Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw M2 bradley 1/35 [DONE] einddatum 15-7-2018

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Eindelijk kan ik ook starten met mijn inbreng en ik post eerst en vooral de boxart en de spreu's.

attachment.jpg
Ik vind het alvast een mooi voertuig.
attachment.jpg
Er zitten twee tubetjes bij,elk verklarend lijm te zijn en wellicht dienst doend voor het gaas dat ik er bij heb.
attachment.jpg
nier erg veel maar voldoende wat de tijdspanne betreft.
attachment.jpg
Daar ik nu een smartphone heb nam ik de gelegenheid er dan ook deze foto's mee te maken.
Best tevreden van de beeldkwaliteit. Ok en nu bouwen maar. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel veel succes met deze
 
Succes met de bouw van de tank.
 
Hoi Patje lang geleden , tof dat je weer iets knap brengt
Suc6 makker
Marc
 
Succes Patje , blij je terug aan het werk te zien ;)
 
He Patje, leuk dat je weer eens het penseel en de lijm ter hand neemt, ik hoop dat de groepsbouw een gunstige motiverende en stimulerende werking heeft.

Ik heb het project als 37e toegevoegd aan de startlijst.
 
Bedankt allen,ja heb daar eindelijk tijd voor gevonden.Het was een erg druk jaar al en echt geen tijd om ook maar iets te doen met de hobby.
 
Goede avond,ik ben bezig geweest deze week elke dag na het werk en heb volgende resultaten als afbeeldingen.
attachment.jpg
De loopwielen voor de rupsbanden zijn al klaar.
attachment.jpg
De nylon ringen liggen klaar om de beide helften van de loopwielen aan elkaar te zetten en daar dan de ringen in te brengen zodat de tracks beweegbaar blijven :)
attachment.jpg
Het luik dat achteraan zit is klaar en gereed voor plaatsing.
attachment.jpg
De kleine geleidende wieltjes zitten er ook al op,en het kadertje dat de neerwaarts vallende poort zoals ik dat noem in komt te zitten.
attachment.jpg

attachment.jpg
Zo dat is een feit :) nu verder gaan opbouwen.
attachment.jpg
één van de spatbordjes al in dry fit,de kit is een droom om te bouwen,alles past nagenoeg perfect.
attachment.jpg
De details zijn schitterend en goed verdeeld over de gehele kit.
attachment.jpg
Enkele toevoegingen aan het interieur al,je zult je afvragen gaat dit lukken om te schilderen.
Ja dat zal best goed lukken zelfs.
attachment.jpg

attachment.jpg
De tubes voor het uitlaatsysteem liggen klaar.
attachment.jpg
Helaas is er geen motor bij,maar ik klaag niet want ik bouw graag militaire modellen,wat ik eerder al verklaarde bij de bouw van de Famo ;)
Vandaag weer wat gedaan en de foto's komen morgen er bij :),ik tracht enkele delen al op te bouwen zodat ik niet elk deeltje apart moet gaan schilderen.
Het model zit zodanig in elkaar dat je het kan openen om het interieur te tonen eenmaal af gebouwd dus dat is weer mooi meegenomen.
Maar goed ik ga nu weer wat verder aan het werk en zie jullie morgen weer .
 
Goede namiddag,hier weer terug om wat beeldmateriaal te komen posten,Zoals ik zei vandaag post ik wat ik gisteren nog deed.
attachment.jpg
De turet is zo goed als helemaal klaar,heb die even op de hull gezet en draait netjes zonder haperen.
attachment.jpg
Persoonlijk vind ik deze erg mooi qua vormgeving en outfitting.
attachment.jpg
Hier eens open gezet,de afsluitingen of deksels werken vlot en passen mooi.
attachment.jpg
Dit gaat leuk worden om te verven,uiteraard is dit nog niet af.
attachment.jpg
Hier het bovendeel van de tank met alles erop,of toch zo goed als....
attachment.jpg
Ook hier werkt alles mooi wat beweegbaar is,dus dat word opnieuw fun om te verven.
attachment.jpg
Even open gezet ook hier,het is een heel mooi voertuig en ben blij deze te kunnen bouwen al is het out of the box.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ondertussen is er bestelling binnen gekomen,enfin een pakje dat ik bestelde lol,dus dat is dan voor een heel andere topic :p
attachment.jpg

attachment.jpg
Zoals je kan zien mooie details toch wel.
attachment.jpg
Als voorlopige afsluiter de turet even op de hull geplaatst,dat beloofd goed te komen ;)
Tot weldra weer :)
 
Je doet goed je best Patje, en het voorlopige resultaat is ernaar.

Ik vind het ook erg prettig dat je er, net als Fred, een heel bouwverslag van maakt ondanks de beperkte tijd.
 
ferme update zo, wordt heel mooi
 
Goede vroege namiddag,een update van dit model is een feit dus hier ga ik dan met beeldmateriaal ;)
attachment.jpg
Inderdaad deze foto's zijn normale grote terug daar ik ze met de canon heb gemaakt terug.
Alles wat u hier zult zien is met de hand geverfd.
attachment.jpg
uiteraard is een lichte tweede laag nodig,gelukkig heel strak kunnen aanbrengen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ja er is nog wat werk nodig aan de binnenzijde maar dat gaat snel opgelost worden.
attachment.jpg
In het midden komt een soort toren half open ,daar ben ik momenteel mee bezig.
Ook de loopwielen krijgen hun verflaag vandaag en worden geplaatst.
attachment.jpg

attachment.jpg
De bovenzijde van de tank,het vierkantje dat je ziet is een deksel voor de bemanning,(een van de2 op de hull zelf).
Je ziet het tweede luik ook maar dat is veel kleiner en kan slechts 1 man plaats bieden.
attachment.jpg
Het schilderwerk is leuk om doen en de verf droogt heel snel uit,wat een voordeel is want je kan na een uur als het ware de tweede
laag erop gaan zetten,Toch deed ik dat niet en liet alles enkele dagen uitdrogen voor ik foto's nam.
attachment.jpg
De spatborden en de buis rondom de tank komen ook in mat zwart zoals beschreven in de bouwplannen.
attachment.jpg
Dit gedeelte zit vooraan de tank en is een soort grill filter wellicht.
attachment.jpg
Uiteraard verfde ik de onderzijde niet daar het onderdeel vast komt te zitten op de hull.
De roostertjes zijn van zwart gaas die erin bijgesloten zat,dat werd vast gezet met gel vormige sneldroog lijm.

Ik dank jullie voor de interesse,en ja Roy waarom niet he ;) :) .Tenslotte is het best een hoogwaardig model die veel details heeft en een goed merk is wat mij
betreft haha :) Als slot wil ik nog zeggen dat ik wellicht voor de uiterste datum klaar zal zijn als er niks in de weg komt natuurlijk.
Zo nu even iets anders posten,tot later weer.
 
Je neemt de back to basic-gedachte heel serieus Patje, interessante keuze om alles met het penseel te beschilderen. Voorlopig zie ik geen verschil met airbrushwerk, goed bezig.
 
Mooi en interessant om te volgen .
 
Ik doelde op je keuze om het penseel te gebruiken in plaats van de airbrush; dat is echt back to basic zoals het vroeger was, waarvoor dus mijn complimenten.
 
@ Roy:had ik ook zo begrepen beste man ;)
Vandaag een snelle update want ik ga zo meteen aan de slag om de tank verder af te werken.
attachment.jpg
Stoeltjes en wacht toren zitten op hun plaats.
attachment.jpg
U ziet inderdaad een soort rose vlek op het witte toestelletje die ik helaas pas ontdekte tijdens de shoot.
Het word zo meteen hersteld.
attachment.jpg
Een beetje een eentonig interieur maar zo hoort het nu als je de plannen volgt bij dit model.
Later als het model in dit topic is afgewerkt kan ik het gaan verweren en dat in een ander topic dan gaan doen.
De turret staat in de wacht om af gewerkt te worden en te plaatsen.U ziet wellicht dit week-end nog updates ervan ;)
Tot later weer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan