Hoofdsponsor

1/32 Ford coupe 34 [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste bouwers en forumleden zaterdag 16 juni ben ik gestart met een klein kitje van de Firma Lindberg om terug in gang te geraken na een kleine maand te hebben stil gelegen probeer ik me terug op de rails te zetten om te bouwen , zoals ze in de garagewereld al eens durven zeggen " mijn riempje ( v-snaar ) lag er af " zoveel als gezegd ik heb geen goesting
Maar met onze leden dag in het vooruit zicht kwam de swoeng er weer terug in , ondertussen is deze mooie dag ook weeral voorbij en ben ik stilletjes aan terug aan het bouwen geraakt
Het gaat hier nu over een Ford uit de jaren 1934 een coupe , ik had dat kitje eens op een beurs gekocht voor een zacht prijsje , veel moet er niet aan gebeuren het bestaat maar uit een paar onderdeeltjes
Maar coachke zou Coachke niet zijn als er niks aan veranderd zou worden en inderdaad het word een hotrod
Degene die dit niet moesten kennen wel het is een rage die kort na de tweede wereldoorlog is ontstaan door de mensen die terug van het front kwamen en toen niet veel geld hadden en toch wilde racen , en zo begonnen die gasten oude auto's om te bouwen
In eerste instantie werd de motor aangepakt ofwel vervangen door een zwaardere motor wat later uitgroeide tot een zeer zwaar opgefokte V8 tot wel 1000pk
Nu van het ene kwam het andere , want er werden in die tijd alleen stukken op gemonteerd van andere wagens of zelfs van vrachtwagens maar de wegligging trok op niks van die oude wagentjes en er kwamen andere banden op en ze werden ook met de jaren breder en breder
Er werden na verloop van tijd serieuze wedstrijden gehouden de zogenaamde dragraces want niet meer was dan een recht stuk baan van 400 meter lang en daar werd dan om ter snelste op geraced
Weer enkele jaren later splitste de hotrod wereld in een nieuwe tak met name de echte dragsters dat waren speciaal daarvoor gebouwde eenzitters op een licht buizenframe met speciale motoren die op methanol of vliegtuigbenzine reden en die haalden op die 400 meter vanuit stilstaande start snelheden tot 200 km per uur , nu heden ten dage gaan deze monsters nog sneller er zijn bolides bij die een parachute moeten gebruiken om het afremmen te vergemakkelijken
Nu onze coupe 34

De boxart is een klein doosje met een redelijk mooie tekening op

attachment.jpg

de inhoud meer is er niet bij

attachment.jpg


Even een dryfit

attachment.jpg

attachment.jpg


Het kleurke wel ik wil het sober houden maar toch mooi in een hotrod stijl , daarom een Two tone versie

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Nu heb ik nog zo eentje een recenter jaartype en als alles meezit ga ik proberen er een mooi ondergrondje bij te maken geen echt diorama meer een vignette , maar das voor later
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciaal model weer Marc maar strak gespoten weeral amai.
 
Thanks Pascal, het is voor mij toch heel eenvoudig om het zo mooi te krijgen , daar ik lees dat sommige mensen het enorm moeilijk mee hebben , en dan bedoel ik u niet alleen
Dan moet je nog weten dat ik in een stoffige garage spuit en me van temperaturen of vochtigheid niks aantrek
Marc
 
Mooie kleurstelling wat hem echt apart maakt.Ben benieuwd naar het einde.
Marc S
 
Leuke kleurstelling zo..

En waar spuit je mee? Bepaald merk spuitbus?
 
Ziet er een leuk model uit Marc en je zal jezelf weer volledig kunnen laten gaan.
Interessante kleur keuze, had ergens verwacht dat je een 2-tone groen zou genomen hebben maar deze zal ook best uitkomen. Zie er al beige lederen zetels in staan (tip?).
Mooi gespoten trouwens.
 
Wel beste Jim ik ga dat eens uitleggen se
Ik neem van Vallejo wat bruine verf in potje en doe daar 1 of 2 druppels aluminium kleur in goed roeren en je hebt uw kleurke , nu mag je nooit met zwart verdonkeren omdat ge dan naar grijs gaat , of wit want dan veranderd ook de kleur
Wil je je kleur verdonkeren neem je best het donkerste bruin om dat daar bij te voegen en zo kan je de kleur verdonkeren en kan je ook kleuren maken die je zelf wil
1 ding schrijf de druppels van iedere kleur waar je mee werkt zo kom je nooit voor verrassingen te staan van te weinig verf
Let wel deze Vallejo slaat mat uit maar dat is niks eens ze droog is neem ik een spuitbus hoogglans vernis en ik spuit daar een eerste dunne laag op tot ze goed droog is en begin dan uw vernis lagen op te bouwen tot ge een mooie blinkende glans hebt
Ik gebruik altijd het huismerk van Brico " Sencys " maar ik merk dat ze die precies aan het afbouwen zijn want veel ie er niet meer van te vinden
Nu Jim hoop ik u goed heb kunnen helpen als er nog vragen zijn stel ze gerust , we zijn er voor om te helpen

Nu heb ik ook een vraagje voor u , denk eraan het is niet verplicht , als je zelf wil stuur dan in een P.B. een pasfoto van u zelf dan zet ik u in de lijst van het gezicht van de modelbouwer , altijd interessant dat iedereen , iedereen herkent of weet met wie men chat ook handig op een beurs als je elkaar tegenkomt
En eerlijkheid is bij mij de boodschap zodra de foto op ons forum verdwijnt ze van mijn computer om zeker geen problemen te krijgen
Dus Jim ik hoor u wel zonder enige verplichting hoor
Grt
Marc
 
Hallo Marc,

Dank je voor de geweldige uitleg. :)
Gezien de kleur had ik het vermoeden dat je met bepaalde merken spuitbus werkte. Maar gewoon et Vallejo en de airbrush dus.
Ik begin meer en meer spijt te krijgen dat ik kijn airbrush een aantal jaren geleden heb verkocht. :(

Wat betreft de foto, ( al is hij niet gelijkend :) :) ) die laat ik graag zoals hij is. Dank voor het aanbod.
 
geen probleem als ge u moest bedenken gewoon een pb naar mij
terug een ab kopen he
 
Leuk karretje zelf vimd ik de kleuren niet zo maar dat is een kwestie van smaak gelukkig maar misstaat hem zeker niet.
 
Heel leuk wagentje, veel succes met het ondergrondje
 
Bedankt alle om jullie reacties
Nu even nog 3 fotokes heb gisteren niet heel veel gedaan , de bandjes gemaakt de wieltjes gedryfit , het interieurke geschilderd , achterlichtjes geplaatst


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


straks nog wat verder prutsen zoals twee uitlaatjes de motorkap plaatsen enz
Grt
Marc
 
Staan hem goed die wielen.
 
Zoals Erwin zegt zou een beige interieur niet misstaan.
Marc S
 
Het gaat wel in die richting namelijk lederbruin met donkere vloer
Dank u voor het meedenken
Marc
 
Ik zie dat Coachke’s autofabriek weer op volle toeren draait , goed gedaan hoor Marc dat wordt weer een toppertje, hier gaat het wat minder, het huis wordt verbouwd en voor modelbouw is er nu geen tijd of plaats. Maar zoals Arnold Swarzenegger het ooit zei : I ll be back ! 😄

Grts Anthony.
 
Het is te hopen want autobouwers zijn er niet op overschot
dank u voor uw reactie , komt dik in orde
 
Miserie troef mannen
Het wil maar niet lukken eerst verfschade ( geen verf op overschot meer ) , dan wil de motorkap niet passen , na wat wringen breekt deze in het midden terug los met wederom verfschade proberen te lijmen gevolg motorkap vol lijmvlekken ( om gek van te worden )
Daarna de koplampen niet mooi uitgelijnd te krijgen WOEHAAA ik had bijna mijne voet erop gezet
Heb nu het lichte gedeelte terug uiteen geprutst en ga proberen hem opnieuw te doen nieuwe kleur maken
Tot laters
Wish me luck
 
Ik zou nu wel tegen het zere been schoppen maar de miserie heb je toch aan je zelf te danken.

Als ik naar het kitje kijk heeft deze geen motor de body bestaat uit de twee helften , een boven en onder gedeelte. Dus waarom niet eerst alles op elkaar verlijmen (incl. motorkap) zodat je een compleet gedeelte heb op die manier had je de motorkap passend kunnen maken zonder schade aan te richten. Als alles goed in elkaar steekt dan pas gaan denken aan spuiten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan