Hoofdsponsor

1/35 An old Hotrod Garage 1/24 [wip]

Ziet er goed uit Marc.
 
Dank u Pascal , we doen wat we kunnen he
Grt
Marc
 
het ziet er heel goed uit maar heb toch een vraagje. wat is de afstand van de opening tussen de twee shalies ?
 
Ja Gonsken ik heb me een beetje gebaseerd op de foto en heb de onderste rij gewoon als maat de dikte van zo een roerstokje aan gehouden , dus tussen ilk plaatje de dikte van zo een stokje en de andere rijen gewoon op de helft van de vorige gekleefd
Thanks makker voor uw reactie
Marc
 
Ikkan de truc met de azijn en staalwol als je dit nog een dagje laat staan word het nog donkerer maar ziet er al goed uit

Wat goed dat jij dat kan :18::18: Het is kennen Ron:18:


Mooi werk Marc.
 
Dank u mannen , het echte werk moet nog beginnen he de grondplaat en het aankleden van het geheel benzinepompen rommel nog een tweede hotrod of iets in die aard , reclame ( ben ik nu mee bezig )
grt
Marc
 
Wel beste bouwkameraden op het voorbeeld is duidelijk aan de rechtste kant nog een stuk hangar of houten gebouw te zien , nu zou ik graag op dit tafereel 2 voertuigen plaatsen dus heb ik mijn ondergrond moeten groter maken en kan het tweede gebouw er bij
Nu uit ervaring dat ik juist heb ondervonden kan ik niet altijd die befaamde latjes( roerstokjes ) gebruiken omdat deze in verhouding veel te dik zijn , daarom heb ik voor mij met succes iets anders geprobeerd
De verpakking ( dozen ) van Revell zijn uit een iets steviger , dikker karton de onderzijde is meestal blinkend wit wel zo een stuk karton heb ik nu gebruikt om mijn hout imitatie te maken

attachment.jpg


daarop heb ik in sterk verdunde verf in de langs richting met een min of meer (drybrush ) droge borstel het karton beschilderd

attachment.jpg

attachment.jpg

achteraf heb ik dan donkere tinten en ook deze met een redelijk droge borstel aan gebracht

attachment.jpg





dit stuk karton heb ik dan in repen van 4 mm gesneden zodanig dat ik een deel houten latten kreeg
Hiermee ben ik dan gestart om een tweede gevel of voorzijde te maken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

oh ja ik had nog een klein afdakje gemaakt voor boven de poort

attachment.jpg

nu kan ik weer verder met het geheel , er zit nog heel wat in mijne kop om uit te werken en ik hoop dat ik het kan waar maken
grt
Marc
 
Dit ziet er super uit, doe maar rustig verder , ik geniet alvast van je bouwwerkje.
 
Marc,

Dat ziet er zekers niet slecht uit, goed gevonden met dat karton....;)
 
vandaag rustig in het zonnetje verder kunnen doen , er speelde weer van alles door mijn kop
Op het voorbeeld staat er recht een hoge cilinder , denkelijk een oud systeem om reserve lucht op te slaan om banden op te pompen spijtig heb ik geen beelden van hoe ik het gemaakt heb ( ik betrap me er steeds op als het af is dat ik geen beelden gemaakt heb of had ) nu om verder te gaan , waar haal ik in godsnaam zo een cilinder ? Wel heel simpel een lege AAA batterij was juist de maat de reclame eraf gedaan met plamuur de holtes opgevuld en in de grijze verf gezet daarna wat geknutseld om de ontspanner boven op de fles te maken mooi in koper kleur gezet en een witte wijzerplaat geschilderd met een wijzertje , daarna verweerd en roest aangebracht zoals ik het zie op het voorbeeld

attachment.jpg

het wiel heb ik nog gevonden van de hotrod ( restant ) die ik voor oldieman eens gebouwd had , een beetje warm gestookt en plat geduwd een beetje donker grijs erop en wat roest
Daarna wilde ik graag een houten kist van een crate motor ( zo noemen ze dat tegenwoordig ) ben dus weer begonnen met mijn geliefde roerstokjes te snijden

attachment.jpg

een holle balk had ik redelijk snel klaar nu de rest nog

attachment.jpg

even de reële grote tonen naast een potlood

attachment.jpg

een pallet moest ik ook nog hebben om ergens op het dio achter te laten , de afmetingen waren gemakkelijk te vinden op het net
Snel mijn stokjes erbij genomen en op de juiste ( op schaal ) gesneden

attachment.jpg

attachment.jpg


nu de laatste foto van de afgewerkte pallet kon ik niet op het forum krijgen er was een fout in de programmatie geslopen , straks zie je ze wel

Mijn grootste ergernis is wel de grondplaat , ik heb daar totaal geen ervaring mee
Welke kleur hoe de ondergrond enz enz
Ik had al wel een zwart plaatje gekocht in zo een sandwich plaat , wel om te beginnen een blad schuurpapier gezocht en deze mooi op zijn plaats gekleefd daarna in verschillende tinten grijs gebrusht dat zag er redelijk uit als basis om te bewerken , maar mijn plaat was ietsje groter dan het schuurpapier
Daarom heb ik wat geïmproviseerd , een omheing errond gemaakt een daarna met een tube plamuur voor muren een papje gemaakt en ineens kleursel in de plamuur gedaan ( zandkleur ) voorzichtig met een stijve borstel aangebracht tussen de paaltjes , in de nog natte plaaster snel geraspt krijt gestrooid , ook hier weer bruin geel en wit gemengd zodanig dat ik ongeveer op dezelfde kleur kwam


attachment.jpg


nu nog een paar dryfit foto's hoe het zal komen ongeveer

attachment.jpg


attachment.jpg


http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=110325[/img


nu ga ik dodokes doen ben moe
Ik hoop dat jullie het goed vinden anders hoor ik het wel
grt
Marc]
 
attachment.jpg werk deze ook :)

Zier er allemaal goed.
 
Drommels je krijgt het weer voor elkaar!
 
Prachtig bezig Marc , komt helemaal goed :)
 
knap gedaan en goed gevonden met batterij .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan