Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Peugeot 203 1/43 [DONE] Einddatum 29-6-2018

Hier met Google Chrome geen foto's (ook na opnieuw opstarten niet) maar met Safari wel.
 
Vreemde dingen die foto's.

Nog een foto, hopelijk kan je die wel zien. De binnenkant afgeplakt om de buitenkant te kunnen spuiten.

attachment.jpg

Dit is een zeer leuke bouw maar met een enorm nadeel en dat is dat alle onderdelen apart moeten geverfd worden waarna ze moeten drogen wat er voor zorgt dat het een bouw is die niet vooruitgaat. Verschillende kleuren per onderdeel dus wachten en dan het volgende kleur aanbrengen en weer wachten. Het is niet mogelijk om enkele uren na elkaar te bouwen en daarom zal ik later vandaag waarschijnlijk nog zo'n snelle basic bouw opstarten maar niet in de groepsbouw, gewoon om eens enkele uren na elkaar aan de werktafel te kunnen zitten.
 
Ik maak het nog wat cryptischer. Dit is de eerste foto die ik met Chrome zie, in dit topic; de rest kan ik wél in Safari zien maar dus niet in Chrome.

Succes met de parallelbouw.
 
Alain dat is toch altijd dat je alle onderdelen apart moet verven , zo werkt toch iedereen he of het moet iets uit 1 stuk zijn dan kan men niet anders
Geduld is de moeder van de porseleinkast he :laugh: :laugh:
Gebruik je geen acryl verf ? Die droogt toch redelijk snel , nu niet om direct mee terug te werken maar je kan toch al na een tijdje er verder mee gaan he
Marc
 
Roy, dat is voor mij wat te cryptisch. Geen idee hoe dat moet opgelost worden, ik ken de basis van de computer maar misschien is er een lid dat er meer van weet?

Coachke, voor mij is dat lang niet altijd zo hoor. Een tank bvb bouw ik eerst helemaal en spuit die dan in de kleur die ik wil omdat de wielen dezelfde kleur hebben van de rest kan dat. Op die manier is het mogelijk om lang na elkaar te bouwen en hoef ik niet te wachten op verf die droogt. Ik gebruik acryl verf en die droogt inderdaad redelijk snel maar er is toch een wachttijd. Ik heb wel wat geduld maar soms is het ook leuk om een langere tijd aan de werktafel te zitten met wat goede muziek op de achtergrond. Zo denk ik eens aan iets anders dan aan de zoektocht naar een job...
 
Ik maak het nog wat cryptischer. Dit is de eerste foto die ik met Chrome zie, in dit topic; de rest kan ik wél in Safari zien maar dus niet in Chrome.

Succes met de parallelbouw.

Heel veel succes.

Roy op mijn windows 10 pc, van 23-02-2018, zie ik het, in Chrome, Firefox, Edge en Internet explorer. Safari ga ik niet installeren, zelf is mijn eerste opwelling dat Chrome zoals aangekondigd Adobe Flahs player niet meer ondersteund. Of dat je hem zelf moet inschakelen cq downladen
 
Doordat ik nu deeltijds werk heb gevonden is er weer wat tijd en zin om te bouwen. Nog niet veel veranderingen maar vanavond staan er enkele uurtjes bouwen op het programma. Zal dus goed komen deze peugeot.

De gespoten carrosserie, niet zo strak als ik had gehoopt maar het gaat om de fun en niet om de perfectie.

attachment.jpg
 
Alain ok het is niet 100% maar ik vind het toch wel ok , in die jaren bestond er nog niet zo veel 2k lak dat is verf met daarover een laag vernis het was toen 1 laag verf de kleur zelf ( wel in meerdere lagen ) maar verder niks en na een tijdje zag die er wel zo uit
Ik zou het zo laten
 
Zonder dat ik het wil of er moeite voor heb gedaan is het dus een vorm van verwering. Hopelijk kan dit project hier blijven want het was niet de bedoeling om het zo te doen. Ik zal het zo laten want in mijn geval zuigt het streven naar perfectie alle fun uit de modelbouw.

Vanavond nog wat onderdelen geverfd, er is nog geen foto van omdat ze op verschillende plaatsen liggen te drogen en nog moeten bijgewerkt worden. Volgende keer wel een foto.
 
Project kan hier gewoon blijven staan, je doet je best om het model zoveel mogelijk volgens de instructies te bouwen zonder beoogde verwering en daar gaat het om.
 
Alle onderdelen zijn gekleurd en de laatste zijn aan het drogen. Morgen kan alles samen gestoken worden en is het effectief een afgewerkt project.

attachment.jpg
 
Ziet er keurig tijdig uit Alain, je bent in een goeie flow.
 
Het is inderdaad een goede flow en op tijd klaar ook.

De peugeot is klaar en hier zijn de eindfoto's.

Is het een meesterwerk geworden? Nee. Was het fun? Ja. Het was net alsof het een bouw was zoals die tijdens m'n jeugd maar dan iets beter afgewerkt en gespoten. Het doel van de groepsbouw is dus geslaagd in dit geval. Als de druk van de perfectie en van de verwering wegvalt is het voor mij een stuk leuker om te doen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Leuk ;) die zou zelfs mooi staan tussen mijn diecast modellen.
belangrijkste is dat je je geamuseerd heb
 
Met Jordi ben ik het eens dat het belangrijkste is dat je een leuke tijd hebt gehad. Maar het is niet onverdienstelijk om zo'n Heller modelletje af te werken überhaupt, laat staan binnen zo'n 3 weken.

Mijn complimenten dus met de afronding, ik heb het model als vierentwintigste gerede model in de hall of fame geplaatst.
 
Alain je heb het gehaald gefeliciteerd en een heel mooi model geworden
 
Alain knap he ? Goed gewerkt maat
Marc
 
Hey,

Alain, da's wel knap gemaakt jong..:)
Het is de schaal van de diecast-modellen. Zoals al geschreven hier zou hij daar perfect in passen....
Blijkbaar wel je ding he, recht uit de doos en zonder veel poespas...., doe verder op die weg en je hebt de flow weer te pakken... ;) :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan