Hoofdsponsor

Anders / onbekend Ferrari F50GT 1/20 [DONE]

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Hoi,

Voor een goede kennis, Ferrari-liefhebber maar geen modelbouwer, ga ik de Ferrari F50GT bouwen.
Ik heb weinig kennis van zaken, maar schijnbaar zijn er van deze versie slechts 3 gebouwd. De waarde is navenant...
Maar... volg hier het bouwverslag van de 4e :P:P. Tadaa!!
Ik ben daar gisteren al aan begonnen, startdatum is dus 07/05/2018.

De echte ziet er zo uit:
7aEv4ju.jpg

oWvOotR.jpg

Hier de onderdelen:
42cFOp9.jpg

En de bodemplaat met luchtgeleiders (waarschijnlijk noemt dat in het vakjargon wel anders :huh:):
oxpyCmg.jpg

c0sOkna.jpg

:wave:
Joost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes Joost met de ferrari.
 
Ja Joost een Ferrari , ik kijk er naar uit uw werk kennende zal dit weer knallen
suc6 makker
Marc
 
Heel veel succes, kijk al uit naar uw vorderingen
 
Veel succes Joost, ik ga er blindelings vanuit dat je de welvingen van deze auto mooi in papier zult kunnen omzetten.

Je hebt tot 5 juni de tijd om het model af te ronden, hopelijk wil een admin dat even aanpassen.

Ik heb je model als tweeëndertigste toegevoegd aan de startlijst.
 
Bedankt voor de extra dag. Ik zal hem hard nodig hebben. Ik heb er namelijk een stevige verkoudheid opzitten. Papieren onderdeeltjes en een aanhoudende hoest is geen beste combinatie :nowink:. Ik heb dus al een tijdje niks gedaan. We gaan er nu toch weer tegenaan.

Grts,
Joost
 
Ik ben ondertussen toch al wat gevorderd met dit project, maar ik vrees dat er toch te veel tijd verloren gegaan is om dit binnen de limiet af te werken. We zien wel...

Wat hebben we al bij mekaar geplakt?

De neus met ingebouwde koplampen:

tm1iGrl.jpg

c5EZV5N.jpg

aDlGfYL.jpg

lPivv8D.jpg

bZMf94w.jpg

iKqkfLx.jpg

en de flanken met luchthappers:

842eBi5.jpg

qESxk7g.jpg

HCcTRPa.jpg

en allebei:

A97UrWa.jpg

Nu gaan we vooraan verder bouwen.

:wave:
Joost
 
Begint toch schot in te komen Joost, knap knip en plooiwerk.
 
Mijn inschatting is dat elk van de vier lopende projecten niet makkelijk binnen de gestelde tijd afgerond zal kunnen worden... in jouw geval is duidelijk te zien dat je ook zeker niet het makkelijkste hebt gekozen. Veel succes met het vervolg...
 
Wow Joost dat begint al op iets te trekken he
Goed bezig man , volhouden , ik hoop dat e de eindstreep haalt dat zou prettig zijn he
Grt
Marc
 
Hoi Joost, aL een leuk stukje gedaan, prachtig.
 
Toch al lekker opgeschoten heel veel succes voor de laatste weken
 
Je hebt nog een week de tijd om dit model binnen de groepsbouwperiode af te krijgen Joost... ik hoop dat je het met succes gaat afronden!

Zoals ook de vorige keer, zou ik zeker niet het succes proberen af te dwingen / forceren, lukt het niet dan is het geen enkel probleem en doe je er gewoon wat langer over. Veel plezier met de laatste loodjes!
 
Hey,

Er zijn wel al wat vorderingen, maar zoals de foto's laten zien niet voldoende om dit binnen de vooropgestelde termijn af te werken. Dat is wel duidelijk.

De neus heeft meer vorm gekregen:

xVQYoqL.jpg

CTg5zrn.jpg

Eén flank is al aan de bodemplaat bevestigd, maar enkel rond de wielkassen vastgeplakt.
De lengte tussen de wielkassen is nog niet geplakt omdat die later een klein beetje naar binnen moet. Ik ga er mee wachten tot het volgende onderdeel dat er bovenop komt.

U2FhA8W.jpg

@ Admin: verplaats dit topic maar naar de papierbouw. Het is overduidelijk dat 5 juni een onmogelijke opdracht wordt, temeer ik komend weekend er weinig tijd zal kunnen aan spenderen. Bedankt.

:wave:
Joost
 
Ik blijf volgen en hoop dat je hem afmaakt .
 
Mooie vooruitgang, ik blijf ook mee volgen
 
Jammer maar begrijpelijk want het zijn dan ook geen gemakkellijke vormen op deze wagen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan