Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw M2 bradley 1/35 [DONE] einddatum 15-7-2018

Vraagje , Patje is dat in het echt ook zo wit ? Want ik heb als eerste job op de Henschel gewerkt en daar werden de M113 en de HS 30 volledig uit elkaar gedaan en terug gespoten en daar was de binnenkant in een crème kleur , ik ken er niks van daarom mijn vraagje , verder prima werk hoor
Marc
 
Ja blijkbaar wel Marc,nu ja we gaan dat wel veranderen he eens het topic is afgesloten.
 
@ Roy:had ik ook zo begrepen beste man ;)
Later als het model in dit topic is afgewerkt kan ik het gaan verweren en dat in een ander topic dan gaan doen.
De turret staat in de wacht om af gewerkt te worden en te plaatsen.U ziet wellicht dit week-end nog updates ervan ;)
Tot later weer.
Ja blijkbaar wel Marc,nu ja we gaan dat wel veranderen he eens het topic is afgesloten.

Sorry en vergeef me bij voorbaat, je doet mee aan een challenge, Back to Basic, waar iedereen recht uit de doos bouwt en de kleuren volgt. En als het topic is afgesloten ga je aan de gang met verweren en dingen doen.

Voor mij komt het over je heb mee gedaan en nu ga je bewijzen, dat je verweren kan.

Ik heb mee gedaan met diverse modellen en zo gelaten, en niet later vertellen, nu ga ik verweren.
Het is Roy zijn challence, maar ik ga toch veranderen op het moment dat ik niet meer mee doe, of buiten de regels. Om even te bewijzen dat ik toch ongestraft de regels overtreed.

Zoiets had ik al in de strijd gegooid voordat ik mee deed.

Dan mag je echt trots zijn, je maakt er nog iets van, ik trek de conclusie, bouwen zoals je Eerste kit, of bouwen geeft je geen plezier, juist omdat je die ervaring niet wil, maar ga niet Pochen dat je toch ga verbeteren, dat stadium heeft iedere bouwer gehad die wel Eerlijk mee deed
 
Laatst bewerkt:
Wat Aris wil zeggen is dat dat eigenlijk niet de bedoeling was bij deze groepsbouw; de deelnemers zouden de modellen laten zoals ze in de basis zijn afgewerkt.
 
@ Aris: Ik begrijp uw repliek ten zeerste beste man,maar ik laat me niet vertellen dat ik zit te pochen.
Vind u mij oneerlijk vertel me dat in een prive en niet hier.Het is inderdaad Roy zijn thema en ik zal het gewoon respecteren zoals het hoort,en vergeef me om offtopic te gaan Roy en Aris en Moderatoren.Ik hoef niet te pochen want ik ben een leek
Goede nacht verder.En fijne nacht ieder.
 
Toch proper werk waar ik naar opkijk hoor, knap bezig en ben benieuwd naar vervolg.
 
Ik ken je goed genoeg om te weten dat het voor jou zeker geen kwestie zou zijn van pochen Patje. Aris en jij hebben nooit gechat of met elkaar gesproken en hij trok mijns inziens wat te snelle conclusies. Internet is altijd een wat lastig communicatiemiddel omdat je elkaar niet ziet.

Overigens blij om te lezen dat je het model toch niet gaat verweren; ter compensatie daarvan, kijk ik met veel interesse uit naar je WO I-deelname.
 
Goede namiddag allen,een kleine update weer ,toch zal ik eerder weer moeten afbreken als het ware om fouten te corrigeren.
attachment.jpg
De zwarte rand die rondom de tank loopt is een in het echt rubberen slang denk ik en ik zal de fenders of zijpanelen moeten losmaken
om het weer recht te zetten daar ik ondoordacht te werk ging,hoewel ik tape plaatste het is niet goed.
attachment.jpg
U ziet het het is niet wat het moet zijn.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het is extra werk maar dat lukt wel en zal goed worden opgelost.
attachment.jpg
Het is niet mooi dus dit moet worden verholpen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Gelukkig beschik ik over een olifanten geduld dus ik ga snel aan het werk en post dan de resultaten.
Het is niet omdat het basic is dat het niet goed moet zijn uiteraard.Tot later weer.
 
@Patje offtopic, eerst deze, het woord pochen, wist ik niet welk een gevoel dit geeft bij u., anders dan de intentie waarmee ik het schreef. Ik heb heel veel bewondering voor uw werken en de beschrijvingen. Bij deze mijn verontschuldigingen.

Ontopic Hele mooie bouw en heel veel succes met het herstellen van de zwarte rand
 
Inclusief vandaag heb je nog 6 dagen om deze binnen de groepsbouwperiode af te werken... succes met de afronding!
 
Ik heb wat foto`s van het echte spul bekeken en eerlijk gezegd kon ik geen rubberrand terug vinden. Maar zie er allemaal netjes uit zover.
 
Goede avond,nog even wat posten,en morgen nog meer foto's want de licht inval is niet goed genoeg meer om duidelijke en goede foto's te nemen.
@ Ron: interessant om te vernemen dat het geen rubber is,dank je voor de tip.
De fenders zijn zonder kleer scheuren kunnen verwijderd worden en werden deze avond nog netjes geschuurd en herplaatst na deze eerst te hebben geretoucheerd met de body color. De afgewerkte en terug geplaatste delen zien jullie morgen.Vanavond deed ik de wielen al in de verf en morgen worden de rupsen geverfd.
Om alles klaar te hebben verwacht ik nog voor zondag rond te zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

Jullie zien het he,het was dus een goed idee de fenders eraf te nemen.
attachment.jpg
Op de afschuining zat er zwarte verf en die hoort er niet te zitten,dat werd vandaag allemaal opgelost.
attachment.jpg
Het wit dat jullie zien was van toen ik het interieur deed en wat te onachtzaam werd,wat me eigenlijk wel verwonderd want dat is iets wat ik anders nooit doe.
De beide fenders werden langs de binnenzijde ook netjes geverfd vandaag,de wapens werden aangebracht en er werden wat kleine onderdelen geverfd.
Eenmaal alles klaar plaats ik dan de rupsbanden en dan is deze helemaal afgewerkt.
Zo ik zou zeggen tot morgen dan weer.
Even dit nog;
@ Aris:Beste man er is niks gebeurd dus we vergeten gewoon het gezegde he ;
 
Goede avond,eerst en vooral,was het gisteren niet mogelijk te posten.Mijn oudste dochter is gisteren opgenomen in het zieken huis met
gezichts verlamming dus dat hebben we ook weer mee te maken.Vandaag werd me gemeld dat het niet blijvend is en ze volledig zal herstellen.

Nu verder met het topic.
attachment.jpg attachment.jpg
Alles terug op zijn plaats en hersteld.Oogt ook veel mooier he.
attachment.jpg

attachment.jpg
Over de gehele lengte alles netjes hersteld.
attachment.jpg
Aan beide zijden dus,ik hoef enkel nog twee machine geweren te plaatsen aan de andere zijde en dan kan ik
de loopwielen gaan verven.
attachment.jpg
Even van de voorzijde,voor mij ziet het er goed uit.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
De boven bouw is af,nu de rest nog ; Ok ik zou zeggen tot snel dan weer.
 
Heel veel beterschap voor je dochter, de vooruit zichten zijn geruststellend en hoopgevend zo te lezen.

Mooie herstel werkzaamheden.
 
Wow Patje dat is even schrikken , wens ze in iedere geval een spoedige genezing ik hoop het allerbeste voor haar
Ook hier zeer mooie herstelwerken , ziet er stukken beter uit
Marc
 
Goede middag aan allen.
@iedereen,het gaat goed met de dochter ,er is geen gevaar blijkt nu.heel klein gezwelletje oppervlakkig op de hersenen en niet erin,corticoïdes en moet verdwijnen.
Terug ontopic liefst ; De stand voor vandaag met de bouw is als volgt.
attachment.jpg
Nog wat kleine retouche's en deze turet is af.
attachment.jpg

attachment.jpg
Naar mijn bescheiden mening niet al te slecht om alles manueel te hebben geverfd.
attachment.jpg
Rest mij enkel de tracks te verven en te plaatsen,en dit beestje is af.
attachment.jpg
Ook hier foutje hersteld ;)
attachment.jpg
Alle nodige delen geverfd en afgewerkt.
attachment.jpg

attachment.jpg
Zo dat is het voor deze middag,ik gewoon verder weer en zie jullie later weer.
 
Indrukwekkende tank wordt dit. Ook deze loopt blijkbaar net de fabrieksband af, misstaat 'm zeker niet.
 
Goede avond,het is zover de tank is af!!
@Roy:bedankt man en ja dat is net wat het is.Pas uit de fabriek als het ware ;

Dus bij deze de eind foto's en het topic is klaar.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat zijn mijn bevindingen bij deze kit:
1:schitterende passing en mooie details.
2:niet erg duidelijk bouwschema maar het ging best goed.
3:decals waren zeer slecht van kwaliteit en moeilijk los te weken.
3:vrijwel geen flash in deze kit dus erg weinig vijl en schuurwerk gehad.
Belangrijkste punt: een leuk topic op korte tijdspanne waarvoor dank aan Roy.

Dit model is voor mij afgewerkt.Dank aan elk om te volgen.
 
Mooi model geworden Patje. Apart dat de decals van zulke slechte kwaliteit waren, dat zou ik toch niet verwachten van Academy hoewel ik nooit iets van dat merk onder handen heb gehad.

Leuk om te lezen dat deze bouw je plezier heeft gedaan; ik merk hetzelfde momenteel in de Gaz-bouw. Het is inderdaad leuk om zonder vertraging en zonder 'schuldgevoel' iets af te kunnen werken.

Hopelijk heeft dit voor jou de lol in de modelbouw weer wat teruggebracht en zien we binnenkort een nieuw model van jouw hand verschijnen.

Ik heb je model als zesentwintigste afgerond project in de Hall of Fame geplaatst.
 
Patje, heel mooi geworden en heel scherp laat je zien hoe mooi deze tank is. Ik denk als gebruiker en je moet dagen en weken zo doorbrengen,
Lets go to the front
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan