Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Peugeot 203 1/43 [DONE] Einddatum 29-6-2018

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Ik zou deze willen inschrijven voor de groepsbouw "Back to Basics".

attachment.jpg

Na een lange periode van constant buitenwerk en een frustrerende diepgaande zoektocht naar een job even ontsnapt naar Reims om enkele makkelijke bouwdozen te kopen, dit is er één van. De inhoud is zo simpel (40 stukken) dat het onmogelijk lijkt te zijn om die niet binnen de 4 weken af te werken. Dient eveneens als therapiemiddel om weer zin te krijgen en zo de moeilijke projecten in de wachtrij af te werken.

Vanavond zal ik vooral toespitsen op 'onderzoek' want het plan lijkt me nogal verwarrend te zijn op gebied van kleur. Ze geven andere kleuren dan die op de doos. Dus kom ik bij de vraag: welke kleuren volg ik? Het plan denk ik? Heller is niet het beste merk, dat weet ik maar ze zijn goedkoop en makkelijk. Ze zijn Basic...

By the way, de zoektocht naar een job gaat nog door maar niet meer in het weekend. Ik heb wel een gesprek maandag voor een job, een contract van 3 maanden en 14 uur per week. Nemen wat je kan krijgen is de regel langs hier en zeker als buitenlander.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:huh: Op de voorkant staat 36 stukken en op de zijkant staat 40 stukken....
 
Succes met het model, 1/43 is een kleine schaal dus wellicht iets minder werk.

De kwaliteit van Heller kits is nogal volatiel, ik help je hopen dat het meevalt.

36 of 40 stukken, ik vind het best nog wat voor zo'n klein kitje.

Wat kleur betreft, kun je dan kiezen tussen de instructies enerzijds en de box art anderzijds.

Ik zet je project in de startlijst erbij.
 
Succes met de bouw van dit project.
 
Ola Alain een echt prachtig kitje
je woont in Frankrijk dus bouw je maar een Franse auto
Leuke wagen klein maar fijn , heb ooit de Citroen Traction Avant gebouwd voor een buur was wel een goede kit
Alain suc6 ermee
Marc
 
Dankjewel mannen.

Het is een veel betere kit dan ik me had voorgesteld, ik ben aangenaam verrast.

Franse auto omdat ik inderdaad in Frankrijk woon en wel fan ben van de Franse wagens, zeker de oudere modellen (maar ik ken er niet heel veel van). Er lag een collectie van die doosjes van Heller in de winkel en het zijn allemaal Franse wagens, de kits zijn zelfs gemaakt in Frankrijk staat er op de doos. Ik heb ook nog een Renault 4CV gekocht. Maar die is voor later.

Alles is gewassen en gedroogd en enkele 'grote' stukken zijn al gespoten met de spuitbus. Qua kleur is het toch niet zo moeilijk als ik dacht na een eerste blik. Een kleine studie van het plan en het werd helemaal duidelijk. Ik heb alle kleuren liggen (toch bij benadering want het is een ander merk).
 
Alain heel veel succes met deze kit, wacht in spanning de foto's af
 
als Peugeot-liefhebber kan ik deze kit enkel maar toejuichen

veel bouwplezier
 
Echt iets voor u he Jordi ? Ik vind hem ook leuk
Marc
 
Bedankt voor de reacties, hier volgt een foto van de stand van zaken. Het bouwen en schilderen op zich is niet zoveel werk maar wel het afplakken. De binnenkant moet in 2 kleuren volgens het plan dus even wat gepriegeld.

Er naast het dashboard en één van de zetels. De andere zetel is op het onderstel gegoten dus dt zal ook afplakken worden.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
De assen zijn aan het onderstel gekleefd en alles is afgeplakt om de achterzetel te kunnen spuiten. De onderplaat moet zwart en de zetel roestbruin.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze eens gewist en opnieuw geplaatst, de upload was juist. Dat ben ik zeker.
 
Ik zie nog steeds niets, maar het zou aan mijn computer en smartphone kunnen liggen.
 
foto's zijn voor mij zichtbaar
 
Ik zie de foto's ook,al een leuk begin .
 
De problemen met de foto's zouden moeten opgelost zijn, het lag aan de instellingen bij mij.
 
Hier alles klaar en duidelijk
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan