Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 Revell Empi IMP Beach Buggy[done]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Revell Empi IMP Beach Buggy[done]

Lightbulb Revell Empi IMP Beach Buggy[done]

Hey iedereen! Daar zijn we weer met iets kleins (letterlijk).

Een tijdje terug heb ik voor de groepsbouw een VW Kever gemaakt. Tegelijkertijd had ik nog een doosje uit dezelfde serie gekocht om op te oefenen: een Empi Buggy!

Wegens drukte met werk en andere zaken heb ik er geen groepsbouwkandidaat van gemaakt... Maar bij deze alsnog de bouw.
    Mijn doel was het uitproberen van Zero Paints lak. Als inspiratie vond ik deze leuke advertentie uit Azië.

Stap 1: alles van de boompjes halen. Duurt zo'n 30 seconden. Na wat schuren kun je meteen aan het verven!

Stap 2: primer en basiskleur

De primer van zeropaints is iets te grof voor mijn budget airbrush. Het bleef korrelig, hoeveel ik ook verdunde. Er zat niks anders op dan alles zachtjes op te schuren. De kale plekken heb ik bijgespoten met good old Tamiya. Vervolgens volgde een laagje zilver "candy base".

Stap 3: de bodykleur.

Na 5 minuutjes drogen gaat hier candy apple green overheen. In feite is dit geen verf maar een soort transparante inkt.
    Na 2 dunne laagjes is de body klaar.

Stap 4: vernis , decals, klaar.

Het enige dat rest is de vernis. Deze gaat ook 5 minuten later over de body in 3 laagjes. Dun, dun en nat. Na een week of twee in de kast was ze meer dan uitgehard. Klaar voor decals. Deze gaan er ook zonder problemen of silvering op. Tot slot nog een laagje glans er over en klaar.

Er zitten wel wat foutjes in maar gelukkig vallen ze niet zo op door de hoogglans. De velgjes, het raam en de koplampen zijn gespoten met Mr Hobby Super Silver. De stoelen en de kuip zijn Tamiya zwart. Op de achterzetel viel per ongeluk een druppel thinner. Deze vrat onmiddellijk door tot op het plastic. Om het te verbergen heb ik er maar eventjes een surfplank ingezet. Niet realistisch maar bon. Het is maar voor het oog.
    Zonder verder oponthoud de eindfoto's. (En ja ik zie dat het raampje kiert...alles zit namelijk nog los, het is een soort snapkit!)

Voila, dat was het alweer. Tot het volgende verslag (hoogst waarschijnlijk een Revell Leopard 1, onder het motto: schoenmaker blijf bij uw leest).
    Laatst gewijzigd door Debart; 29-05-18 om 06:50

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Leuk en knap afgewekrt projectje ...................maar ik mis de dames

Standaard

Heel mooi auto'tje geworden, maar jah je ben vergeten de dames erbij te zetten
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Tof tussendoortje lijkt me mooi.

Standaard

Leuk karretje en mooi kleurtje.
    Die motor ziet er wel iets zwaarder uit dan de typische VW motor bij buggies.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

@ Erwin het kon een Porsche 6cyl geweest zijn he , maar coit we zijn weer ( ik ) aan het muggenziften , sorry
    Terug naar de buggy geweldig gedaan , dat is eentje die nog ontbreekt in mijn VW collectie , heb er altijd fan van geweest maar dan de Amerikaanse versies want de Belgische Apal vond ik nu net niet mooi waren achter niet mooi
    Knap gedaan als enige opmerking had ik de openingen in de wielen zwart gemaakt zodanig dat de ster nog mooier uitkwam
    Verder zeer mooi gedaan
    Proficiat
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Leuk tussendoortje,mooi gedaan.
    Marc S

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten