Hoofdsponsor

1/35 An old Hotrod Garage 1/24 [wip]

Iedereen weet dat ik nog bij Brouwers ook post geen schande he ? Mijn favoriete forum zal ik nooit verlaten en dat is hier het gezellige nestje , maar bij brouwers heeft iemand mij eens gezegd ( geschreven ) waarom steek je geen 4 pinnen uit de grond alsof het is dat er iets gestaan heeft , wel ik vond dat niet slecht en zo gezegd zo gedaan en van het een kwam het ander een oude mast van een reclame bord kwam erbij ( moet nog een vuile wash krijgen )

attachment.jpg

attachment.jpg

deze ken ik nog van toen ik nog werkte het zijn gewoon handpompen die men op de plaats van de afsluitstop plaatste en zo olie of antivries kon oppompen deze staan ook op het voorbeeld drie stuks

attachment.jpg

na een zoektocht op het internet kwam ik betere beelden tegen van die oude grote benzinepomp , na wat gezoek en gerommel in mijn garage heb ik toch zaken gevonden die weeral bruikbaar waren

attachment.jpg

een stukje blisterverpakking als peilglas was snel in elkaar gestoken , nu het maatglas in het midden er nog op

attachment.jpg


even alles voorlopig op elkaar gezet

attachment.jpg

pistool gemaakt en darm aangehangen en ook weer de nodige dryfit gedaan


attachment.jpg
nu nog wat verweren en decal plaatsen maar dat is voor laters
marc
 
Mooie tip, je kan die paal ook elders leggen. Hoeft niet per sé daar in de buurt. Gedemonteerd en weggelegd als het ware...

Verder succes met de pomp
 
Leuk bedacht,je moet er maar opkomen.
Marc S
 
Pachtig.
Je bent goed bezig je fantasie de vrije loop te laten, dit kan enkel resulteren in een prachtig eindresultaat.
 
Goed gevonden Marc, een modelbouwer en recup, altijd een goede oplossing.
 
Het is net of het warme weer me een soort van boost geeft , het gaat traag ( naar mijn gewoontes toch ) maar ik weet niet hoe jullie het vinden , maar voor mijn vaardigheden ben ik zeer tevreden over hetgeen ik maak
Hier even een opstelling van hetgeen al klaar staat

attachment.jpg


attachment.jpg

Gisteren dus weer in mijn blote bast lekker in het zonnetje in de tuin weer begonnen aan een klein miniatuurtje
Eerst had ik mijn roerstokjes aangesproken en deze in smalle reepjes gesneden , maar weer kwam ik tot de vaststelling dat het niet kon te dik , ben dan weer overstapt op mijn dik papier of karton ook weer de achterzijde of onderkant van een bouwdoos
Ik had nog een beschilderd stuk liggen , daarvan reepjes van 2mm gesneden deze werden gebruikt voor de zijkanten van zo een houten kist , dunnere reepjes werden dan weer gebruikt voor de balkjes in de kist
Eens af het geheel verweerd en dit is het resultaat , een flesje Vallejo staat er naast als vergelijk


attachment.jpg

Zo ik ga nog wat verder prutsen
Marc
 
het wordt steeds maar beter en realistischer.
doe maar voort !!
 
Ok Gonsken we doen ons best he ik heb er enorm plezier in
Bedankt
Marc
 
deze onderdelen heb ik ook nog klaargestoomd om de hoop te vergroten

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ben nu bezig Amerikaanse nummerplaten te printen en op zeer dun alu te kleven zodanig dat ze zo echt mogelijk lijken , daar heb ik nog geen foto's van
 
Het stopt hier niet ik vind het echt geweldig zo een oude rommelige garage.Goed bezig.
Marc S
 
als je inspiratie aan de temperatuur te danken is gaan we nog wat te zien krijgen want het word nog heter :)
Je bent prima aan de gang en prachtige resultaten die je laat zien
 
Thanks mannen , ja ik heb er plezier in met het warme weer , 1 reden is waar mijn werkplaats is en dat werkt niet prettig
Marc
 
vond beste vrienden
Vandaag heb ik me gewaagd aan de reclame borden , ik had ze eerst op gewoon printpapier geprint ze waren goed maar niet echt duidelijk omdat de inkt in het papier vloeit en de beelden zo klein ietwat onduidelijker worden , daarom heb ik overgestapt op high gloss photopaper en in pdf geprint een hemel van verschil
De nummerplaten waren nog op het gewone papier

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De andere reclame heb ik dus op fotopapier geprint maar spijtig zat ik buiten en ben vergeten fotokes te trekken alleen van het totaal van mijn favorietjes is deze

attachment.jpg

Daarstraks ben ik begonnen met eerst de gebouwen te kleven op hun plaats en ook het taluke waar de pompen op komen


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


hier was een olielekje gekomen


attachment.jpg


zo dat was het voor nu
grt
Marc
 
Ik kan niks anders zeggen dan het zien van het foto ................ TOOOOOOOOOOOOOOOOOP !!
 
Jou fantasie omzetten in modelobjecten : echt klasse man, kunne van de hoogste plank.
Van jou topics blijf ik genieten !
 
Wow dees had ik niet verwacht , dank u , ik probeer zomaar wat en vergelijk heel veel met de echte afmetingen zoals de dikte van de pannen op het dak deze kwamen in hout te dik over
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan