Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Vw T1 Samba Bus [wip] einddatum 21-7-2018

Jutteke, Adrien en Marc dank voor de complimenten. Jutteke waardeloos voor je als de tape de lak meetrekt, ik hoop het bij deze niet mee te maken.
 
Een update.
Mijn ruimte waar ik moet spuiten, ligt pal op het zuiden. Dat is echt genieten van de zon...
Echter het is nu nog steeds 28 graden in die kamer.

Betekend gewoon, alles is spuit klaar, een methode met op sticks te bevestigen. De laatste 4 dagen zit ik nog iets te schuren te vijlen, hecht en flash punten, net alsof ik bezig ben...Dan gaat de tijd wel verder, een aantal proefjes met de kneedgum, ipv afplak tape of afplak-putty(gum doet het heel goed bij meer als 30)...

Dilemma/vraag... Ik weet niet spuiten in een ruimte boven de 25 graden, En juist loop ik hier al een week tegen aan. Volgende week gaat de temp ook niet dalen, heb ik iets te kiezen ?

Dan kom ik niet verder als....

1
Ga ik het wel doen, dan is het een geheid een sinasappelhuid,
2
Doe ik het niet, van de 4 weken zijn er al 2 voorbij,
 
Laatst bewerkt:
Betekend gewoon, alles is spuit klaar, een methode met op sticks te bevestigen. De laatste 4 dagen zit ik nog iets te schuren te vijlen, hecht en flash punten, net alsof ik bezig ben...Dan gaat de tijd wel verder, een aantal proefjes met de kneedgum, (doet het heel goed bij meer als 30)...

Die alinea snap ik niet.

Dilemma/vraag... Ik weet niet gaan spuiten in een ruimte boven de 25 graden, loop ik hier al een week tegen aan. heb ik iets te kiezen ?

Wat is het probleem met spuiten boven de 25 graden?

Dan kom ik niet verder als....

1
Ga ik het wel doen, dan is het een geheid een sinasappelhuid,
2
Doe ik het niet, van de 4 weken zijn er al 2 voorbij,

Ik heb nog nooit gehoord van dat effect i.c.m. temperatuur.

In het algemeen: ik zou zeker niet een model verpesten zuiver omdat je bezig bent met een groepsbouw, dat is dan overmacht.

Wat ik zou doen als ik jou was is een proefstukje prepareren, dat in de primer zetten, er een paar laagjes lak overheen spuiten en kijken hoe het bevalt. Gaat het goed dan doe je zo door met de Volkswagen; zo niet, dan ga je op een minder tropisch tijdstip verder.
 
Als ik je eerste alinea dien te lezen als een vraag hoe je zonder kneedgum onderdeeltjes op prikkers krijg, verwijs ik je naar deze post.
 
Beste Aris uw verf zal wat sneller drogen , ik zelf spuit in alle omstandigheden , ik trek me van er niks van aan koud warm dat speelt zo geen rol , in een spuitcabine is het ook altijd boven of rond de 25°
Waar je nu wel moet op letten is de vochtigheid tijdens het droog proces , want bij een vochtige omgeving kan uw verf mat opdrogen
Aris we weten natuurlijk niet met welke verf u gaat spuiten ? Maar als uw verf te snel droog is dat kan geen kwaad zeker uw eerste mistlagen natuurlijk komt dan uw natte of laatste laag niet in gedrang maar vraagt een andere techniek van nog vetter of meer verf wat natuurlijk gevaarlijk is voor lopers
s' morgens vroeg spuiten he dan is het koelste van de dag
Suc6
Marc
 
Als ik je eerste alinea dien te lezen als een vraag hoe je zonder kneedgum onderdeeltjes op prikkers krijg, verwijs ik je naar deze post.

Staat er iets onduidelijk, op de prikkers doe ik met Pritt, die bedekt ook de hechtpunten, scheelt weer schuren en breekt makkelijk los. Ik heb de kneedgum als oefening de wagen mee ingepakt en in de volle zon laten staan om te kijken, of het in de volle zon zou gaan druipen zoals silly putty en de smalle streepjes gaat bedekken. Spuiten word gewoon ergens in de middag als de zon van de ramen af is, maar dan brand hij nog wel op het semi platte dak.
Bij het spuiten gebruik ik alclad pimer en valejo verf. Morgen dan een proefstuk gaan maken.
 
Moet volgens mijlukken hoor , let wel , je zal het wel weten he , zet nooit een ventilator in werking in de richting van je werk het blaast alleen maar stof in uw richting
Marc
 
haha ik heb ook 2 honden en 2 katten lopen, dan ga ik de los lopende haren ook nog op laten dwarrelen. Het is nu al lastig genoeg om die te vermijden, laat staan met een ventilator erbij. Als ik spuit dan wacht ik altijd dat het niet meer plakt,voordat de afzuiging uitgaat en ik hett beet kan pakken om in een afgesloten kast te laten in drogen. En zelfs dan moet ik soms een paneel overnieuw doen.
 
Beste Aris wat ook helpt , maar ik weet natuurlijk niet waar jij je verf spuit , dat is op voorhand natte dweilen leggen om het stof tegen te houden
Marc
 
Gedaan natte lappen op de grond of net voor het spuiten de vloer dweilen, maar er komt altijd wel een hond snuffelen, een kat zich ermee bemoeien. De ruimte is niet afsluitbaar, en ik breng stof en vooral haren mee op mijn kleding. Dat is het risico met huisdieren in huis. Ik vind het veel erger als het niet katproof staat en van de tafel valt of uit de spuitcabine
 
Een update, met nog minder als een week te gaan.

De motor en uitlaat

attachment.jpg

attachment.jpg

Van onderen, alles volgens voor geschreven kleuren, het hoogglans zwart en zijdeglans zwart en mat zwart, gaat op voor alle volgende foto's
Wel volgens voorschrijft de onderkant in grijs.

attachment.jpg

Motor in motor ruimte. deze in de kleur in de kleur zoals de buitenkant word, volgens schema dus G
ook zijn de stoelen en banken geplaatst

attachment.jpg

En als bus, let op het hoogglans wit, het satin wit en mat wit

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap, de zijkanten monteren, de binnenkant is is kleur. Zo ook de motorflap


attachment.jpg


Alle andere binnen delen zijn ook in de voorgeschreven kleur, denk aan portieren en zijdeuren.
Behalve 1 deel wat achter de voorbank komt, deze ligt in bad. Dat ging helemaal mis, met accenten toevoegen

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al mooi uit maar vergeet niet om uitlaat wat uit te boren; nu is het een dichte buis ;)
 
Ik sluit me wat de uitlaat betreft aan bij Juteke. Gaat ineens snel mer deze bouw en dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit. Mooi werk hoor.
 
Jutteke en Roy, dank voor de complimenten, de uitlaat heb ik vanmiddag uitgeboord.

Verder is de hele carrosserie in elkaar gemonteerd, de deuren moeten er nog in. De binnen kant staat in de blanke lak. De ruiten ben ik nu in de tape aan het zetten en er in aan het kleven. De scharnieren van de motorklep zijn al afgebroken. Dit word herstellen met een metalen staafje. Maar wat een berg ruiten om af te plakken, gigantisch tijdrovend
 
benieuwd naar het eindresultaat.
 
Pascal en Frank voor de complimenten.

Ondertussen heb ik alle ruiten afgeplakt, eerst in de deuren en daarna de deuren geplaatst. Het motorluikje gerepareerd en ook weer geplaatst. Hij is nu gereed om de eerste witte spuitlaag te krijgen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er proper uit Aris.
Vraagje: kan het zijn dat er foutjes zitten op de 4 hoeken van de dakrand of zijn dat een soort afloopgootjes? Kan die niet terugvinden op de boxart van de kit.
 
Dank je wel Erwin voor het compliment.
De hoeken, met de doos in handen is het flauw te zien. Ik ben gaan zoeken, er zijn kits gebouwd die de afloop gootjes niet (lijken te)hebben. Dus bij de echte wezen kijken en alle T1 's hebben die gootjes. Ofschoon ze niet altijd nar voren komen op de foto. Ter info nog een foto bijgevoegd, welke ik gebruikt heb als referentie

attachment.jpg
 
Inderdaad dat zijn afloopgootjes
Ben zeer nieuwsgierig naar het vervolg
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan