Hoofdsponsor

1/35 An old Hotrod Garage 1/24 [wip]

Knappe update Marc ,ziet er héél netjes uit en realistisch !

Well done :)
 
Heel mooi gedaan Marc proficiat.
 
ik kan enkel in herhaling vallen maar maak er momenteel graag gebruik van, Prachtig wat je weer laat zien, en meteen een inspiratie voor andere wat gebruikte technieken betreft.
 
Je hebt heel goede ideeën Marc en je brengt ze ook op een heel originele manier naar voor.

Sta mij echter toe enkele opmerkingen te plaatsen waar ook andere bouwers hopelijk nut aan hebben:
- Old Farts Garage en de emailplaten zijn heel knap gevonden en brengen dat tikkeltje humor en nostalgie,
- foto 2, je Texaco pomp: daar kan je zien dat het binnenste rood wit gestreepte deel niet volledig vertikaal staat. Door die rood witte strepen valt dit meer op dan indien het uit slechts 1 kleur zou bestaan hebben. Een pomp mag nog zo oud zijn, de binnenkant staat altijd vertikaal.
Idem met de 2 kleinere pompen links en rechts ervan. Ook daar staat het topje iets of wat scheef en dat valt op en doet jammer genoeg afbreuk aan het algemeen zicht.
- het aanbrengen van een water of olievlek op de grond is een heel goed gevonden item en door er de streep in te trekken geeft het de indruk dat deze veroorzaakt werd bij het wegrijden. Maar hoe gaan we wegrijden? We kunnen enkel voorwaarts binnen rijden en dan achterwaarts weer weg, m.a.w. de paaltjes links staan er te veel. De paaltjes vooraan met de omgelegde stalen paal vind ik dan weer heel goed gevonden.

Wat het algemeen zicht betreft zou ik je willen aanraden de open hoek tussen de garage en het muurtje rechts te dichten want nu heb je een grote doorkijkopening die afbreuk doet aan het geheel als er foto's van je dio genomen worden. Je ziet een andere achtergrond dat niets te maken heeft met je dio. Een trellis met een bloeiende rozenstruik of iets dergelijks zou dit kunnen opvullen of een stapel autobanden of dergelijke. Een rozenstruik zou ook zorgen voor een extra kleuraccent in het geheel.

Bij de verdere afwerking zou ik nog zorgen voor zand/stof en wat papier of lege karton verpakking op de grond, kwestie van de overgang tussen grond en gebouwen in elkaar te laten vloeien.

Je weet het, van mij niet enkel oe en aa hé! Je stapt zelf naar een hoger niveau in je diorama bouw en deze tips zijn er om dat nog beter te maken.
 
Mooi werk tot nu toe Coachke.

Ik volg grotendeels het topic vanaf de zijlijn en vanaf het moment dat je het hek had geplaatst had ik het gevoel dat er niets niet klopte. Nu even terug gekeken naar de vorige postings en het lampje ging branden :) Als er iemand komt benzine kom tanken hoe moet hij daarna weer van het terrein af? Zo als ik het zie word het een paar keer voorruit en achteruit steken om weer weg te kunnen. Misschien zie ik het verkeerd dan heb ik niets gezegd.
 
Zelde gedachtes Erwin :)
 
Erwin hartelijk bedankt voor uw zeer waardevolle info
Inderdaad bij Brouwers had er al iemand die opmerking gemaakt voor het wegrijden of aankomen ,,ok daar ga ik nog aan werken , trouwens als je de olievlek bekijkt zie je duidelijk dat er een wagen komt aangereden aan de druppels te zien en dan is hij aan de pomp gestopt en daar is de motor de rest van zijn olie verloren , is maar om te verduidelijken he
Het volledige tafereel is bijlange nog niet af hoor zeker de openingen links en rechts moeten nog bij gewerkt worden , heb nog veel werk te doen
 
Geweldig makker.Als je de extra tips gebruikt word het zeker top.
Marc S
 
Heren bedankt voor jullie medeleven
maar zoals gezegd er is nog niks af hoor op dit moment zijn er grote veranderingen aan de gang
grt
Marc
 
Even bij moeten lezen hier. Nieuw level van modelbouw gevonden Marc.
Netjes hoor.

Fred
 
ja je zou het zo zeggen he , in ieder geval beleef ik er veel plezier aan
thanks Fred voor uw reactie
 
Marc klasse man.
Met de materialen, je gaat steeds meer papierbouw doen, met de gebruikte toepassingen lijkt het wel
 
Kijk dit is nu het voordeel van op een goed forum te zitten , zonder jullie had ik mijn foutjes vereeuwigd . Nu ben ik vanuit jullie oogpunt gaan kijken en inderdaad een wagen zou in werkelijkheid serieus moeten manoeuvreren om daar weg te geraken
Wel ik ben weer in gang geschoten en heb de draad doorgeknipt en een uitrit gemaakt er is natuurlijk nog veel werk aan met het bijwerken ervan
Nu een heb ik een poortje gemaakt om toch iets meer realiteit aan toe te voegen alles is op de foto's nog maar dry fit
@ Erwin de benzinepomp is ook terug veranderd maar die andere pompjes blijven zoals ze zijn , reden is ik ken dat systeem nog van in mijn tijd dat zijn handpompen die op de schroefdraad passen van zo een olievat van 200 liter maar als men die pompen vast schroefde stonden die soms naar achter gericht en dan kon men geen vloeistof pompen omdat die vaten altijd tegen een muur of zo stonden , en om die reden werden die gewoon een paar toeren ingeschroefd zodanig dat men er alle kanten mee kon draaien en dat is bij deze kleine pompjes ook zo , ze zijn bewust schuin gezet
Hier nog wat voorbeelden
De nieuwe poort ook weer in dik karton gesneden latje voor latje , alsook de scharniertjes elk apart geplooid

attachment.jpg

nieuwe weidepalen gemaakt en gaatjes ingeboord


attachment.jpg


even een dryfit van het totaal

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


Wel hopelijk is het beter
Nu zou ik graag nog een tip om graspollen te maken omdat de vorige maal ik dit geprobeerd heb in een vorig projectje , het volledig afgeschoten werd
Om deze reden vraag ik aan de kenners en de krakken op gebied van dio's hoe ik het moet vervaardigen

groetjes
Marc






lbouwen.be/attachment.php?attachmentid=110516
 
Sorry dat ik nog eens kom binnen te vallen zou ik aan de andere kant nu ook geen poort maken ?
Marc
 
Eerlijk gezegd Marc zie ik niet goed in waarom je daar nu een poort gemaakt hebt.
Is het een openbaar benzinestation of iets privé? Als het privé is, enkel en alleen bestemd voor de garage zelf dan vind ik de poort goed alhoewel het raar aanvoelt, het heeft iets van "deuh, wat is de bedoeling?"

Voor mij persoonlijk zou ik de poort weglaten, de stijl dichtst tegen de autoband kan blijven staan.
De benzinepomp ziet er veel beter uit.
 
Erwin een kleine garage is toch altijd privé en er was een garage bij en die moet toch afgesloten worden heen hetis een vervallengebouw hè ik laat de poort open staan
 
Het is allemaal een keuze he Marc.
De poort is vrij dicht waar de auto moet gaan staan om te tanken en vermits de poort schijnbaar naar binnen zwaait word het moeilijk denk ik.
Ik kan het verkeerd zien natuurlijk en dan heb ik niets geschreven.
Toch een mooi werkje al vind ik de poort zo dicht bij het gebeuren ook niet echt een meerwaarde maar dat is mij gedacht he.
De attributen rond het gebouw vind ik schitterend.
 
BestePascal tot mijn spijt moet ik u mededelen dat het poortje naar buiten open gaat en elke garage moet toch afgesloten worden hè ik heb lang getwijfeld maar heb het toch geavontuurd , eerlijk vind het zelf niet slecht
Pascal er zullen nog ettelijke uurtjes moeten aan gewerkt worden hoor eer het naar mijn goesting is hoor
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan