Hoofdsponsor

Anders / onbekend Sleepboot,, Pieter,,[wip]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.796
Sleepboot,, Pieter,

Hoi ik ga deze sleepboot bouwen; Pieter.

Beschrijving Pieter;

Sleepboot ,,Pieter,,
De in 1968 bij de rijkswerf te Den Helder, gebouwde kustsleepboot Pieter heeft tot 1992 een rustig leventje gehad als de haven- en kustsleepboot ,, Wielingen ,, van de Nederlandse Marine te Den Helder. Na te zijn door Rederij Waterberg uit Workum ( die later ook haar hoofdkantoor vestigde in Den Helder ) werd haar vaargebied uitgebreid tot ,, deep sea,,. Sindsdien vaart zij het water dun, meestal in de Europese kustwateren zoals Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Scandinavische landen, maar soms ook hele lange sleepreizen. Archangel, Gabon of de Zwarte zee, niets is te gek vor deze kleine Nederlandse sleepboot. De thuishaven is nog steeds Den Helder waar ze ook als bergingssleepboot wordt ingezet. Zo vaart de Pieter als een echo uit de rijke historie van de Nederlandse zeesleepvaart.

Technische gegevens;
Bouwnummer / 84,Rijkswerf ,,Willemsoord,, Den Helder, 1968.
Afmetingen; 27.00 x 7.00 x 2,75 meter.
Hoofdmotor; Bolnes 12 cyl,.type 12KVL, 750 pk 1968.
Snelheid; 12 knopen.
Trekkracht; 11 ton.
Roepletters; PGSV.

Foto's;

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Leuk dat je nog een poging waagt Bart, ik denk dat dit een heel wat realistischer bouwvoorstel is dan bijvoorbeeld de Tower Bridge, om binnen 4 weken af te krijgen.

Veel succes, haast je niet onnodig en laat ons meegenieten van de werkzaamheden als je wilt.

Ik plaats je model in de startlijst, als 35e project in deze groepsbouw alweer.
 
Bedankt mannen, ik doe mijn best, en tijd heb ik nu genoeg.
 
Suc6 Bartje
Ik kijk er naar uit
Marc
 
Suc6 Bart, ik ken dit model en ben er zelf ook ooit aan begonnen. Zowel met veel als we weinig détail te bouwen.

Dit gaat echt een uitdaging worden om op 4 weken te bouwen.....

Fred
 
Heel veel succes Bart
 
Hoi Fred en Aris en Marc, bedankt voor de reactie's.

Zowel met veel als we weinig détail te bouwen

Fred, ik doe mijn best, ik doe het met alle details,dat wist ik niet.
 
Leuke sleper Bart, lijkt me wel iets ingewikkelder dan ie er uit ziet. Veel succes!
 
Hoi,

Ik ga deze in het rubliek papierbouw zetten, haal dit nooit meer, vorige week goed ziek geweest, sorry maar mijn stoelgang was niet goed vanwege de oxidon voor mijn hernia.

Toch wat gedaan, versteviging onder de bodem aangebracht en wat gesneden en gelijmd.
attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Bart de man met de vele bouw richtingen
Je bent weer zalig bezig he makker en het gaat je nog goed af
nu even iets anders wees enorm voorzichtig met uw rug he bij Liliane ( mijn vrouwke ) is dat ook zo begonnen en kijk hoe ze daar zit , ligt , en zo moeten we dat overal doen zonder haar stoel is haar dag naar de knoppen , laat u niet te snel opereren hoor doe rug oefeningen die zouden hun nut hebben volgens verschillende mensen die we kennen omdat we allemaal onze rug verkeerd belasten en gebruiken
Even terug nu ook hier weer succes gewenst bij deze papieren bouw
Marc
 
Gezondheid gaat altijd voor Bart, dit model verdient het om met zorg en zonder haast te worden gebouwd.
 
Groot gelijk Bart, haasten heeft bij dit model geen zin. ( bij geen enkel model trouwens)

Fred
 
Bedankt Fred voor de reactie, doe het op mijn gemak.
 
Bart heel veel beterschap en rustig aan doen
 
Deze week ook wat gedaan aan de sleepboot.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan