Hoofdsponsor

1/32 Revell Empi IMP Beach Buggy[done]

Frank the tank

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2016
Berichten
408
Hey iedereen! Daar zijn we weer met iets kleins (letterlijk).

Een tijdje terug heb ik voor de groepsbouw een VW Kever gemaakt. Tegelijkertijd had ik nog een doosje uit dezelfde serie gekocht om op te oefenen: een Empi Buggy!

Wegens drukte met werk en andere zaken heb ik er geen groepsbouwkandidaat van gemaakt... Maar bij deze alsnog de bouw.
Mijn doel was het uitproberen van Zero Paints lak. Als inspiratie vond ik deze leuke advertentie uit Azië.

attachment.jpg

Stap 1: alles van de boompjes halen. Duurt zo'n 30 seconden. Na wat schuren kun je meteen aan het verven!

attachment.jpg

Stap 2: primer en basiskleur

De primer van zeropaints is iets te grof voor mijn budget airbrush. Het bleef korrelig, hoeveel ik ook verdunde. Er zat niks anders op dan alles zachtjes op te schuren. De kale plekken heb ik bijgespoten met good old Tamiya. Vervolgens volgde een laagje zilver "candy base".

attachment.jpg

Stap 3: de bodykleur.

Na 5 minuutjes drogen gaat hier candy apple green overheen. In feite is dit geen verf maar een soort transparante inkt.
Na 2 dunne laagjes is de body klaar.

attachment.jpg

Stap 4: vernis , decals, klaar.

Het enige dat rest is de vernis. Deze gaat ook 5 minuten later over de body in 3 laagjes. Dun, dun en nat. Na een week of twee in de kast was ze meer dan uitgehard. Klaar voor decals. Deze gaan er ook zonder problemen of silvering op. Tot slot nog een laagje glans er over en klaar.

Er zitten wel wat foutjes in maar gelukkig vallen ze niet zo op door de hoogglans. De velgjes, het raam en de koplampen zijn gespoten met Mr Hobby Super Silver. De stoelen en de kuip zijn Tamiya zwart. Op de achterzetel viel per ongeluk een druppel thinner. Deze vrat onmiddellijk door tot op het plastic. Om het te verbergen heb ik er maar eventjes een surfplank ingezet. Niet realistisch maar bon. Het is maar voor het oog.
Zonder verder oponthoud de eindfoto's. (En ja ik zie dat het raampje kiert...alles zit namelijk nog los, het is een soort snapkit!)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila, dat was het alweer. Tot het volgende verslag (hoogst waarschijnlijk een Revell Leopard 1, onder het motto: schoenmaker blijf bij uw leest).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk en knap afgewekrt projectje ...................maar ik mis de dames :P
 
Heel mooi auto'tje geworden, maar jah je ben vergeten de dames erbij te zetten
 
Tof tussendoortje lijkt me mooi.
 
Leuk karretje en mooi kleurtje.
Die motor ziet er wel iets zwaarder uit dan de typische VW motor bij buggies.
 
@ Erwin het kon een Porsche 6cyl geweest zijn he , maar coit we zijn weer ( ik ) aan het muggenziften , sorry
Terug naar de buggy geweldig gedaan , dat is eentje die nog ontbreekt in mijn VW collectie , heb er altijd fan van geweest maar dan de Amerikaanse versies want de Belgische Apal vond ik nu net niet mooi waren achter niet mooi
Knap gedaan als enige opmerking had ik de openingen in de wielen zwart gemaakt zodanig dat de ster nog mooier uitkwam
Verder zeer mooi gedaan
Proficiat
Marc
 
Leuk tussendoortje,mooi gedaan.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan