Hoofdsponsor

1/24 Cool Smart [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste collega bouwers en vrienden ik hoop dat jullie me niet gaan afschieten met mijn volgend project , het is voor mijn zinnen wat te verzetten en wat om me te amuseren
Het was een cadeautje van Aris dat ik wel zag zitten
Het gaat om een Smartje gezellig leuk autootje , het is een snap kitje dat wil zeggen dat je er normaal geen lijm voor nodig hebt , maar jullie kennen mij toch beter dat wil zeggen hij zal veranderen , ik weet dat er vele onder ons zijn die dat niet graag zien , maar het tunen en veranderen van auto's zit er bij mij ingebakken van kindsbeen af . Ter verduidelijking toen ik nog met de Dinky's speelde maakte ik van isolatie van elektrische draad al uitlaten voor mijn autotjes en werden bewaard in stofdoeken , zo kunnen jullie welinzien hoe ik in de modelbouw getuimeld ben he
Eerste even voorstellen wat je te zien krijgt
De boxart

attachment.jpg

Het gekleurde bouwplan

attachment.jpg

de inhoud , het leuke ervan is dat de onderdelen al voorgekleurd zijn , dat wil zeggen dat ik verschillende onderdelen 3 keer heb maar in verschillende kleuren

attachment.jpg

de carrosserie met bodemplaat ( chassis of platform )

attachment.jpg

straks bij de start iets meer info
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ohhh, dan kan je er een Harlekijn-versie van maken :D
 
Ben echt nieuwsgierig wat je van deze gaat maken.Heb het altijd een lelijk ding gevonden maar toch veel plezier ermee.
Marc S
 
Marc heel veel plezier en ik ga ook mee genieten
 
Ja bedankt je zal schrikken als je hem terug ziet het zal geen gewone zijn morgen foto's , ik ga nu mijn nestje opzoeken
Marc
 
Veel plezier ermee Marc
 
Ik weet het is niet wat jullie in gedachte hebben , maar ik maak iets wat ik nu wel knap vind

Ik weet het beste vrienden ,het is niet wat jullie verwachten , maar het is mijn ding ik zie zulke zaken nu eenmaal graag ( sorry )

attachment.jpg

het is bij lange nog niet af dit is een proef opstelling zoals de banden zijn niet correct er moet nog veel gebeuren hoor
tot later
Marc
 
Ik verwacht nooit wat :) en hou wel van een beetje gekkigheid op zijn tijd. Maar vind de wielen wel iets te veel van het goede, toch wel te groot voor dit ukkie.
 
Ja ik weet het Ron maar het zijn de banden die te groot zijn maar dat word opgelost , ik haal mijn inspiratie veel op you-tube op de custom shows daar zie je soms nog gekkere dingen, heb zojuist een Smart gevonden met liefst 180 pktjes hoe houden ze dat ding op de baan he
Maar deze is een hersenspinsel van mij even me laten gaan komt nog veel aan hoor
Bedankt voor het meekijken
Marc
 
Thanks Bart ik weet het , het zal een specialeke worden , maar heb er nog veel werk aan
 
Marc ik ben zeker dat jij van deze lelijke (sorry) auto een mooi projectje zult maken, heb eens ergens gezien op YT dat die fluo kleurtjes van het plastic moeilijk te spuiten zijn, omdat de kleur van het plastic door de verf heen komt als je een blekere kleur spuit , beetje ingewikkelde uitleg maar hier een filmke
https://youtu.be/CxmcgCt6lFs
Ik ben ervan overtuigd dat je dit al wist Marc, en je er zelfs een oplossing voor hebt , maar just in case he :) ....
Annyway genoeg geleuterd en veel succes met de bouw van je gepimpte Smart

Grts Anthony
 
Thanks Anthony maar ik heb de Smart al in de alclad primer gezet en heb toch niks gemerkt , afwachten dus he
Ik weet het is moeders mooiste niet maar toch straalt dat kleine ding iets uit ,ik zou zoiets nooit kopen maar toch zie ik er iets aantrekkelijk in ik weet niet wat
Marc
 
Weet niet of die gepimpte versie mij echt zal kunnen beroeren, vind op zich de gewone Smart al sportief genoeg.
Tussen haakjes, weinigen weten dit maar in principe is deze Smart één der veiligste auto's die er is. Niet alleen is zijn cabine in feite één rolkooi maar hij is ook zo gebouwd om bij impact met andere wagens de schok te breken door hun kreukelzone's te laten werken en zo de schok te breken.

Wat je er ook van maakt, we volgen zeker.
 
Behalve de elandtest daar fleste de Smart
Erwin ge gelooft uw ogen niet wat ze er allemaal van maken er bestaat al wel eentje op rupsen
Het is maar een speeltje wat ik probeer
marc
 
Twee handvaten eraan en je heeft een gereedschap kist :P.
Ben benieuwd wat je er gaat van maken Marc ;)
 
Hey Pascal jij bent wel een echte " Petrol Head " he :laugh: :laugh: :laugh:
Speelt geen rol ik amuseer me geweldig met dit kleine ding
Marc
 
Jullie hebben nog iets te goed van mij , na heel wat vallen en opstaan ben ik tot hier al geraakt , eerst de wielen die waren wel te groot ( geef ik graag toe ) dus op zoek naar andere velgjes daarna de goede ombouwen dat ze passen
Daarna de zetels geschilderd waren niet maar mijn zin , dus in mijn spare-boxen gaan zoeken , ik had er twee goede al bleken die achteraan weer niet hetzelfde , opnieuw gaan zoeken eindelijk de goed gevonden liggen nu klaar om te spuiten
Nu de body zelf een kleurke dat ik samen met mijn vrouw gemaakt en eerlijk we vinden het een geslaagde kleur


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Let wel het dak ligt er los op dat ziet er zo uit

attachment.jpg

Ik ga nu verder voor de afwerking
Grt
Marc
Kijk maar
 
Ook geprobeerd een eigen kleur te maken zie ik.Het staat de smart goed.Hij word echt wel speciaal.Dat is er wel het leuke aan met zelf uw kleuren te maken,je hebt uw eigen kleur,iets wat een ander niet heeft.
Marc S
 
Ziet er in mijn ogen al veel beter uit Marc.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan