedankt mannen.

Ondertussen de tank zover dat hij in de primer kan om te checken of het overal wel goed is geworden en of er nog wat putty aan te pas moet komen :)
1 Eerst wat ribben geplaatst en door middel van een tekenmal met ovale vormen de bolling erin geschuurd.
2 Daarna een eerste laag houtplamuur van de Action erop gezet, het was mij al eerder opgevallen dat deze plamuur best wel goed hechte op plastic maar zal het zelf verder nooit gebruiken voor een definitieve afwerking. Daarna Tamiya putty aangebracht en uiteraard geschuurd.
3 Afgewerkt met Revell putty.

46949d1aac30c81c2484b88d8dc39b22.jpg

38ef38451c089b274c782bc5e241866c.jpg

8b079448d6227cc3dec930923c60bf06.jpg
 
Ziet zo geschuurd er mooi uit, heel veel succes met de primer erop
 
Bedankt Aris moet nog even wachten met de primer tot dat ik wat meer spuitwerk heb.
 
Dat rond zetten is knap gedaan amai.
 
Bedankt Peter en ja we gaan rustig door met veranderingen aan het fietsje :)

Ondertussen is ook het achterspatbord in zijn ruwe vorm gemaakt, nu even beslissen hoe lang ik hem gaat maken en dan verder afwerken.

De basis vorm is gemaakt door middel van mijn favoriete mal die de juiste ronding had ^^
Gestart door middel van plastic stripjes te lamineren en deze een dag laten drogen voordat ik hem van de mal haalde.
6d7168a6fe3ccafd95a8b69fe5076ee6.jpg

9cd5ad2ac9be8f5b9c1f4559d9b09724.jpg

Toen het werkje van de lange adem, het spatbord rond schuren en de binnenzijde uithollen door middel van de Proxxon met een rond opzet schuurbolletje. Daarna weer een uur ruimen om alle schuur rotzooi weer weg te krijgen :laugh:
b5920cdd8bd19eb337bbb960774450b9.jpg

Na een proef passing nog een stripje plastic toegevoegd omdat het spatbord iets smal was naar mijn smaak.
cb006b651cbc9df2120ff38016798d23.jpg

Stand van zaken tot nu toe.
Het spatbord word nog ingekort en als hij de juiste lengte is word hij verder afgewerkt.
e40fb2005af65a024c1878a2b0e73520.jpg

Als het alsnog mislukt dan heb je altijd nog een leuke armband :)
8dd3a170b95fdc6c1005d8ea6724cc39.jpg
 
Geweldig , en dat achter een halve liter :laugh: , goed gevonden
Marc
 
Hier doe ik mijn hoed voor af hoor ola.
 
Mooi gedaan, daar mag er gerust eentje op drinken
 
Bedankt voor de reacties mannen:)

Jan, Respect is ook weer niet nodig :laugh: maar vind dit werken met het witte goedje altijd wel leuk om te doen ongeacht het resultaat, als het fout gaat dan heb ik weer wat geleerd zeg ik altijd maar. En als alles straks gedaan is, komt nog wel het een en ander bij dan hebben we weer een model wat je niet vaak tegen komt.

Marc, Inderdaad dan zeggen ze nog dat bier slecht voor je is nou ik krijg er meer ideeën van :D

Aris gaan we zeker doen ;)
 
Schitterend en inventief.

Ik heb geen bier gekocht schat, enkel een mal ;-)
 
deze manier om een spatbord te maken had ik eigenlijk nog nooit gezien in een bouw, eentje om te onthouden alvast.
En als grote plus; een reden extra om wat meer bier in te slaan. Je moet natuurlijk ook wel de juiste diameter voor handen hebben... Wie weet krijg ik het thuis wel met die uitleg verkocht.
 
Je snap hem helemaal Silenoz :)

Baenske maten zijn geen probleem hier op alles voorbereid :laugh:

bieren_speciaal_bier.jpg




Nu zit ik in twijfel over de lengte van het spatbord, deze lengte aanhouden of op de rode lijn afzagen. Ik heb wat moeite met de lengte van het spatbord in verhouding met de tank op de een of andere manier vind ik het niet helemaal in balans.

c3225ba320b31dc0ada7aaba533c116d.jpg
 
Als je kijkt bij de meeste oudere motoren stopt het spatbord een beetje voor het center van het wiel, niet zoveel als je rode lijn (als deze +/-45° helling zou hebben tegenover de horizontale, denk ik dat de meeste ongeveer op 15° gelegen zijn... of compleet zonder...

8210c96e352eac3c2dca024b9b67a81f.jpg

zoals hier vind ik het persoonlijk minder:
34752_ep102_13_0395.jpg
 
Hup, alweer een reden om te drinken , mijn vrouw gaat content zijn !!!!😂😂
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan