Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Panhard AML-90 [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27

Discussie: Panhard AML-90 [wip]

Standaard

mijn eerste keer chippen:

ik wil het redelijk beperkt houden op deze... het is de bedoeling om een actief, onderhouden exemplaar weer te geven, maar geen roestemmer...

Ik heb ook een poging gedaan op de zijkanten om krassen na te bootsen, maar daar ga ik nog moeten op oefenen om de lijntjes fijn genoeg te krijgen.

Hopelijk binnenkort meer

Standaard

Nette chipping niks mis mee.

Standaard

Altijd een koddig karretje gevonden die AML-90, was dit niet de voorloper van de ERC-90? Mooie chipping.

Grtz Bart.

Standaard

Chipping is zeer overtuigend

Om krassen te maken durf ik wel eens een cocktail prikker gebruiken met een beetje verf aan.
    Hier kan je fijn mee werken zonder het risico dat de haren plots breder uitwaaieren...

Standaard

Mooi in ieder geval.
    Pascal

Standaard

Mooi werk zo
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

bedankt allemaal,

beetje verder kunnen doen aan deze:

uitlaat:

ingelijnd met van Dijke brown:

Wielen: bouten in rood geschilderd, en ingelijnd:

Toren met stip-methode:

resultaat zag er goed uit, dus over naar de romp:

en daar allemaal vlekken van de olieverf die in de verf blijven, nogthans alles op dezelfde manier beschermd...
    Iemand een idee wat er gebeurd is, hoe dit te vermijden is en hoe dit op te lossen?

Basis is Tamiya-verf gemengd met clear, daarover nog een aantal lagen clear, heeft een week gedroogd, en dan stippen gezet met olieverf. Misschien iets te lang gewacht tussen het aanbrengen en openwrijven ervan?
    Laatst gewijzigd door Silenoz; 11-01-19 om 14:27

Standaard

Heb je het open gewreven met een licht white spirit bevochtigde borstel?

Gzrt Bart.

Standaard

ja, maar na het openwrijven en drogen bleven deze plaatsen zichtbaar...

Standaard

Dan denk ik dat de olie van de verf heeft gereageerd met je vernislaagje, of er is net niet genoeg vernis waardoor de verf reageert met de onderste laag.
    Heb je de olieverf op een kartonnetje gedaan om de olie te onttrekken aan de pigmenten?

Grtz Bart.

Standaard

neen, dat heb ik niet gedaan met die olie, nog nooit last van gehad eigenlijk...

Standaard

Ik deed dat normaal ook niet, ik heb het met de M3 Lee wel een keertje gedaan en moet zeggen werkt wel een stuk minder vettig.
    Misschien kan je de zones opnieuw de basiskleur geven, opnieuw vernis laagje geven en nog eens proberen.

Gzrt Bart.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten