Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Harley-Davidson WLA[wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 23 van 23

Discussie: Harley-Davidson WLA[wip]

Standaard

1 en al oog en oor hoor
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Inderdaad de warmte is ook niet echt gunstig om eens lekker te bouwen. Maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar die kleuren zover ik er wa tvanaf weet frame en tank en spatborden OD en het motorblok een donkerder kleur groen.

Standaard

wel... het begin is er in ieder geval ben benieuwd hoe deze gaat uitzien...

(de aanhoudende warmte motiveert mij ook niet m'n bouwzolder te betreden )

verkoelend groetje

"The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Hier zijn we terug.
    Nog niet te veel gebouwd maar wel al veel bijgelezen en vergeleken. Foto's van echte machines vergeleken met Peter zijn bouw alsook met de uitleg in mijn tijdschrift en boek. Daarbij tot de conclusie gekomen dat er toch redelijk wat verschil kon zitten tussen de verschillende jaartallen van bouw, iets wat mij nog nooit eerder opgevallen was.
    Tevens vastgesteld dat ik verdomd weinig af weet van motorrijwielen waarbij ik mij soms afvraag: "waar gaat die kabel nu heen en wat is die leiding?"
    Maar even wat logisch nadenken brengt dikwijls redding.

Terug naar de bouw, begin deze avond stonden we zo ver:

De koppen van de motor zijn volledig zwart geschilderd en dit afgaande op de uitleg van de gerestaureerde machine. Volgens dat artikel en het boek is dit typisch voor een model uit 1943 en het lijkt mij alsdat het model uit de Italeri kit een 1943 model is in tegenstelling tot de Tamiya kit waar ik heb vastgesteld dat je hiervan een eerdere versie kan bouwen om reden dat er een rond model luchtfilter in steekt.

Nog effe bougiekabels aangebracht. Kan onnozel klinken maar ik wist niet waar de batterij stak op de HD en daar heeft Peter zijn bouw mij met geholpen.
    Je kan geen referenties genoeg hebben.
    Ook deze zijde van de motor werd geschilderd zoals beschreven in de restauratie.

Was van plan om de tweede HD uit de Italeri kit te bouwen als een versie van de Navy Shore Patrol maar blijkt dat de Navy en de Marines uitgerust waren met vroegere types HD en hierbij komt de Tamiya kit beter voor in aanmerking maar meer hierover later.
    En zoals gewoonlijk zijn de gedachten al aan het afdwalen naar een vignette om later de 4 Harley's op te presenteren. Dju toch.....
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Zo is het gelijk een uitdaging die het plezierig maakt.

Standaard

Kijk, het begint al helemaal op een H-D te lijken

Gezien jouw kundigheid wordt het vast een mooie ! (en dan nóg 3...)

Vrolijk doorplakken maar Erwin, dat gaat met het huidige weer als vanzelf
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Dit ziet er al erg mooi uit, je bent goed bezig en werkt netjes zoals vanouds.

Standaard

Ferme vooruitgang
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten