Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/16 ford model t 1912 [wip]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: ford model t 1912 [wip]

Standaard ford model t 1912 [wip]

Na de pontiac firebird ga ik beginnen aan iets totaal anders en dat is de ford model t van revell.Eigenlijk zat deze kit vorige zomer in mijn hoofd toen de uitbaters van de camping waar we staan vroegen om een demonstratie te geven over modelbouw.Ik had toen ook coachke meegevraagd.De t ford is toen ter sprake gekomen en toen heeft coachke voorgesteld om het koperwerk bij hem thuis te spuiten omdat het toch wel een te speelgoedachtige indruk heeft.Coachke heeft het koper gespoten.Ook heeft hij de body en de zetels in het zwart gespoten dit alles ter voorbereiding.Maar uiteindelijk is de t ford dan toch niet meegegaan naar de camping voor de demonstratie.Dus na bijna een jaar later heb ik hem op mijn werktafel gezet en alles nog eens goed bekeken.Het koper dat gespoten is lijkt meer op koper dat niet onderhouden is alsof het een wat verwaarloosd uitzicht heeft hetgeen mij wel bevalt.De body is mooi glanzend zwart gespoten maar ik zou die graag een verweerde laklaag geven.Ik vind dat anders het contrast te groot is(verweerd koper en mooie zwarte body)Hier dan de eerste foto's.

Zoals jullie zien een heleboel losse onderdelen die ik eerst in sorteerbakjes ga steken zodat er niks verloren gaat.
    Marc S

Administrator/V.I.P JordiC's schermafbeelding

Standaard

veel bouwplezier
    Bij vragen of opmerkingen, contacteer een moderator of beheerder...

Standaard

prachtig , nu kan ik het ook eens volgen zo een karretje zie je niet dagelijks , heb hem ooit eens in het echt mogen aanschouwen en eerlijk hij is wel heel groot ik had altijd het gevoel dat het een kleine wagen was
    Marc suc6
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Heel mooie auto en volg.

Standaard

Heel veel succes met het broertje van de mijne. Door het voor-spuiten ben je al veel verder als ik. Ik bow hem bij de challenge dus er zal veel verschil komen. Ik ben nieuwsgierig en schuif mijne zetel bij.
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Een Ford. Altijd leuk. Ga ook volgen. Proberen terug wat meer actief te zijn op het forum... enkele maanden afwezig geweest door omstandigheden.
    "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Hey Marc,
    Gezellig zo samen bouwen, zijt gij al verder?
    ik ben door de gietnaden en flash heen, en op kleur gesorteerd om te spuiten.

De glazdn breng ik later in, want wat weer een passing weer, van niets,
    En dat bij Revel, wat kwam ik tegen, de hele voortrein gemonteerd, is er geen bediening van de draaiende wielen, wel een stel loze gaten en onderdelen die niet gebruikt worden.
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

@aris.zoals ik al eerder vernoemd heb heeft coachke hem in het zwart gespoten maar ik vind hem te veel blinken, dus ga ik trachten er een verweerde lak van te maken hetgeen voor mij wel iets helemaal nieuw is.Maar als ik het niet probeer zal ik ook nooit weten of mij zoiets lukt denk ik maar.Het koperwerk heeft in mijn ogen wel een verwaarloosd zicht vandaar ik op het idee kwam hem helemaal te verweren.Dus nog eventjes geduld voor de foto's en ik hoop dat hij nog compleet is.
    Marc S

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten