Hoofdsponsor

1/35 An old Hotrod Garage 1/24 [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.805
Na lang zoeken en kopzorgen ben ik tot besluit gekomen dat ik "ga proberen " een oude schuur - garage te bouwen met materiaal dat ik in huis vind , zoals de roerstokjes van bij de koffie automaten ,een stuk isolatieschuim dat ik onlangs nog over had na een reparatie in mijn woning ook het grondplaatje komt van een kast achterzijde
Ik hoop dat het lukt , gisteravond ben ik er redelijk laat aan begonnen en zover sta ik nu
Het idee waar ik een beetje naar streef , het zal zeker niet makkelijk zijn

attachment.jpg


de grondbasis

attachment.jpg


de basis voor de schuur

attachment.jpg

het te gebruiken materiaal


attachment.jpg


de start van de eerste latjes

attachment.jpg


zover sta ik nu


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk idee coachke succes
 
Dank u Ron ik heb wel geschreven " ik ga proberen " ik hoop dat het een beetje goed komt , zal wel goede raad nodig hebben van jullie he :laugh: :laugh: :laugh:
 
That's the spirit Marc en al goed begonnen ook!
 
Ja Marc da word weeral genieten he man ;)
 
Wel het doet deugd dat jullie zo achter mij staan ik zal mijn best doen
Ben nu bezig met de kleine raampjes ppffffttt gepruts van hier tot ginder maar het gaat wel
Marc
 
Prachtidee.Ben benieuwd,veel succes ermee.
Marc S
 
ziet er echt een tof idee uit. maar misschien een kleine tip: persoonlijk zou ik meer variatie steken in de lengte van mijn planken, zoals je kan zien op je foto in de beginpost rechts bovenaan het gebouw. dan gaat het er iets realistischer uit gaan zien. want vaak gebeurt het dat een plank te kort is en dat ze met een 2e moeten bijpassen en dan plaatsen ze het resterend stuk ernaast en gaan ze zo verder.
 
niet bij stil gestaan ge hebt gelijk ik zal misschien het volgend stuk zo doen , bij die gasten in die tijd kwam da allemaal niet zo nauw he
goede tip dank u
Marc
 
Die planken goed meten hé Marc want ge weet wat de schrijnwerker zei: twee keer afgezaagd en nog te kort ! 😂
 
Beste collega vrienden bedankt voor jullie interesse en commentaren ben er echt blij mee omdat ik weer even uit mijn gewone gang van zaken stap met name verweren van een gebouw ( wow een uitdaging voor mij )
Gisteren ondanks het mooie weer thuis gezeten omdat ons Lilianeke niet goed de zon meer verdraagt en wandelen in die hitte is voor haar een zware opgave , daarom heb ik wat verder gewerkt
Het raam was geen lachertje, daarvoor heb ik de roerstokjes op hun kant gebruikt en eerst de dwars latjes gekleefd
Daarvoor heb ik afplaktape op een snijmat gelegd met de kleefzijde naar boven gericht en dit gefixeerd met enkele stukjes van die tape , daarna de voorgevel op de plaats gelegd zodanig dat ik op de tape de juiste grote van dat raam heb kunnen aftekenen

attachment.jpg

Daarna de kleine stukjes stukje voor stukje gesneden en zo de vierkantjes gevormd

attachment.jpg

De poort daarvoor heb ik eerst de ondergrond zwart geverfd om daarna er een schots en scheve poort in te kleven

attachment.jpg

attachment.jpg

nu moet ik het afdak gaan bricoleren , ik weet nog niet hoe maar dat komt wel
Ik hoop dat jullie hier iets van vinden
grt
Marc
 
Naar mijn idee mogen de vierkantjes van het raam wat rechter maar toch heel knap bezig en het word mooi.
 
Beste modelisten ( vrienden is ook goed he ) gisteren in de tuin bezig geweest met het proberen te verweren van mijn houten constructie , ergens gelezen dat azijn en staalwol het ideale middelzijn om hout te verweren . Zo gezegd zo gedaan potje azijn dotje staalwol erin en wachten en ja na verloop van tijd zie je een vieze zwartachtige smurrie , zodus gisteren aan de slag gegaan en dat schildert als water kleurt niks ( dacht ik ) na een kwartiertje of zo begon dat hout toch werkelijk zwart te verkleuren maar nog echt niet naar zin daarom heb ik nog enkele donker grijze washes gegeven en nu in mijn ogen ben ik een beetje tevreden
Kijk zelf maar


attachment.jpg

Grt
Marc
 
Ik zou het wat bewerken door grijzer te maken. Oud verweerd hout krijgt een meer grijze look, vooral op de plaatsen waar de regen en zon bijkunnen. Nu is het net of de garage pas is ingezet is met beits, tenzij je voor die look gegaan bent natuurlijk, dan is het geslaagd.
 
Alain beste vriend dat moet allemaal nog komen , het droogproces duurt altijd lang he , ondertussen ben ik met het afdak bezig
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan