Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw T Ford 1/16 [DONE] startdatum 24-05-18

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Met deze kit doe ik nogmaals mee.
Het formaat van 1/16 is heel veel over te vinden, ook in 1/24
Wat er veranderd is verbeterd of hetzelfde. Bij scalmates en nog meer van dien. Mag iedereen zelf opzoeken:D:D:D:D


Ik verwacht een hele mooie kit.
Revell 07462


De foto's

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aris, succes met deze mooie kit.
 
Wow een Ford T , daar kijk ik nu eens naar uit , de heilige koe der auto's
Suc6 makker
Marc
 
Ja dat is het oude kitje van Entex uit de jaren '70, in een nieuw jasje.

195897-12023-12-pristine.jpg

Ik wens je veel succes en plezier hiermee. Als je 'm net zo snel afrondt als je vorige modellen, kun je hem nog gereed meenemen naar de ledendag over ruim 3 weken.

Ik plaats het project zo in de startlijst als groepsbouw-deelname nummer 33 alweer.
 
Weet je ik vind de goudkleurige delen niet echt mooi , Ik heb die voor Oldieman eens allemaal verwijderd en in Alclad gespoten ook nog niet het juiste maar veel beter dan de geleverde gouden stukjes , uiteindelijk moet het koper voorstellen he , en dit komt nogal speelgoedachtig over ( vind ik )
Marc
 
Roy weet wat messing is ? Dat is geel koper vermengt met zink het andere is rood koper
 
Roy weet wat messing is ? Dat is geel koper vermengt met zink het andere is rood koper

Nee. Maar jij gaat toch nooit iemand gelijk geven, ik had beter moeten weten.

Ontopic, stel ik voor.
 
Roy weet wat messing is ? Dat is geel koper vermengt met zink het andere is rood koper

messing = geel koper = koper (55-70%) en zink (45-30%)

Koper is sowieso zalmkleurig en wordt ook roodkoper genoemd...

Doch dit terzijde...

succes met deze oldtimer, ik hoop dat je vrouwtje tevreden gaat zijn...
 
Ge hebt gelijk mijn excuses
Sorry
Marc
 
Ferm bakske en zet me erbij.
 
messing = geel koper = koper (55-70%) en zink (45-30%)

Koper is sowieso zalmkleurig en wordt ook roodkoper genoemd...

Doch dit terzijde...

succes met deze oldtimer, ik hoop dat je vrouwtje tevreden gaat zijn...

Eeeuh geelkoper? Zo wordt het wel in de volksmond genoemd maar de echte benaming is toch echt messing.
Niet alles war je op Wikipedia vind is waar he.
 
Bij ons in West-Vlaanderen wordt het ook nog zo genoemd, zelfs bij de schroothandel. Vooral bij de oudere generatie
 
Roy, dank voor het bijschrijven en de oude box.
Mac , Marc S, Silezoz, Haddewadde, Erwin en Pascal dank voor de aanmoediging.

Rood koper, Geel koper, messing en dan is er ook nog brons met een koper-tin verhouding. Ik denk dat het plaatselijk en beroeps afhankelijk is wat de benaming is. Het is in ieder geval geen goud, en geen puur koper. Wat op de spreu zat, was in ieder geval een verschrikkelijke kleur. Na het nemen van de foto's ligt hij in de dettol. Mijn echtgenote vond het vals glimmen toen ze het alleen zag spiegelen. Uit de kleuren die ik haar toonde vond ze Vallejo 70801 Brass het mooiste. Deze droogt geelachtig op, dus richting messing. Ook moeten de oa de wielen een houtkleur worden volgens de beschrijving, ik had toch iets moeten veranderen aan dat chrome.


Dit zijn de spreu's

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Leuk karretje uit de brass periode :) hoop dat de pasvorm een beetje mee val voor zo`n oud kitje
 
Aris succes ermee , ken het kitje goed , je zal er werk aan hebben
Marc
 
Aris ik ben benieuwd hoe het ermee staat, heb je al een bouwvooruitgang voor ons in petto?

Hopelijk gaat het lekker vooruit ;)
 
Er zitten een paar delen in elkaar en ik loop vast op de chrome delen, het chrome wil er wel af, maar het goud blijft terug hechten. Ligt nu in de oven reiniger. Kit is rijkelijk voorzien van flash en andere ellende. Dat is echt mee gegroeid met de grotere schaal. Besteed er toch dagelijks een uur of 4 aan, maar nog geen toonbare resultaten te zien
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan