Hoofdsponsor

1/35 An old Hotrod Garage 1/24 [wip]

In een godsverlaten oord naast route 66 waar anders geen ziel te bespeuren is waar niks anders staat dan cactussen en coyotes speelt dat toch geen rol , er zijn daar ginder andere taferelen te zien hoor
 
Mooi werk, het einge dat ik een beetje raar vind is die draad naast het poortje rechts. Die wijst omhoog, lijkt me een beetje vreemd.

Voor je graspollen, heb je een staticgrass appilcator?

Grtz Bart.
 
Bart beste vriend het is hier een proefopstelling niks is nog definitief , ben er zelf nog niet goed uit hoe het moet
Dank u met uw beoordeling
grt
Marc
 
de graspollen maak je best eerst op een insteek kaftje,
1/ je doet verschillende druppels hout lijm, grotere en kleinere, op het mapje , meer dan je denkt nodig te hebben
2/ je neemt wat gras uit het zakje tussen je vingers en plant deze in de drupel lijm ( gebruik wat langer gras, je kan het steeds inkorten en de volgende stap is makkelijker met lang gras.
3/ als de lijm half droog is richt je met een pinset het gras naar boven
4/ na volledig opdrogen van de lijm haal je de meest geslaagde pollen van het kaftje en plant deze op je dio,

voordeel van deze method is dat je nog kan schuiven met de pollen tot je de juiste setting hebt bekomen.
success , Marc
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey naamgenoot dank u voor de info dan gaan we dat eens proberen he , ik moet alleen weer terug naar de winkel he en het rare is dat we gisteren op nog 100 meter gepasseerd zijn bij Verschooten maar helaas was er geen tijd voor
Dus zal ik nog eens met de waterbus een mooie trip maken om naar de winkel te gaan ( is wel leuk met dit goeie weer )
Marc
 
Dank u Gonsken maar de gras of dorre velden interesseren me meer want daar moet ik me nu op focussen
Marc
 
Beste vrienden , ik zit nog steeds met een dilemma met of zonder poortje aan jullie de keus
Graag een reactie
Dank u gasten
Marc
 
Marc, wij moeten niet kiezen hé, het is jouw model.
Dit gezegd zijnde, mijn mening ken je, zonder poort maar met behoud van de stijl dichtst tegen het gebouw.
 
Erwin ik weet dat ook wel maar je weet ik ben een twijfelaar en soms neem ik dan de verkeerde beslissing , daarom wil ik even nagaan wat er algemeen over gedacht word , natuurlijk moet ikzelf beslissen maar soms , heb ik al een paar maal ondervonden zie ik het niet direct en dan van input van iemand anders zie ik wel
in ieder geval bedankt
nog 1 ding de poortjes kan ik nog omdraaien dat ze binnenwaarts openen juist plaats genoeg maar da valt daarachter veel zicht weg
Grt
Marc
 
Omdat je zo uitdrukkelijk om meningen vraagt, en hoewel ik besef dat je zeer waarschijnlijk tegen die meningen gaat protesteren, hier dan toch een inbreng mijnerzijds.

- Zo'n poort zul je nergens, bij geen enkel tankstation, waar dan ook in het zuidwesten van de VS tegenkomen. Google Image maar eens op 'petrol station southwest' of zo. Er is voor die mensen geen enkele reden om zoiets te maken. Hoe afgelegener, des te minder reden. Wie er wel eens is geweest, weet dat dit soort terreintjes (privé of anderzijds) helemaal open ligt. Die hekken / poorten vind je wel bij boerderijen, ter afbakening van weien.

- Een 'garage' is in het Amerikaans Engels een plaats waar je je auto stalt. Nu je schreef dat er klanten komen, neem ik aan dat je het hebt over een werkplaats. Dat wordt in de VS nooit 'garage' genoemd maar steeds 'workshop' of 'shop' of 'service station'.

Dat zijn mijn twee tips en het is aan jou wat ermee te doen. Vooral dat bordje met 'garage' is (=mijn mening) echt een misser als je het laat zoals het is. Bij dezen alvast de mededeling dat ik er niet met je over in discussie ga, daar is het veel te warm voor.
 
Hoeft ook niet Roy ik heb mijn beslissing genomen en gelijk een wijze man? geluisterd naar jullie wijze raad
De poortjes verdwijnen alleen de draad met paaltjes blijven staan
Ik ben blij dat jullie me geholpen hebben
Dank u
Marc
 
Hier nog enkele beelden van hoe het er bij staat zonder poortjes


attachment.jpg

attachment.php


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo dat was het voor nu , het dak is met loodfolie bedekt
@ Roy we gaan zeker niet in discutie ik weet ook wel wat een shop betekent maar als je naar voorbeelden kijkt komt toch steeds " Hotrod Garage " in de meeste afbeeldingen en "Gas Monkey garage " daar maken ze toch ook auto's , ik vond de tekst geweldig daarom laat ik hem zo
Grt
Marc
 
Ik zie het inderdaad Marc. Had dat zelf nooit eerder gezien; ik denk dan dat 'workshop' of 'shop' gewoon een naam is van de werkplaats en dat ze 'garage' als een soort koosnaam of eufemistische uitdrukking gebruiken, wat dan inderdaad bij een werkplaatsnaam past. Dus bij nader inzien, wel degelijk te gebruiken. Ik zie op foto's zowel 'workshop' als, naar aanleiding van jouw suggesties, 'garage'.
 
Ok Roy ik begon te twijfelen inderdaad shop of workshop word meer gebruikt als het om alleen een werk atelier in de Gas Monkey garage gaat het in mijn ogen verder
Zoals Werkplaats , showroom carrosserie tezamen en ook staanplaatsen voor zijn gebouwde modellen , het geheel dan
dank u voor de toelichting
Marc
 
Hey Marc,

Jawade man, dat veranderd hier in zeer positieve zin, da's knap werk dat je laat zien.
Goed op dreef. ;)
Alleen de naam, old farts garage.... 'oude scheten garage'.... of ziet mijn dirty mind dat weer verkeerd.... :)) :)) ;)
 
Beste Swaken wel ik moest ook eens twee maalgoed luisteren want ik kijk veel op YouTube naar de meetings in America van die Hotrods en custom cars en als daar een groepje al wat oudere mannen zo bijeen zitten spreekt dat jonge volk gemakkelijk van " Old Farts " en op een zeker moment was ik aan het zoeken naar oude reclame borden en kwam dat tegen en het was snel gebeurt
Dat is mijn uitleg erover
Swaken bedankt voor uw positieve reactie , ik had dat eerlijk niet verwacht omdat ik zomaar wat bijeen geflanst heb , maar wel met de juiste maten gehouden ( ongeveer )
grt
Marc
 
Veel beter Marc en mooi gebracht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan